![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Fouad Ahidar: zijn visie Op volgende site kan je de ideeën van Fouad Ahidar lezen:
http://www.ericferemans.be/spirit/al...adAhidar2.html een voorproefje: Citaat: Diversiteit bij de burgers, solidariteit in de maatschappij Het is een feit, de multiculturele samenleving brengt veel uitdagingen met zich mee. Men moet een kat een kat durven noemen. De vraag is echter: blijft men deze problemen toeschrijven aan de etnische of culturele origine van de medeburger, of pakt men de sociale problemen aan die aan de oorsprong liggen van de spanningen en die het communautarisme, het zich binnen ‘zijn’ gemeenschap en cultuur opsluiten, stimuleren? Ja, er is veel criminaliteit bij jongere allochtonen. Maar ondanks hetgeen sommigen de bevolking willen doen geloven, is dit niet cultureel bepaald. De schrijnende toestanden waarin deze jongeren opgroeien, biedt hen vaak geen andere uitweg. Laat ons een crimineel een crimineel noemen. Hij vormt immers een gevaar voor alle burgers, allochtoon of autochtoon. De werkelijke problemen die aangepakt moeten worden, doen de volgende vragen in mij rijzen. Wanneer gaat men nu echt werk maken van werkgelegenheid in achtergestelde buurten en bij achtergestelde gemeenschappen? Waarom schiet het onderwijs zo tekort in de opleiding en de vorming van jongeren uit kansarme gezinnen? Wat hebben deze gezinnen nodig zodat ze in staat zouden zijn hun kinderen te laten integreren in het onderwijs en op het werkveld? Bij sommigen gaat het eerder om een sociaal-emotionele problematiek, onstabiele gezinnen, en bij anderen is het een zaak van te grote sociaal-culturele verschillen, die nog versterkt worden als er een totaal ander socio-cultureel referentiekader is. Wanneer gaat men allochtone ouders verantwoordelijk stellen voor de opvoeding van hun kinderen? Wanneer zal men iemand eerst als een medeburger behandelen, alvorens naar zijn origine te vragen? Willen allochtonen en autochtonen dan niet dezelfde toekomst voor hun kinderen? Wie durft beweren dat de allochtonen onze maatschappij alleen maar geld kosten? Zij die hebben kunnen genieten van een relatief stabiele gezinssituatie en de mogelijkheden kregen en vonden, zijn aan het werk als advokaten, artsen, ondernemers, kleinhandelaars,... Wanneer zullen de media tonen dat er allochtonen werken, belastingen betalen, ... dat er ook andere verhalen bestaan, die van succes en ontplooiing? Willen we niet met zijn allen aan de toekomst van een verdraagzame en gezonde maatschappij werken? Ik zet me hiervoor in en geloof sterk in die mogelijke toekomst. Inter-generationele solidariteit De eerder vermelde uitdagingen hangen nauw samen met de stijgende inter-generationele spanningen. Oud en jong krijgen steeds meer de indruk dat hun participatie in de maatschappij niet gewenst is. Vijftig jaar is te oud om werk te vinden. Vijfentwintig betekent te onervaren. Zeventig jaar betekent geen familiaal of sociaal contact meer. Twee jaar staat voor: ‘waar vind ik een onthaalmoeder?’. Wat met de sociale en familiale banden? De bijdragen, die ouderen in de economische maar ook in de sociale zin kunnen brengen, worden genegeerd. Kinderen worden niet materieel, maar vooral emotioneel verwaarloosd. Ik wil de inter-generationele solidariteit in onze maatschappij een plaats geven en hierin kunnen we heel veel leren van de allochtone bevolking. Of ze nu uit het Zuiden of uit het Oosten komen, deze bevolkingsgroepen kennen een veel grotere intra-familiale solidariteit. Toch spijtig dat hij geen voorzitter van Spirit is geworden ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allicht niet.
Soort zoekt soort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar nieuw bazeke gevonden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik dacht dat we op dit forum niet schelden maar inhoudelijk een discussie aangaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Spirit, wat is dat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Seems promising, in reality it's trash.
D�*t is het. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Interessant is het wel uit te zoeken wanneer het gescheld precies aanvangt, en wie daar mee begint. Zou iemand daar misschien een programmaatje voor kunnen/willen schrijven ?? Spijtig genoeg ben ik zelf geen computerwizard, anders was het al voor elkaar, hoor. Dat is immers veel te onweerstaanbaar, zoiets. Misschien moest ik toch maar eens leren programmeren, ooit, als ik eens wat 'vrije' tijd heb? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Ik vind dat uit persoonlijke ervaring met hem, een zeer aangenaam man.
![]() |
#12 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ahadir hangt een vorm van geborneerd groeps- en hokjesdenken aan.
Met zijn compleet geschift gedachtengoed is hij................ de perfecte voorzitter voor SPirit.
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Of is het nu omgekeerd? Shit. ![]() Laatst gewijzigd door ericferemans : 19 april 2006 om 07:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Spirit, zijn dat geen separatisten volgens BUB?
|
![]() |
![]() |