![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Om zowel democratie als economie van beide landsdelen drastisch te verbeteren, is een splitsing van België bijna onvermijdelijk geworden.
De vraag is hoe we dit op een vredevolle manier kunnen realiseren. De Walen lijken niet echt geneigd om hieraan mee te werken (ze willen liever nog wat langer profiteren van de Vlaamse welvaart ![]() Enige suggesties ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burgemeester
|
![]() Maak het VB 'incontournable' en klaar is kees. De franstaligen vragen zelf de scheiding.
“België heeft geen nationaliteit en, gezien het karakter van zijn inwoners, kan het er ook nooit een hebben. In feite heeft België geen politieke reden van bestaan.” Leopold I van Saksen-Coburg, Koning der Belgen |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je zal altijd moeten onderhandelen met de Franstaligen (al is het maar voor Brussel). Maar je moet je eerst in een voordelige situatie manouvreren.
Daarom moet Vlaanderen eerst de onafhankelijkheid uitroepen, en zich niet meer gebonden voelen aan de Belgische grondwet. Daarna is het tijd om te onderhandelen. Op zo'n moment heeft Wallonië weinig drukkingsmiddelen. (als ze niet onderhandelen, explodeert hun werkloosheid) Een voorstel zou dan kunnen zijn om een regeling uit te werken om de financiële transfers gedurende x jaar (bijvoorbeeld 10 �* 15 jaar) te laten bestaan, en in ruil zegt Wallonië zijn aanspraken op Brussel en de Duitstalige Gemeenschap op. Wanneer dat van de baan is, kan er gepraat worden over een Vlaams-Waalse confederatie. Dat is diplomatie. Als je een appel wil, dan neem je eerst twee appels. Daarna ga je rond de tafel zitten, en bekom je als compromis de teruggave van één van de twee appels. ![]() Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 2 april 2006 om 19:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het minste dat je als Vlaams nationalist kan doen, is er voor te stemmen.
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
dat is jullie probleem, de voorstanders mogen dromen... maar gelukkig is zelfs één miljoen of 25 �* 30 percent bijlange niet genoeg om een regio in haar ongeluk te storten... wat meer breekpunten, wat meer afsplitsingen van groepen wanneer iets hen niet zint... maken het mooi weer niet... gelukkig maar... want alle redenen waarop een splitsing gestoeld is, zijn drogredenen om een groepje racisten en extremisten een dik betaald parlementair zitje te bezorgen en verder enkel te zitten en een paar windhanen lawaai te laten maken.... maar beleid voer je niet met "hervormingsdromen" �* l Fortuyn, Haider, LePen en nog andere van die pipo's... want pipo's zijn geen staatsmannen... (nota... het woord pipo is niet beledigend bedoeld, maar dekt de lading van fantaisistische dromers en dergelijke...)
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb je er ook al eens aan gedacht dat het jouw Waals volkske geen fluit kan schelen dat het Vlaanderen in het ongeluk stort door het al decennialang op een schandalige manier te plukken (en te blijven plukken!) en dit zonder zelf één centimeter uit zijn zelfgedolven put omhoog te kruipen? Of waarom stemt jouw lievelingsvolkske massaal op een partij die zijn toestand al decennialang status quo houdt? Een armoezaaiers status quo wel te verstaan. Laatst gewijzigd door Knuppel : 3 april 2006 om 10:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
ik heb meer gedaan om de vlaamse economie groot te maken dan wie ook hier op dit forum... nagenoeg 40 jaar hard gewerkt om in Limburg een ondernemeing groot te maken... en een familiewoonst gaan bewonen in Luiks Haspengouw.... het gaat hem erom dat voor drogredenen (KBC de grootste transfereerders van geld naar buiten vlaanderen : Luxemburg, Monaco, de kanaaleilanden, etc... maken een studie... en Remike Vermeiren gaat aan het hoofd van een groepke staan, etc...)... en van die put.... ik zou de zuidlimburgers niet willen de kost geven die in het Luikse tientallen jaren tot aan hun pensioen gewerkt hebben (meer dan 80 percent van de inwoners van de dorpen in Limburgs haspengouw) en vergeet niet dat de teloorgang van het staal en de staalverwerking in wallonië even groot, niet meer of niet minder van die in Duitsland, Engeland, Frankrijk... maar ja die dooddoenerkes verkondigen om minder edele motieven van het extremisme te verrechtvaardigen... dat kennen we... maar ook, van jullie één miljoen ofte zoveel percent, zijn ook anderen dan degenen die juliie vlaams:waalse praatjes geloven... eerder het merendeel zijn bewogen door allerlei terechte of onterecht gemeende redenen... ... maar ja... op waaltje schieten, moslimmeke diaboliseren, meningsuiting verdedigen waar zelf jullie kopstukken geen afwijking van hun gedecreteerde dingen dulden, fata morgana's over veiligheid de wereld insturen wel wetend dat zonder massale deportatie met beestenwagons en daarna afmaken van de gedeporteerden nu niet meer mogelijk zijn, zodat veiligheidssyndromen scheppen zonder echte oplossing, toch fanatasie is... en dus dan maar waaltje trachten uit zijn lood te brengen... 90 percent van de postings hier zijn VB en aanverwante propaganda en diaboliserings postings, de ene wat beschaafd, maar de grootste hoop achterbuurtcafépraatjes.... enfin... doe maar voort... jullie overtuigen de rechtgeaarde burgers toch niet...
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doordat het VB zo groot geworden is, kan er geen regering meer gevormd worden zonder de belgiscistische en franskiljone VLD. Door de grootte van het VB zijn de stapsgewijze regionaliseringen (die er allemaal gekomen zijn onder rooms-rode coalities, versterkt door communautaire of groene partijen) totaal gestopt. Het VB en het cordon zijn de levensverzekering voor de VLD.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Fout. De vijand van België is de Vlaamse Beweging. Zolang de eendracht daarin behouden blijft, heeft belgië geen kans. Het minste dat je als Vlaams-Nationalist kan doen, is moeite doen om die eendracht te bewaren.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 3 april 2006 om 11:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Vreemdeling
|
![]() En hoe kunnen we dit realiseren zonder het Vlaams Belang ?
Anders zou het voor de andere landen lijken dat we splitsen uit puur racisme tegenover Walen ipv om onze economie en democratie vooruit te helpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Eens een racist altijd een racist, of het nu tegen kleurlingen of Franstaligen is, dat maakt voor een Blokker niets uit.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Het VB is niet veroordeeld voor racisme... Doe eerst wat opzoekwerk eer u hier zever komt verkondigen. Ik raad u aan het eens aan Jan VDB te vragen, hij zal het u perfekt uitleggen als hij er zin in heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Edit: Waarom zit ik hier het VB te verdedigen?
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Burger
|
![]() Het grootste vraagstuk bij de splitsing van België, is waarschijnlijk de verdeling van de staatsschuld.
Die staatsschuld is de laatste jaren al afgenomen, maar nog steeds zeer groot in absolute getallen. In België bedroeg de staatsschuld eind juni 2005 ruim 280 060 000 000 euro, of ongeveer 95 procent van het BBP. Onder Verhofstadt is de schuld dus gezakt, zij het onder andere door eenmalige boekhoudkundige trucjes. De vraag is nu: hoe moet die Belgische schuld verdeelt worden over de gewesten. - Volgens bevolkingsaantal, wat normaal gesproken het meest logisch is, maar dan zit Vlaanderen met de gebakken peren - Gewoon 50/50 - Wallonië draagt zo goed als alle staatsschuld, omdat zij dit toch voor het grootste deel veroorzaakt hebben het VB steunt de 3de oplossing, van de andere partijen weet ik het niet. Ik zou het niet weten, maar er zal steeds een winnaar of verliezer zijn. Misschien moet Vlaanderen het grootste stuk maar dragen in ruil voor Brussel, de Vlaamse rand en de Oostkantons. Ook een mogelijke oplossing is, dat er een Vlaams/Waals comité nog blijft bestaan en vergadert om de gezamelijke schuld stukje bij beetje over een eeuw af te lossen, hierbij denk ik dan aan het huidige "Agentschap van de Schuld" ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 8)
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Waarom denkt u dat de kloof tussen de N-VA en het Vlaams Belang steeds groter wordt? Niet door de komplotjes die u bij ons denkt te zien (u verwijt ons o.a belgicisme!), maar door de ongelooflijke onbeschoftheid en onwil tot toenadering die u hier elke dag opnieuw toont op dit forum.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |