Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 17 april 2006, 07:42   #1
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard Verhofstadt en de moord

Eindelijk laat ook Verhofstadt van zich horen, en hij had ook beter zijn mond gehouden.
Verhofstadt heeft het zo dikwijls over extremisme en racisme dat met wortel en tak moet uitgeroeid worden en dat we moeten verdraagzaam zijn.
Niets van dat alles nu!
De mensen zijn onverschillig geworden, dat is nu het grote probleem. Dat de mensen schrik hebben om op te treden tegen het tuig dat straten en stations onveilig maakt dat 'weet' hij niet.
Dat er nu wel degelijk racime in het spel is 'weet' hij ook niet;
En dat we nog verdraagzamer moeten zijn zegt hij niet, want het is niet het paste moment. Dat weet hij wel.
Hij heeft blijkbaar met Daneels en andere 'vooraanstaanden' afgesproken: Het belangrijkste waar de aandacht ivm dit 'voorval' moet gevestigd worden is dat de mensen 'onverschillig geworden zijn. Dat is het probleem , en Wij zijn de schuldigen.
Als hij de lezersbrieven in de pers leest kan hij nog iets leren.
luc broes is offline  
Oud 17 april 2006, 07:49   #2
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Laat hem, samen met de andere PC's, verder leven op hun wolk. De ontnuchtering komt in oktober
rookie is offline  
Oud 17 april 2006, 07:57   #3
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Eindelijk laat ook Verhofstadt van zich horen, en hij had ook beter zijn mond gehouden.
Jouw mening uiteraard, ik wacht liever af tot ik zelf hoor wat hij heeft verteld.
Citaat:
Hij heeft blijkbaar met Daneels en andere 'vooraanstaanden' afgesproken:...
Blijkbaar, hé?

Misschien wel, misschien ook niet. Nogmaals jouw interpretatie.

Vandaar dat ik liever afwacht tot ik zelf zijn verhaal hoor.
Citaat:
Als hij de lezersbrieven in de pers leest kan hij nog iets leren.
Als de teneur in die lezersbrieven dezelfde is als op dit forum kan ik het hem niet kwalijk nemen dat hij deze negeert (nogmaals jouw interpretatie). Er gaan hier zelfs stemmen op om het fort van Breendonk te heropenen en een gewapende arm van het Blok op te richten, dit alles onder instemmend gejoel.

Tot zover de "inhoud" van de door jou zo gewaardeerde lezersbrieven...

Laatst gewijzigd door Esperanza : 17 april 2006 om 07:59.
Esperanza is offline  
Oud 17 april 2006, 08:04   #4
rookie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
ik wacht liever af tot ik zelf hoor wat hij heeft verteld.
Citaat:
Misschien wel, misschien ook niet. Nogmaals jouw interpretatie.
Citaat:
Vandaar dat ik liever afwacht tot ik zelf zijn verhaal hoor.Als de teneur in die lezersbrieven dezelfde is als op dit forum kan ik het hem niet kwalijk nemen dat hij deze negeert
DE linkse struisvogel ??????
Oud 17 april 2006, 08:14   #5
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:

Tot zover de opinie van 2 of 3 forumgangers van de hem zo gewaardeerde lezersbrieven.
Niet de 'inhoud' van alle postings.

Laat die selectiviteit eens aan de kant als je jezelf dan toch een schijn van objectiviteit wil toemeten.
Knorretje is offline  
Oud 17 april 2006, 08:18   #6
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
DE linkse struisvogel ??????
Eentje van de linkse struisvogels. Zo eentje die onopgevoed islamitisch importgespuis beslist een multiculturele verrijking vindt.
Knorretje is offline  
Oud 17 april 2006, 08:20   #7
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandaar dat ik liever afwacht tot ik zelf zijn verhaal hoor.Als de teneur in die lezersbrieven dezelfde is als op dit forum kan ik het hem niet kwalijk nemen dat hij deze negeert (nogmaals jouw interpretatie).
Och, dat hij die maar negeert. Binnenkort zijn er verkiezingen en de mensen zullen wel weten voor wie ze moeten stemmen. En bij de eerstkomende federale verkiezingen zal Verhofstadt wel de rekening gepresenteerd krijgen voor dat negeren...
Jan van den Berghe is offline  
Oud 17 april 2006, 08:35   #8
Knorretje
Banneling

Standaard

[SIZE=2]Verhofstadt: "Moord zal niet ongestraft blijven"[/SIZE]

Premier Guy Verhofstadt drukt in een brief aan de ouders van de vermoorde Joe zijn onbegrip en verontwaardiging uit over "de gewelddadigheid en zinloosheid van deze criminele daad." Hij verzekert dat de zinloze moord niet ongestraft zal blijven en dat de zoektocht naar de daders voor alle politionele en gerechtelijke diensten een absolute prioriteit is. Hij wenst de ouders van het slachtoffer veel sterkte.

"Het verlies van uw geliefde zoon Joe heeft mij diep getroffen", schrijft de premier aan de ouders van de jongen uit Haren. "De waardige en serene manier waarop u dit leed draagt, is zeer sterk en moedig. Ik wens u hierbij mijn diepste medeleven aan te bieden namens de regering, de Belgische bevolking en mijzelf", staat in de brief.

"Solidariteit"
Premier Verhofstadt verwijst in de brief ook naar de pendelaars die in Brussel-Centraal stil blijven staan op de plaats waar Joe werd vermoord. "De talrijke pendelaars die even stil blijven staan in het Centraal Station, de mensen die met hun kinderen een bloem komen neerleggen op de plek waar Joe werd vermoord, sterken mij in de overtuiging dat de solidariteit van alle mensen, jong en oud, Belg of allochtoon, sterker is dan de onverschilligheid die er heerste op het moment van de gruwelijke feiten."

Verhofstadt zegt dat de ouders niet moeten aarzelen om op hem of op zijn diensten een beroep te doen indien hij hen in deze moeilijke periode behulpzaam kan zijn.
HLN 16.4.6

Over de racitische aard van de moord zwijgt hij in alle talen. Wat een hypocrisie ! Te meer dat hij niet kan nalaten een sneer te geven naar de omstaanders omwille van hun onverschilligheid.
Over de onverschilligheid van de moordenaar geen woord : dat kan blijkbaar niet in het geval van allochtoontjes in een multicultureel correct discours.
Knorretje is offline  
Oud 17 april 2006, 08:38   #9
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Eentje van de linkse struisvogels. Zo eentje die onopgevoed islamitisch importgespuis beslist een multiculturele verrijking vindt.
Uiteraard! Ik ben hevig voorstander van moord en doodslag...

Er wordt hier druk gegoocheld met begrippen als "subjectiviteit" en objectiviteit" maar zo te horen zijn deze begrippen alleen maar toepasbaar voor het uiten van één bepaalde mening.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 17 april 2006 om 08:44.
Esperanza is offline  
Oud 17 april 2006, 08:41   #10
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Och, dat hij die maar negeert. Binnenkort zijn er verkiezingen en de mensen zullen wel weten voor wie ze moeten stemmen. En bij de eerstkomende federale verkiezingen zal Verhofstadt wel de rekening gepresenteerd krijgen voor dat negeren...
Alvorens mijn mening te vormen inzake de toespraak van Verhofstadt wens ik deze eerst zelf te horen.

Het is niet mijn probleem dat jullie een kant en klare mening vormen aan de hand van wat vage begrippen als daar zijn "blijkbaar" en "hij zou beter eens wat lezersbrieven lezen" , dit alles volgens een persoonlijke interpretatie van ene Luc Broes.

Ik denk liever voor mezelf. Iets waar jullie blijkbaar minder last van hebben.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 17 april 2006 om 08:48.
Esperanza is offline  
Oud 17 april 2006, 08:47   #11
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

De schuld afschuiven op de omstaanders is zeer goedkoop. Verhofstadt en Danneels zijn in het zelfde bedje ziek.

"Waar waren de bewakers en de wachten ?"
Juist . Waar waren zij de vorige jaren ? Waarom hebben zij de geweld evolutie van de allochtonen en anderen gedoogd ?
Hier heeft de politiek schuld niet de passant in Brussel Centraal.
Oud 17 april 2006, 08:48   #12
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[SIZE=2]Verhofstadt: [/SIZE]
...
"De waardige en serene manier waarop u dit leed draagt, is zeer sterk en moedig."
Waardig en sereen, mits ... lichte druk.
Oud 17 april 2006, 08:50   #13
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[SIZE=2]...[/SIZE]

Over de racitische aard van de moord zwijgt hij in alle talen. Wat een hypocrisie ! Te meer dat hij niet kan nalaten een sneer te geven naar de omstaanders omwille van hun onverschilligheid.
Over de onverschilligheid van de moordenaar geen woord : dat kan blijkbaar niet in het geval van allochtoontjes in een multicultureel correct discours.
Wat bedoelt u juist met de racistische aard van de moord? Ik dacht dat het om een roofmoord ging.
Verhofstadt zegt dat de moord zinloos is. Is dat dan geen manier om uit te drukken dat hij de moordenaar onverschillig vindt?
Oud 17 april 2006, 08:50   #14
luc broes

Standaard

Citaat:
Uiteraard, Ik ben hevig voorstander van moord en doodslag... Er wordt hier druk gegoocheld met begrippen als "subjectiviteit" en objectiviteit" maar zo te horen zijn deze begrippen alleen maar toepasbaar voor het uiten van één bepaalde mening.
Beste Esperanza, iedereen weet dat jij de moord afkeurt;
Maar iedereen stelt vast: links staat altijd vooraan om racisme aan te klagen, maar nu NIET. Waarom?
Waarom leggen Daneels en Verhofstadt nu de nadruk op de onverschilligheid van de mensen en niet op de moordenaars? Zou het kunnen dat de mensen schrik hebben om messentrekkers te lijf te gaan? Of zijn wij uiteindelijk TE verdraagzaam geworden?
Geef daar nu eens een objectief en sereen antwoord op.
luc broes is offline  
Oud 17 april 2006, 08:51   #15
rookie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
De schuld afschuiven op de omstaanders is zeer goedkoop. Verhofstadt en Danneels zijn in het zelfde bedje ziek.

Juist . Waar waren zij de vorige jaren ? Waarom hebben zij de geweld evolutie van de allochtonen en anderen gedoogd ?
troost u volgende week is het de fout van Joe : hij moest maar niet in Brussel Centraal zijn met een MP3 speler en zeg nu zelf de hoofdtelefoon op hebben van een MP3 speler is toch een belediging aan de islam en een negeren van de o zo fantastische multikulturele samenleving. Waar Blijft Bert den Bibber om de daders te ontvangen wegens een verregaande discriminatie ?????
Oud 17 april 2006, 08:52   #16
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alvorens mijn mening te vormen inzake de toespraak van Verhofstadt wens ik deze eerst zelf te horen.
Toespraak? Verhofstadt heeft een brief geschreven. Blijkbaar bent u zo "goed" op de hoogte dat u dit niet eens weet...
Jan van den Berghe is offline  
Oud 17 april 2006, 08:54   #17
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Wat bedoelt u juist met de racistische aard van de moord? Ik dacht dat het om een roofmoord ging.
Verhofstadt zegt dat de moord zinloos is. Is dat dan geen manier om uit te drukken dat hij de moordenaar onverschillig vindt?
Uiteraard zegt Verhofstadt dat de moord zinloos is. Dat zou er nog aan ontbreken.
luc broes is offline  
Oud 17 april 2006, 08:54   #18
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht

De schuld wordt niet afgeschoven op de omstaanders. Verhofstadt en Danneels ontkennen niet dat die dader van de steekpartij de schuldige is van die moord.
Oud 17 april 2006, 08:55   #19
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Uiteraard zegt Verhofstadt dat de moord zinloos is. Dat zou er nog aan ontbreken.
Dus zegt hij toch m.a.w. dat de moordenaar onverschillig was.
Oud 17 april 2006, 08:56   #20
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Uiteraard! Ik ben hevig voorstander van moord en doodslag...

Er wordt hier druk gegoocheld met begrippen als "subjectiviteit" en objectiviteit" maar zo te horen zijn deze begrippen alleen maar toepasbaar voor het uiten van één bepaalde mening.
Wees eerlijk Esperanza, je viste er de mening van 2 of 3 forumgangers uit om lekker selectief alle verontwaardigde stemmen in het nazi-verdomhoekje te plaatsen, en dus gelijk allemaal af te doen als rommel want enkel de linkse opinie is objectief en op de koop toe politiek correct.
Knorretje is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be