![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb in mijn leven al veel documentaires gezien, ook over de nazi's. Wat mij, afgezien van hun misdaden en hun agressieve oorlogspolitiek, mij het meest schokte, wat dat men de Hitlerjugend aanmaande de ouders aan te geven indien deze Führeronvriendelijke opinies koesterden. Een staat die kinderen opzet tegen de ouders, lijkt me totalitair.
Nu kijkt mijn madam altijd naar 16+ op de Vlaamse Rode Televisie. Ik volg het allemaal maar losjes, maar een zekere Billy werd daar op een zeker moment aangevallen door een Marokkaan op de voetbal, waarop zijn pa de Marokkaan letterlijk het ziekenhuis in sloeg. Een paar afleveringen lang werd Billy aangemaand door een (allochtone) lerares om zijn pa aan te geven. Billy deed dit uiteindelijk en organiseerde nog een feestje ook waarbij hij de opbrengst aan zijn aanvaller gaf, als compensatie. Wie vindt nog dat de boodschap achter dit alles nogal aangebrand riekt?
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge zijt het door u eertijds verdedigde Vlaams Kartel beu, en ge zoekt een plausibele reden om naar aanleiding van een pseudo, opgeklopt allochtonen-probleem te switchen naar het VB.
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() En dan nog, wat zou er mis me zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
En Billy was diegene die de eerste stap zette, hij sprak de zwarte leerkrachte aan, wat moet je dan zeggen als leerkracht, als iemands vader een ander persoon het ziekenhuis in sloeg? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het klopt wat ik hierboven lees werd die Billy aangevallen en door zijn vader verdedigt. Ik denk nu even aan die gast die vandaag neergestoken werd voor een MP3. Niemand trad blijkbaar op maar wat als wel iemand die kerels wel afgeranseld had ? Kleur zou geen rol mogen spelen maar als het in iemands kraam past om racisme aan te tonen speelt het plots wel een rol. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Dien Billy werd niet echt aangevallen, het was gewoon na een plaatselijke voetbalmatch waarbij een supporter van de gewonnen ploeg Billy een beetje jende en Billy pakte zowa uit en dien andere kerel deed da terug en dan geraakte Billy slaags omda hij die wegduwde en dan kwam de papa en die legde dien andere op de grond en shotte die zo'n 10 keer vree hard en liet die kerel dan bewusteloos achter. Toen zagde ni eens da da iemand van vreemde origine was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Alé whatever, ik zoek er niet teveel achter.
Nu moet ik wel zeggen, ik heb ook zo'n indruk dat mensen van vreemde origine niet meer in de dader-rol geduwd 'mogen' worden in sommige series e.d. maar ach ja. Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 13 april 2006 om 23:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Die roode TV-programma's missen hun doel blijkbaar niet...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat die leerkracht aan de beurt is!
Moeial, in huiselijke affaire's moet ge u niet bemoeien. t'zou weer eens geen andersgekleurde moeten zijn! Laatst gewijzigd door Mambo : 13 april 2006 om 23:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat dus maar om een film en de producer wilt blijkbaar racisme aankaarten als ik goed begrijp. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Heeft er niks mee te zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat het seutig is om je pa aan te geven in ruil voor schouderklopjes ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Partijlid
|
![]() Die Billy zou blij mogen zijn dat zijn pa hem wou verdedigen. Maar nee, die oen dient klacht in. Volgens mij de snelste manier om de relatie met je familieleden te verpesten.
Welke kloot verraadt er nu zijn eigen vader, die nota bene voor hem in de bres sprong? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Billy is een broekschijter, dat is al duidelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is nochthan wel iets waar de meeste allochtonen acteurs over klagen; dat zij steeds worden gevraagd om de 'slechte' te spelen.
![]() |
#20 |
|
![]() Als er al veel allochtonen worden gevraagd voor het witte doek of het kijkkastje.
|
![]() |
![]() |