![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Zot zijn doet geen zeer .
In Belgie zijn ongeeer 100.000 mensen lid van een loge . De meeste van die loges zijn folkloristische groepjes maar er zijn ook loges die enkel bevolkt worden door eminenties . Naast bizarre rituelen en politieke benoemingen houden laatstgenoemde loges zich ook bezig met het bespreken van diverse heikele maatschappelijke thema's . Meestal komt dan zo'n spreker , een zelfverklaard wetenschapper wiens wekker een paar decennia achterloopt de avond vullen , waarna de genodigden over de materie beginnen te debatteren . Ik weet uit goede bron dat ook Verhofstadt zich wel eens aan een danspasje waagt in zwart duivelskleed in liberale loges . Zoals ik al zei, zot zijn doet geen zeer . Hier komt de Reguliere Grootloge Van Belgie , ondermeer bevolkt door , Dewael , De Gucht , Willockx , Claes , Van Miert , Michel , Di Rupo , Onkelinx , en de gewezen leden +Cools en +Van Der Biest . http://home.tiscali.be/sterikabv/stof12.htm Ook het Vlaams Belang ontwaart een komplot van de loges tegen hen ; http://blog.seniorennet.be/loge Uiteraard mag ook Opus Dei niet ontbreken op het lijstje ; www.gva.be/dossiers/-o/opusdei/dossier.asp www.veto.student.kuleuven.ac.be/jg30/veto3001/krakeneen.html Over loges in het algemeen ; www.wenteltrap.be/wenteltrap.html Om te besluiten met de kers op de taart ; www.bloggen.be/kaffersgrootloge Heeft u vragen of meer informatie over loges actief in Belgie , dan kunt u die hier steeds plaatsen . Laatst gewijzigd door Kaffer : 13 oktober 2006 om 19:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Ook onze nationale trots ,Eén zit vergeven van de logebroeders ;
Peeters , Verhulst , Witte , Bracke ... Gewezen bestuurder Mary . En zoals te verwachten viel , stijve hark van het Laatste Nieuws , Lucas Van Der Kelen ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik ben lid
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Titel van de topic : vrijzinnige loges :
Citaat:
![]()
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 13 oktober 2006 om 21:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Blijkbaar niet.
In een andere topic blijf je volhouden dat Myanmar een communistische dictatuur is. Nu plaats je Opus Dei in het lijstje van vrijzinnige loges. Ik kan bijgevolg jouw bovenstaande stelling alleen maar beamen... ![]()
![]() |
#6 |
Parlementslid
|
![]() Hoe wordt ik lid van zo'n loge? Lijkt mij best plezant!
Laatst gewijzigd door metten : 13 oktober 2006 om 23:18. Reden: Taalfout |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor zover ik weet zit De Gucht bij Ontwaken en Claes, net zoals Stevaert, bij Tyl Uilenspiegel, beide obediëntie grootoosten. Van Miert zit bij Erasmus onderdeel van de grootloge. Van de rest heb ik geen idee. De meesten zullen wel bij het grootoosten zitten want sterkst vertegenwoordigd. Onkelinx natuurlijk niet wegens vrouw dus ofwel iets van de vrouwengrootloge ofwel van le droit humain. Van de reguliere grootloge zijn zowat de enige bekende leden Piet van Brabant en wijlen Frans Verleyen. Deze laatste mocht niet bij het grootoosten omdat zijn kinderen naar het katholiek onderwijs gingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementslid
|
![]() Vrijmetselarij, een geheimzinnig elitair gedoe waar niemand het fijne van weet. Het zou mij niet verwonderen dat die sekte met zijn verschillende zijtakken een dikke vinger in de pap heeft in het wereldgebeuren en in het beleid op nationaal vlak. Politieke tegenstanders zijn misschien logebroeders en het beleid wordt misschien daar bedisseld. Politieke neutraliteit zal wel een fabel zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Inzake ironie wil het hem hier niet lukken op politics ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En mijn vraag was hier vooral , waarom zo'n inspanningen voor zo'n klein bereik ? Een paar politieke benoemingen vrijzinnig of niet , kan je toch zo doen door een beetje vriendjespolitiek ? Waarom al dat zot gedoe in die loges ? Willen ze echt dat de mensen denken dat ze wat weg te steken hebben ? Ze zijn zo als ze zich te kennen geven , zot . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() De ketterse vrijmetselarij dient men te verbieden. Dat hoort hier niet, net als de islam of het zionisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 oktober 2006 om 08:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Nazis zijn zijn alternatief.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door Kaffer : 14 oktober 2006 om 08:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Die link van de liberals werkt precies niet , maar daarom zijn het precies liberals , voor hen knijp ik graag een oogje dicht .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het bereik is toch niet zo klein. Het biedt vrijzinnigen een forum om bepaalde acties onderling af te stemmen, met benoemingen een koehandel op te zetten en zelfs coalities te smeden. Dat het in een besloten en geheimzinnige sfeer gebeurt geeft aan het geheel een zekere samenzweringsromantiek en dat is altijd plezant. Men kan het zot noemen maar ik vind het niet zotter dan een serviceclub. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Moslims en Joden hebben hun eigen godsdienst, en mogen die, net als wij, toch belijden?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Inderdaad, als anderen zo achterlijk mogen zijn, mogen katholieken dat toch ook?
|
![]() |
![]() |