![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() [SIZE=4]Aantal priesters in Europa gedaald met 20 procent[/SIZE]
De voorbije 25 jaar is het aantal priesters in Europa met een vijfde afgenomen. Wereldwijd daalde het aantal priesters maar met 3,5 procent. Dat komt door de sterke toename van het aantal priesters in Afrika en Azië, zo blijkt uit het statistisch jaarboek van de rooms-katholieke kerk, dat dit weekend is gepubliceerd. In 2004 waren er 405.891 priesters. Aan het eind van de jaren '70 waren er dat nog bijna 421.000. Het totaal aantal rooms-katholieke gelovigen in de wereld bedraagt volgens het Vaticaan nu ongeveer 1,1 miljard. In Afrika is het aantal katholieken de jongste 25 jaar verdrievoudigd. (DWM) (Belga 13:50) bron: de morgen online
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Zou het dan toch niet stilletjesaan tijd worden dat men eens denkt aan gelijke rechten voor man en vrouw binnen de kerk? Indien vrouwen het priesterambt zouden kunnen uitoefenen, zullen de roepingen terug stijgen.
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() ja,op voorwaarde dat de nieuwe priesteres een leuker soort ambtskledij draagt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() zou meteen ook voor zorgen dat de kerken meer bezoek krijgen
![]()
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() nee zoals in india gewoon naakt
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 mei 2006 om 08:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Hoe bedoel je?
![]()
![]() |
#8 |
|
![]() die laatste heeft geen kuisheidsgelofte afgelegt maar wel de gelofte om elke dag 32 chilms vol met hasj te paffen. Zelfs oudere mensen of flikken ofzo die tegen drugs zijn zullen de chilm zeker aannemen en ervan trekken als de smoking naga baba die aanbied ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 mei 2006 om 08:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ,,Toekomstige kinderen van islam zijn bommen voor westerse kinderen''
Père Samuel naar correctionele rechtbank voor rassenhaat De raadkamer van Charleroi heeft besloten om de controversiële Waalse geestelijke 'père Samuel', die vervolgd wordt wegens het aanzetten tot rassenhaat, naar de correctionele rechtbank van Charleroi te verwijzen. Père Samuel leeft al jaren in onmin met het bisdom van Doornik. Tegen Père Samuel loopt een klacht vanwege het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding. Hij zou in 2002 uitspraken gedaan hebben en geschriften verspreid hebben die tot rassenhaat aanzetten. De zitting duurde slechts kort. Père Samuel daagde op in het gezelschap van drie van zijn advocaten, meesters Michel Graindorge en François Londa Sengi van de balie van Brussel en Michel Hubert van de balie van Charleroi. In de gang voor de raadzaal stonden tientallen volgelingen de geestelijke op te wachten. Père Samuel herhaalde nogmaals zijn eerdere uitspraak dat ,,de toekomstige kinderen van de islam bommen zijn voor de westerse kinderen''. Meester Michel Graindorge liet van zijn kant weten dat het proces voor de correctionele rechtbank 'magnifiek en boeiend' zal zijn. Père Samuel, wiens echte naam Samuel Ozdemir is, was vroeger vicaris in Gosselies In 2001 kocht hij de kerk Saint-Antoine-de-Padoue in Montignies-sur-Sambre over.
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking. De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam. '' Laatst gewijzigd door Webcrusader : 2 mei 2006 om 22:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() De vierenzestigjarige Père Samuel is een kleurrijke figuur, met profetische allures. Zeker, hij heeft ook enkele eigenaardige trekjes. Zo beschouwt hij zichzelf niet alleen als priester, maar ook als medium en als genezer. Hij leeft al enige tijd in onmin met zijn bisdom, maar dat belet niet dat zijn kerk in Montignies-sur-Sambre elke zondag stampvol zit. Elke zondag komen zo’n tweeduizend gelovigen daar de Latijnse mis bijwonen. Die vieringen duren soms wel vier uur. Père Samuel gaat er prat op dat er elke zondag zo'n tweeduizend gelovigen in zijn kerk zitten. Père Samuel wordt ook op handen gedragen door de armen in zijn wijk. Ze komen massaal bij hem aankloppen voor hulp. In een vleugel van een oud kloostergebouw verzamelt Père Samuel tweedehandse kleren, schoenen en andere spullen. ,,Dat zijn dingen die een priester hoort te doen'', zegt hij. ,,Ik ben geen priester geworden om mezelf te verstoppen in een chique paleis, zoals zovele andere geestelijken.''
Dertig jaar geleden kwam Père Samuel als politiek vluchteling uit Turkije naar ons land. Hij behoorde tot een belaagde en vervolgde minderheidsgroep: de Aramese christenen. Turkije is zó verdraagzaam en zó gehecht aan de godsdienstvrijheid, dat christenen zich er niet of nauwelijks kunnen handhaven. Père Samuel heet officieel Samuel Ozdemir, maar die naam gebruikt hij nooit. Het is een naam die aan zijn familie werd opgedrongen in het kader van de hardhandige “verturksing” waarmee de overheid probeert de identiteit van culturele en religieuze minderheden te vernietigen. Père Samuel is echter van de Turkse regen in de Belgische drup terechtgekomen, want ook hier wordt hij vervolgd. Officieel niet omdat hij christen is – christenen die zich koest houden en lippendienst bewijzen aan de politiek correcte dogma’s lopen in België geen gevaar – maar wel omdat hij een racist zou zijn. Père Samuel heeft altijd gewaarschuwd tegen de islam. Hij gebruikt daarbij meestal een uitgebreide verzameling korancitaten, waaruit duidelijk blijkt dat de islam een agressieve en onverdraagzame religie is. Père Samuel bestrijdt de moslims met het meest dodelijk wapen dat er is: citaten uit hun eigen “heilige” teksten. De uitspraak waarvoor hij nu door de inquisiteurs van het CGKR voor de rechter wordt gesleept, is typisch voor zijn ongezouten en flamboyante stijl: “Alle moslims die in het westen geboren worden, zijn tijdbommen, gericht tegen de Europese jeugd.” Dat is natuurlijk een bloemrijke overdrijving. Het zijn natuurlijk niet allemaal potentiële terroristen. Père Samuel is daarmee iets te kort door de bocht gegaan. Maar moet hij daarvoor een gevangenisstraf krijgen? Moet hij daarvoor voor de rechter gesleept worden? Intussen wachten wij nog altijd op de eerste moslim die door het CGKR wordt aangeklaagd omdat hij haat predikt tegen joden of christenen. Waar wacht u op? Als Père Samuel vervolgd wordt voor zijn uitspraak over tijdbommen, dan kunt U deze oproepen tot haat, moord en bloedbaden toch zeker niet ongestraft laten doorgaan?
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking. De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam. '' |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Indien men vrouwen zou toelaten tot het priesterambt, heb ik daar niets op tegen. Maar ik betwijfel of het een groot verschil zou maken wat het aantal roepingen betreft.
Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 3 mei 2006 om 05:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Minstens toch een verdubbeling... gewoon puur mathematisch hé.. of denk je dat er mannen zijn die zouden afhaken?
![]() |
#14 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar ik denk niet dat er een echt groot aantal vrouwen staat te wachten om priester te worden. Natuurlijk zijn er verschillende groeperingen die staan te roepen dat het prietserambt ook voor vrouwen toegankelijk moet worden. Maar zouden die zelf allemaal voor het ambt kiezen? Ik denk persoonlijk van niet. Het is een feit dat het priesterambt, omwille van diverse redenen (celibaat, een relatief laag loon, geen mogelijkheid om carrière te maken, ...) niet echt aantrekkelijk is.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Verdorie, dat ik heel erg voor al die asielzoekers, die enkel bij meneer pastoor terecht kunnen om zijn kerk te gaan bezetten voor een hongerstaking. Hopelijk gaan die zover dat zelfs het VB zijn katholiek kleedje zal uittrekken.
Dat het aantal priesters sterk daalt, is logisch, gezien de meeste mannen op deze aardbol gezond genoeg zijn om in te zien dat ze niet zonder vrouw (of andere man) kunnen. Vrouwen die zich ter vervanging geroepen voelen, worden geweigerd door het bestuur. Dus: het aantal priesters daalt, de kerken lopen leeg. Eigen schuld, dikke bult. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() king, ik vind die venten toch zo sexy nie ze
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Vreemdeling
|
![]() Het heeft ongetwijfeld ook te maken met het feit dat je het katholieke geloof bezwaarlijk modern kunt noemen. Ik meende opgevangen te hebben dat de ideologische kern van de Kerk de oorsprong heeft in de 3e eeuw na Christus, en sindsdien niet meer gewijzigd is. Op zich niets mis mee, ware het niet dat onze maatschappij zo geëvolueerd is dat die ideologische kern nu hopeloos verouderd is.
Laatst gewijzigd door Mataglap : 4 mei 2006 om 20:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gelijke rechten??? Moet een man zwanger kunnen worden volgens u? Als ge neen zegt zijn we uitgeklapt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() is nu ook niet bepaald meteen hun bedoeling - ze zijn beyond seks ( doch de meeste zonder hypocriete kuisheidsbelofte )
![]() en aantrekkelijk zijn de meesten (in spiritueel opzicht ) zeker - als je ze irl zou passeren zou jij het volgens mij ook niet kunnen laten om er een praatje mee te gaan maken. Soit dat denk ik he ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 5 mei 2006 om 10:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() zou ik het toch eerder op een lopen zetten denk ik. ![]()
![]() |