![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Officiële europese statistieken wijzen uit dat de efficiëntie van onze belgische administratie pas op de 20° plaats in Europa komt.
Tegelijk belopen de kosten het dubbele van het europese gemiddelde. Volk genoeg dus. Toch krijg ik een forse boete van de BTW omdat de computer mijn laatste BTW-kwartaalaangifte verwierp wegens 1 EUROCENT (te veel !) verschil tussen de totaalsom en de som van individuele deelposten om mijn aangifte-formulier. Alleen een computer ziet niet in dat het een afrondingsfout betreft. Maar geen ambtenaar die het beziet. Tijd voor de grote snoei ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yep, al die computers buiten en terug meer ambtenaren in dienst nemen die de aangiften zelf nakijken.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Aan Descartes,
Toen ik geboren werd waren er 500.000 ambtenaren in Belgie, nu 900.000. En daar is nog niet eens bijgeteld dat al de gepensioneerden gewoon doorbetaald worden. Kan ik die europeese statistieken ergens op het net vinden? Ik kreeg een boete van de BTW wegens het invullen van een foute aangifte: Ik was vergeten 00 te schrijven achter de comma van een rond getal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() is dat abnormaal dat gepensioneerden worden uitbetaald
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Het is abnormaal dat gepensioneerden doorbetaald worden, niet dat zij een pensioen krijgen waarvoor bijdragen betaald werden. Ambtenaren worden gewoon 75% van hun loon van de laatste 5 jaar doorbetaald. De realatie met de gestorte bijdragen is zeer ver te zoeken. De ambtenarenpensioenen zijn de grootste bom onder ons pensioenstelsel en niet de vergrijzing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie in de privésector werkt, heeft weliswaar een lager wettelijk pensioen, doch geniet daarnaast ook vaak van een extralegaal pensioen. Dat de ambtenaren hoge pensioenen hebben, moet evenwel toch wel sterk worden genuanceerd, daar een groot deel van hun pensioen wordt wegbelast. Bovendien wordt er op de ambtenarenpensioenen ook nog een solidariteitsbijdrage ingehouden. Het wordt tijd dat de overheid opnieuw meer investeert in de publieke sector, o.a. in een betere informatisering. Jarenlang werd de publieke sector totaal verwaarloosd. Het wordt ook tijd dat er eens een partij komt die het onvoorwaardelijk opneemt voor de ambtenaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De fabel van het uitgesteld loon werd onlangs volledig ontkracht door onderzoek, verschenen in Trends. Uit de betaalde sociale-zekerheidsbijdragen blijkt overduidelijk dat er helemaal geen sprake is van lagere lonen in de ambtenarij. Dit wordt om. verklaard door het verderbetalen tijdens zwangerschappen, ziekte enz. Van den Bossche heeft het uiteindelijk moeten toegeven.
En zelfs wanneer de lonen lager zouden zijn is dit alleen maar logisch. Het middeleeuwse ambtenarenstatuut is nog steeds in voege: eenmaal aangenomen is het praktisch onmogelijk nog ontslagen te worden. Voor wat hoort wat. Op de vrije markt zouden de lonen hoger moeten zijn, wegens het risico van ontslag, faillissement enz. Een extralegaal pensioen voor ambtenaren is te verkiezen. In dat geval wordt een pensioen uitgekeerd in verhouding tot de geleverde bijdragen. Hetgeen de overheid nu doet is een pensioen beloven, los van de bijdragen en waarvan de onbetaalbaarheid op termijn een mathematische zekerheid is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik werk ermee samen. Nu ja, samen .... Die zouden allemaal eens een maand of 2 in de prive moeten gaan werken, dan zou het gedaan met klagen zijn. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() Ambtenaren praat er mij niet over.
Ik ben er mee getrouwd. ![]() En ja toen mijn vrouw overstapte van de prive naar de staat dan ging zij minder verdienen. Maar ik en zij klagen niet. ![]()
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Over hun loon kunnen ze misschien een beetje klagen ( alhoewel ) , maar alle andere voordelen, daar zwijgen ze natuurlijk over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]() ssssjtttt.Hou het stil.
![]()
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zeveraar. Som al de "nadelen" die jij hebt eens op. Ik werk al drie jaar samen met ambtenaren, die de hele dag niets anders doen als koffie drinken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#19 |
Gouverneur
|
![]() Misschien opvatten als klagers hebben geen nood ?
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar geen nood, Europese ambtenaren zijn NOG erger. |
||||
![]() |
![]() |