![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wat lees je? Welk boek heb je net gekocht? Heeft iemand je gewezen op leuke lectuur? Is er een site met interessante artikels? Post ze hier. Een klein bijschrift is altijd mooi meegenomen.
Om het goede voorbeeld te geven, ik lees momenteel drie boeken: RAND, Ayn, Atlas shrugged (€10) - Meesterlijk geschreven epos (1200 blz ![]() CADBURY, Deborah, De verdwenen koning van Frankrijk (€12) - Een historisch werk rond de figuur van dauphin Lodewijk-Karel die voorbestemd was om Lodewijk XVII te worden. Stierf hij echt in de Temple gevangenis in 1795, of werd hij gered door royalisten? Hoe leefde hij tot aan het Schrikbewind? ROTHBARD, Murray, The ethics of liberty (€20) - Een filosofisch en toch realistisch overzicht van de belangrijkste doctrines van het vrijdenkerschap. Zeer goed geschreven, met hier en daar een vleugje humor - eigen aan vrijdenkers, onwaarschijnlijk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() is het niet neerhalend om literatuur als lektuur te bestempelen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() recentelijk een tweedehandsboekenwinkeltje in Antwerpen gevonden dat wel heel te bieden had. Voor veel te veel geld boeken gekocht:
Rosa Luxemburg - the accumulation of capital Martin malia - the soviet tragedy Wheeler Bennet - Brest-Litovsk, the forgotten peace. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() net voor een opdrach in school "de getuigen" gelezen van hugo claus
-je ne vois rien - J.P. Sartre -God is dead- . Nietzsche -i did it ..my way- sinatra Laatst gewijzigd door ekskimo : 20 mei 2006 om 11:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() ik dacht vroeger ook dat ik veel boeken moest lezen om veel te weten.
nu weet ik beter. een wandeling in de stad is leerrijker. het empirisch onderzoek van elke dag... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn tip; lees veel tot je pakweg 25 bent en ga met die kennis zelf op onderzoek uit.
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]()
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 20 mei 2006 om 13:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Momenteel ben ik aan het lezen:
" O dierbaar België", onstaan en structuur van de federale staat (geschreven door Nico Jacquemin en Mark Van Den Wijngaert). Het volgende boek op mijn lijstje is: Wilfried Martens, de memoires| Luctor et emergo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Heb ik net gekocht:
Ben ik net aan het herlezen:
Ben ik van plan te lezen en kopen:
![]() |
#12 |
|
![]() Heb ik ook liggen, een slordige 5 euro in De Slegte.
![]() |
#13 |
|
![]() En? Hoeveel staat de vis?
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, dat is ook de prijs die ik ervoor betaald heb!
![]()
![]() |
#15 |
|
![]() Best een interessant boek, maar iets te veel als propaganda voor de machthebbers bedoeld...
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat mij vooral opvalt, is dat het een heel objectief boek is terwijl de titel anders doet vermoeden.
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() het laatste boek dat ik gelezen heb is 'het leven van een nacht und nebel' van henri theunissen, een limburgse verzetsstrijder die tijdens WOII is gearresteerd en de concentratiekampen heeft overleefd.
een getuigenis van de nazi-gruwel in de kampen, de verraders, de patriotten, de ontbering en de heldenmoed. een fragment: "Plots gebeurt er iets vreselijks. De kameroverste gooit de dienlepel op de grond en stort zich als een waarlijke duivel op een oude man dicht bij de ketel. Waarom weet ik niet. Misschien omdat hij zich niet snel genoeg uit de voeten maakte of tweemaal aangeschoven heeft om nog wat te krijgen. Onder het sissen van verwensingen slaat hij de ongelukkige met twee vuisten in het gelaat, zodanig dat hij op de grond valt. Hij schopt waar hij hem raken kan. "Auf! Auf du Drecksack!". Kermend staat de sukkelaar recht om door een geweldige stoot in de maag weer neer te vallen. Wéér opstaan, wéér neerploffen. Het bloed stroomt uit zijn neus en mond. De beul wordt dit spelletje niet moe. Met opengesperde ogen van genot gaat hij door met boksen en stampen uit alle kracht." |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |