Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2006, 21:32   #1
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard Je moet maar durven...

Man, man, man, ik heb al veel francofone arrogantie gezien de afgelopen jaren, maar dit spant echt wel de kroon, vind ik.

http://membres.lycos.fr/dilbeekgb/

Het gaat hier natuurlijk over mijn gemeente. Ik vraag mij af wat de smurfenklup over zoiets te zeggen heeft.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2006, 21:36   #2
Sari
Banneling

Standaard

De Walen mogen toch ook hunnen blokwatch hebben hé.

Laatst gewijzigd door Sari : 5 april 2006 om 21:36.
Sari is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2006, 21:45   #3
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Pfffff: de franskiljons doen toch ook zo. Bestond er geen site waar zo al die franstalige anti-Vlaamse propaganda werd bijgehouden?
Wat is er nu aan onderstaande afbeeldingen schokkend?

Ps: hoe zet ge iets op da forum?

Laatst gewijzigd door vercetti : 5 april 2006 om 22:06.
vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2006, 22:24   #4
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Ongeloofelijk hoe de franstaligen alles opblazen (stickers, uitspraken,...) en van een mug uiteindelijk een olifant maken. Je vindt ook een pak andere stickers hoor, maar die tonen ze niet natuurlijk. Dat zou niet passen in hun franskiljonse kraan.
Maar de reacties op het gastenboek van die site zijn terecht: deze website getuigt van weinig respect naar de Nederlandstalige inwoners van Dilbeek.
De waalse pers speelt zoals gewoonlijk hun Waalse belangen uit.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2006, 22:30   #5
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Pfffff: de franskiljons doen toch ook zo. Bestond er geen site waar zo al die franstalige anti-Vlaamse propaganda werd bijgehouden?
Wat is er nu aan onderstaande afbeeldingen schokkend?

Ps: hoe zet ge iets op da forum?
Tja, weet ik ook niet. Ik zou er graag het versje uit mn onderschrift opzetten
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 07:10   #6
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Laat ze maar doen. Hoe meer Vlamingen voor extremisten worden versleten omdat ze redelijke en logische eisen stellen, hoe meer Vlamingen er hun conclusies uit zullen trekken. En dat zal niet zijn wat die Walen hoopten.
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 08:19   #7
amydal
Partijlid

Standaard

Hahaha!

Ge moet maar durven, daar over beginnen klagen...
ik ben zeker dat ik geen tien minuten op internet moet zoeken om een site te vinden waar Walen als het uitschot worden beschouwd (VB.org??); en dan gaan we een beetje klagen als een franstalige het vele gepest van "de vlaamschflamingant" beu is?

@Maerlant: Zo onverdraagzaam, ik hoop dat je blokker bent!
amydal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 08:22   #8
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amydal Bekijk bericht
pardon? Waar heeft ie zich dan onverdraagzaam opgesteld?
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 08:30   #9
amydal
Partijlid

Standaard

mm, twas eig. na het bekijken van de site http://vlaamsejongerendilbeek.skynetblogs.be (waarvan ik aanneem dat de persoon hierboven lid is). Hieronder een citaat (meer op de site zelf!):

Citaat:
De profeet Mohammed trouwde met de 9-jarige Aïsha. Ik concludeer daaruit dat Mohammed een pedofiel was. C.B. uit Eeklo
Ik bedoel ermee dat het vlaamsnationalisme gepaard gaat met onverdraagzaamheid (waarom staat dat citaat daar anders??). Ik vraag me af waarom.

Laatst gewijzigd door amydal : 6 april 2006 om 08:31.
Oud 6 april 2006, 08:42   #10
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mm, twas eig. na het bekijken van de site http://vlaamsejongerendilbeek.skynetblogs.be (waarvan ik aanneem dat de persoon hierboven lid is). Hieronder een citaat (meer op de site zelf!):

Ik bedoel ermee dat het vlaamsnationalisme gepaard gaat met onverdraagzaamheid (waarom staat dat citaat daar anders??). Ik vraag me af waarom.
Dus iedere Vlaamse jongere in Dilbeek wordt volgens jou vertegenwoordigd door die site?

Jawadde, het leven moet er voor jou wel heel simpel uitzien.
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 08:44   #11
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het Vlaams-Nationalisme is een reactie op de Franstalige arrogantie en minachting voor wat Vlaams is. In die zin gaat het Vlaams-Nationalisme dus inderdaad gepaard met onverdraagzaamheid.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 6 april 2006, 08:48   #12
amydal
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Het Vlaams-Nationalisme is een reactie op de Franstalige arrogantie en minachting voor wat Vlaams is. In die zin gaat het Vlaams-Nationalisme dus inderdaad gepaard met onverdraagzaamheid.
ik denk niet dat Mohammed iets te maken heeft met de Franstalige arrogantie
Oud 6 april 2006, 09:02   #13
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En die post van "C.B. uit Eeklo" is niet onverdraagzaam.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 6 april 2006, 09:54   #14
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik bedoel ermee dat het vlaamsnationalisme gepaard gaat met onverdraagzaamheid
Ik ben voorstander van een scheidng van België. Ik ben voorstander van een ééntalig land zonder Franstaligen. Maakt dat mij onverdraagzaam ? Nochtans beschouwen vele vrienden van mij, waaronder andertaligen, mij als zéér tolerant.

Eerst denken, dan spreken !
Oud 6 april 2006, 10:04   #15
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... dat heeft hij ook niet en dat is dan ook helemaal niet waar Distel op doelde (al gaat hij m.i. iets te ver door een vorm van 'onverdraagzaamheid' te patroneren). Het vergt - echt waar ! - een minimum aan flexibel denkvermogen om 'flamingantisme' los te zien van racisme. Toegegeven, in sommige individuen of verenigingen lopen ze soms samen, maar daar moet je je niet door laten leiden.

Overigens, het 'racisme' waar de auteur van deze site het over heeft, is in feite niet meer dan een afwijzen van de huidige realiteit van België. Iemand die, zoals deze man, de mosterd haalt bij Carrefour en het FDF ziet maar één België, dat van voor 1914 of 1940, toen het tenminste nog duidelijk was wie de broek aan had in het land. Wie dat België afwijst, wie opkomt voor het Nederlands, is automatisch een 'separatist', een 'racist' zelfs, die de francofone Belgische idylle in gevaar brengt. Vlaanderen en het Nederlands zijn maar spielerei, een speeltje dat de Vlamingen in handen werd gestopt om hen zoet te houden, maar, alles welbeschouwd, iedereen weet toch waar het in België om draait als het er echt op aan komt? Het is die manier van denken die je hier nu impliciet verdedigt door in het discours dat Vlaanderen en racisme inwisselbaar zijn, zelfs wanneer het om puur taalkundige eisen gaat en de manifeste afwijzing van elke vorm van respect voor de grondwet. Willens en wetens in het Vlaamse gewest gaan wonen en dan zeggen 'Zeker, mijnheer, in Vlaanderen is Nederlands de officiële taal, maar daar moeten wij ons toch niets van aantrekken zeker?': ik heb er al op lichtere gronden het woord 'racisme' in de mond horen nemen...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.

Laatst gewijzigd door ossaert : 6 april 2006 om 10:05.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 10:17   #16
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert Bekijk bericht
... dat heeft hij ook niet en dat is dan ook helemaal niet waar Distel op doelde (al gaat hij m.i. iets te ver door een vorm van 'onverdraagzaamheid' te patroneren). Het vergt - echt waar ! - een minimum aan flexibel denkvermogen om 'flamingantisme' los te zien van racisme. Toegegeven, in sommige individuen of verenigingen lopen ze soms samen, maar daar moet je je niet door laten leiden.

Overigens, het 'racisme' waar de auteur van deze site het over heeft, is in feite niet meer dan een afwijzen van de huidige realiteit van België. Iemand die, zoals deze man, de mosterd haalt bij Carrefour en het FDF ziet maar één België, dat van voor 1914 of 1940, toen het tenminste nog duidelijk was wie de broek aan had in het land. Wie dat België afwijst, wie opkomt voor het Nederlands, is automatisch een 'separatist', een 'racist' zelfs, die de francofone Belgische idylle in gevaar brengt. Vlaanderen en het Nederlands zijn maar spielerei, een speeltje dat de Vlamingen in handen werd gestopt om hen zoet te houden, maar, alles welbeschouwd, iedereen weet toch waar het in België om draait als het er echt op aan komt? Het is die manier van denken die je hier nu impliciet verdedigt door in het discours dat Vlaanderen en racisme inwisselbaar zijn, zelfs wanneer het om puur taalkundige eisen gaat en de manifeste afwijzing van elke vorm van respect voor de grondwet. Willens en wetens in het Vlaamse gewest gaan wonen en dan zeggen 'Zeker, mijnheer, in Vlaanderen is Nederlands de officiële taal, maar daar moeten wij ons toch niets van aantrekken zeker?': ik heb er al op lichtere gronden het woord 'racisme' in de mond horen nemen...

Oud 6 april 2006, 10:57   #17
amydal
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert Bekijk bericht
Overigens, het 'racisme' waar de auteur van deze site het over heeft, is in feite niet meer dan een afwijzen van de huidige realiteit van België. (...)
En het overplakken/overschilderen van Franse teksten (cf. foto's op http://membres.lycos.fr/dilbeekgb/ )? Is dat ook niet "het afwijzen van de huidige realiteit van België"

off-topic: is dit hele forum geen "afwijzen van de huidige realiteit van België""

Laatst gewijzigd door amydal : 6 april 2006 om 10:57.
Oud 6 april 2006, 11:16   #18
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En het overplakken/overschilderen van Franse teksten (cf. foto's op http://membres.lycos.fr/dilbeekgb/ )? Is dat ook niet "het afwijzen van de huidige realiteit van België"

off-topic: is dit hele forum geen "afwijzen van de huidige realiteit van België""
Het is een wat kleinzerige actie om steevast alles te overplakken, en soms overdrijven de 'klevers', maar ze is wel degelijk gericht tegen een houding die weigert te erkennen dat Vlaanderen Nederlandstalig is. Overigens, wat er racistisch is aan een reclameposter die in het Frans en het Engels Nederlandse lessen aanbiedt, dat ontgaat me volledig. Getuigt het van haat om zoiets verderfelijks voor te stellen? Wat is er verkeerd aan Nederlands leren, het zelfs maar aan te bieden, als je in Vlaanderen woont?

De huidige realiteit van België is dat het een twee-, beter: drietalig land is, een federatie, waarin territoriaal is vastgelegd welke officiële talen waar gebruikt worden. Het getuigt van weinig respect om daaraan te tornen, om te denken dat één taalgroep zich alles kan permitteren en de andere zich maar in stilte moet bezighouden. Is dat geen miskenning? Nogmaals, de man achter die site schuift 'Nederlands', 'Vlaanderen', 'racisme' en 'separatisme' op één hoopje. Welk België blijft er dan over? Probeer daar maar eens een antwoord op te verzinnen...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 11:46   #19
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hahaha!

Ge moet maar durven, daar over beginnen klagen...
ik ben zeker dat ik geen tien minuten op internet moet zoeken om een site te vinden waar Walen als het uitschot worden beschouwd (VB.org??); en dan gaan we een beetje klagen als een franstalige het vele gepest van "de vlaamschflamingant" beu is?

Aan franstalige kant moet je zelfs niet Googlen, de misprijzende cliché's over Vlaanderen vindt je gewoon in de media en in de mond van vooraanstaande politici terug.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 14:03   #20
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dilbeek, waar Vlamingen thuis zijn!! Wel, dat ze thuis blijven. De Franstaligen kunnen dan buitengaan en Frans spreken zolang ze willen. Nee, serieus, een dikke proficiat voor die site die de triestige realiteit van Vlaanderen toont.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be