Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2006, 13:35   #1
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard Diensten rusthuizen aangepast aan allochtonen

http://www.atv.be/nieuws/default.asp?mid=&id=1367 Bron:ATV Ik vind het onzin,bij mij in de buurt zijn er speciaal servisflats gebouwd voor alloctonen maar zijn nu verhuurd aan Vlamingen omdat er geen alloctonen op af kwamen. Wat denken jullie erover,heeft dit wel toekomst?
Oud 11 april 2006, 14:14   #2
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
http://www.atv.be/nieuws/default.asp?mid=&id=1367 Bron:ATV Ik vind het onzin,bij mij in de buurt zijn er speciaal servisflats gebouwd voor alloctonen maar zijn nu verhuurd aan Vlamingen omdat er geen alloctonen op af kwamen. Wat denken jullie erover,heeft dit wel toekomst?
er zou niets "speciaal" gebouwd moeten worden voor allochtonen, behalve mischien charter-vliegtuigen.Er moeten een miljoen zitplaatsen beschikbaar zijn...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2006, 14:26   #3
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Allochtonen mogen dus speciale voedingsregels eisen omwille van hun religie. Ik mag er toch van uitgaan dat atheisten ook speciale voedingsregels mogen eisen omwille van hun smaakpapillen? (ik lust geen varkensvlees, mag ik dan in plaats een biefstukje aub? of moet ik me dan eerst bekeren?)

Anderzijds: ik zag ooit het zeer schrijnende geval op VRT van een bejaardentehuis. Alhoewel onze Pravda het zeer schrijnend vond voor de Turkse mevrouw die hier na dertig jaar wonen nog geen gebenedijd goedemorgen had kunnen leren, vond ik het erger voor haar kamergenote.
Die mevrouw was dus verplicht om haar kamer in haar eigen land, in haar eigen taalgebied te delen met iemand die vertikte om haar mond open te doen en enkel sprak tegen de Turkse bejaardenverzorgster!
Als d�*t mijn moeder was, dan had ik geëist dat ze een andere kamer kreeg, maar dat zou waarschijnlijk weer van racisme getuigen.

De allochtoonse oudjes die hier na jaren verblijf nog steeds de taal niet kennen (zelfs niet voor een eenvoudig goede morgen) hebben het wel aan zichzelf te danken, en daarvoor moeten onze ouderlingen niet opdraaien.

Als het dan toch moet: geef die mensen eens hun eigen apartheidsbejaardentehuisje! Ze hebben nooit iets anders gewild. Eentje voor de berbers, eentje voor de arabieren, eentje voor de turken.
Toch raar dat er weer geen problemen schijnen te zijn met de chinezen?

Laatst gewijzigd door circe : 11 april 2006 om 14:30.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 15:56   #4
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Tja, ik weet een bejaardentehuis waar een chinese bejaarde, die al meer dan 35 in het land is, nog steeds alleen Chinees kent.
Nog straffer: ze verzorgen er ook een 20 jarige coma patiënt, zijnde een allochtoon, die zich in deze toestand bevindt, doordat hij een ongeval had, toen hij vluchtte voor de politie na een misdrijf.
Wat voeding betreft: kan men varkensvlees geven door een sonde?
Enfin, ik lig er niet van wakker, want ik ben vegetariër.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be