![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Net op het 15u00 nieuws van Radio 1. Troepen hebben het parlement bestormd en houden de kamerleden en senatoren in bedwang. Onder invloed van een nog onbekende ongeschoren advocaat uit Bruxelles is een motie aangenomen dat de gewesten en gemeenschappen afschaft. Vanaf vandaag is België dus terug unitair.
De eerste spontane volksfeesten zijn reeds gesignaleerd en de roep om een referendum om de koning meer macht te geven wordt steeds luider. De Ronde Van Vlaanderen is zelfs speciaal stilgelegd om het decor en parcours te veranderen naar de Ronde van België. Vuurwerk is reeds afgestoken aan de scheepslift van Strepy. Jongens, ik geloof dat we verloren hebben. België is terug unitair...
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op 1 april is alles mogelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Schitterende 1 april grap!
![]() Ik had het niet zo goed kunnen bedenken ![]()
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Oho we hebben ons laten inpalmen door de troepen van Flahaut...
Hans zijn natte droom! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat doen ze nu met de gevangen genomen "uitstervende flaminganten"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens Yann worden die in gevangenissen gestoken die gebouwd worden van de afgebroken IJzertoren.
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() Maar nee, naar Breendonk of zo
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Deporteren naar Madagascar zou Yann zeggen...
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de perfecte uitvalsbasis om de Bevrijding weer in te zetten. Rustig weg van pottenkijkers op dat eiland, en redelijk wat natuurlijke bronnen in de buurt!
En na de bevrijding heeft onze Vlaamse republiek dan ineens een kolonie. ![]() Laatst gewijzigd door Pelgrim : 2 april 2006 om 10:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Vlamingen stemden massaal op vlaamse politieke partijen. (De BUB werd geheel weggevaagd omdat hun doel was bereikt.) Hierdoor haalden de vlaamse partijen 60% in het parlement. Er werd een regering gevormd. Direct werden er voorstellen ingediend voor het definitief regelen van de slepende dossiers. Hierdoor zijn o.a. de kwesties BHV en Zaventem eindelijk opgelost. Na een maand werden ingrijpende structurele economische hervormingen doorgevoerd in het gehele land. Die beginnen nu hun vruchten af te werpen. België, en met name Wallonië, zijn nog nooit zo welvarend geweest. De taalkwestie blijft nog even sudderen: Overmoedig door het succes hebben sommige partijen voorgesteld België eentalig nederlands te maken. Dat blijkt juridisch niet helemaal haalbaar en eigenlijk ook niet wenselijk. Een commissie moet binnen een jaar komen tot een oplossing die recht doet aan alle partijen. De regering is nu bezig te onderhandelen met de beide buurlanden Nederland en Luxemburg om te komen tot een vergaande samenwerking op bestuurlijk niveau. De landen van de G7 (10) hebben, vooruitlopend op deze overeenkomst, De Benelux uitgenodigd bij hun eerstvolgende bijeenkomst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de gewapende verzetsorganisatie "Volk Word Staat!" heeft laten weten met gerichte acties te zullen strijden tegen elke verkwanseling van Vlaamse soevereiniteit aan hogere suppranationale instellingen. De Benelux-top zal als eerste doelwit worden geviseerd.
Vlaanderen, niet meer, niet minder! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Drie dagen na dit persbericht laat de politieke tak van ''VWS'' weten dat het bulletin op een vergissing berust. Zij is inmiddels, evenals werkgevers- en werknemersorganisaties en vertegenwoordigers van andere maatschappelijke organisaties uitgenodigd om deel te nemen aan een breed overleg hoe de samenwerking vorm zou moeten krijgen. VWS heeft een, voorlopige, eenzijdige wapenstilstand afgekondigd van minimaal 1 jaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() mijn gat ja.
vlaanderen ta askatasuna! 8) Laatst gewijzigd door Pelgrim : 3 april 2006 om 10:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die van Euskadi ta askatasuna wel. Die van VTA daarentegen...
Laatst gewijzigd door Pelgrim : 3 april 2006 om 10:39. |
![]() |
![]() |