Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 april 2006, 18:48   #1
pieter.bollen
Vreemdeling

Standaard Inbev

Mijn vriend Ron en ik zijn een petitie gestart tegen INBEV
Wij willen in deze petitie:

1) Klagen tegen het misbruik van hun machtspositie ondermeer op de prijzen.

2) De talrijke ontslagen ook al maken ze een super winst

3) Bier als hoegaarden hoort in hoegaarden gebrouwen te worden en niet in Jupille

4) Het verlies van de eigenheid van Belgie als land van vele kleine brouwerijen waarbij winst pas op de tweede plaats komt

Daarom verzoeken wij u om onze petitie te tekenen
http://www.petitiononline.com/Inbev/petition.html
pieter.bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2006, 18:56   #2
vjeeke
Schepen

vjeeke's schermafbeelding

Standaard

weer 1
- mensen trek het straat op - doe moeite - spreek mensen aan

want een online enquete leidt tot niks - alleen maar belachelijke of weinig antwoorden
vjeeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2006, 19:00   #3
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Gedaan. Schol en voor mij nog een Duvel !
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2006, 19:07   #4
yackara
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pieter.bollen Bekijk bericht

3) Bier als hoegaarden hoort in hoegaarden gebrouwen te worden en niet in Jupille

4) Het verlies van de eigenheid van Belgie als land van vele kleine brouwerijen waarbij winst pas op de tweede plaats komt

Allemaal mooi voor een Belg. Een groot probleem.
België is midden in een sterk globaliserende wereld geplaatst.
Als de grenzen van België de economie zouden stoppen waren
al jullie punten mogelijk.
Het feit dat bijna al onze brouwerijen geplaatst zijn onder de multinational
InBev maakt het mogelijk dat ze nog competitief zijn, wat zeer belangrijk
is in onze globaliserende economie.
Eeen echte belgische onafhankelijke brouwerij, die niet haar prijzen verhoogt, niet kosteneffectief werkt, en teveel mensen in dienst heeft, mislukt en verdwijnt.

Het is voor ons pijnlijk te accepteren dat het Belgische karakter van onze bieren deels beschadigt wordt door het internationale karakter van InBev.
Maar op lange termijn was dit de enigste mogelijkheid om uberhaupt de brouwerijen in België te houden. En dat is toch wat we willen.

Een uitzondering is Duvel. Maar het management van Duvel werkt ook volgens de principes van InBev en heeft niet te veel mensen in dienst en
werkt kosteneffectief. Zij hebben ook een specifiek product met een specifieke doelgroep. Voor hun is het veel eenvoudiger te overleven zowel in België als op internationale markten. Zij hebben een naam, en een product dat zo gediversifiëerd is van de rest dat ze een stukje een monopolie bezitten binnen hun segment. Vandaar ook hun hogere prijzen.

Dat de prijzen stijgen is normaal. Alle prijzen stijgen, en drie procent is niets. De inflatie ligt rond de 1.8 procent, de prijzen stijgen op dit moment met een vergelijkbare snelheid. Hiermee vergeleken is die 3 procent alles behalve overdreven. Niet vergetende dat die +-1.2% procent die InBev dan in werkelijkheid incasseerd volledig wordt opgeslorpt door de stijging van de grondstofprijzen. InBev gaat hier zijn winstmarge helemaal niet mee vergroten.

Ik vindt persoonlijk dat InBev een gezonde multinational is en het juiste beleid doorvoert. Als ik een deel van mijn vermogen in een onderneming moet plaatsen voor een periode op zeer lange termijn, bv: 10 jaar.
Dan zou ik geen enkel probleem hebben met InBev zijn beleid.

Niet vergeten! De winst die InBev maakt herinvesteren ze voor een deel in onze brouwerijen, wat betekent werkgelegenheid. Want de uitbreiding van een brouwerij vraagt goederen en mensen. Winst is dus NIET slecht.
yackara is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2006, 20:03   #5
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikvancamp Bekijk bericht
Allemaal mooi voor een Belg. Een groot probleem.
België is midden in een sterk globaliserende wereld geplaatst.
Als de grenzen van België de economie zouden stoppen waren
al jullie punten mogelijk.
Het feit dat bijna al onze brouwerijen geplaatst zijn onder de multinational
InBev maakt het mogelijk dat ze nog competitief zijn, wat zeer belangrijk
is in onze globaliserende economie.
Eeen echte belgische onafhankelijke brouwerij, die niet haar prijzen verhoogt, niet kosteneffectief werkt, en teveel mensen in dienst heeft, mislukt en verdwijnt.

Het is voor ons pijnlijk te accepteren dat het Belgische karakter van onze bieren deels beschadigt wordt door het internationale karakter van InBev.
Maar op lange termijn was dit de enigste mogelijkheid om uberhaupt de brouwerijen in België te houden. En dat is toch wat we willen.

Een uitzondering is Duvel. Maar het management van Duvel werkt ook volgens de principes van InBev en heeft niet te veel mensen in dienst en
werkt kosteneffectief. Zij hebben ook een specifiek product met een specifieke doelgroep. Voor hun is het veel eenvoudiger te overleven zowel in België als op internationale markten. Zij hebben een naam, en een product dat zo gediversifiëerd is van de rest dat ze een stukje een monopolie bezitten binnen hun segment. Vandaar ook hun hogere prijzen.

Dat de prijzen stijgen is normaal. Alle prijzen stijgen, en drie procent is niets. De inflatie ligt rond de 1.8 procent, de prijzen stijgen op dit moment met een vergelijkbare snelheid. Hiermee vergeleken is die 3 procent alles behalve overdreven. Niet vergetende dat die +-1.2% procent die InBev dan in werkelijkheid incasseerd volledig wordt opgeslorpt door de stijging van de grondstofprijzen. InBev gaat hier zijn winstmarge helemaal niet mee vergroten.

Ik vindt persoonlijk dat InBev een gezonde multinational is en het juiste beleid doorvoert. Als ik een deel van mijn vermogen in een onderneming moet plaatsen voor een periode op zeer lange termijn, bv: 10 jaar.
Dan zou ik geen enkel probleem hebben met InBev zijn beleid.

Niet vergeten! De winst die InBev maakt herinvesteren ze voor een deel in onze brouwerijen, wat betekent werkgelegenheid. Want de uitbreiding van een brouwerij vraagt goederen en mensen. Winst is dus NIET slecht.
Kijk eens aan, iemand die met verstand van zaken spreekt! Een verademing zowaar. Veel valt hier niet aan toe te voegen. Mensen moeten er inderdaad eens bij stil staan dat de economie niet stopt aan de Belgische grens en dat andere spelers maar wat graag de markt zouden impalmen.
Mensen moeten ook maar eens stoppen met hypocriet te doen. Moord en brand schreeuwen over een Belgisch filiaal dat dicht gaat, maar zelf dolgraag op zoek gaan naar de laagste bodemprijzen, afkomstig uit Azië; verontwaadrigd reageren dat een bedrijf zijn meerkost doorrekent, maar zelf jaar na jaar met de hand openstaan voor een indexatie; een bedrijf als Inbev viseren, en een bedrijf als Duvel viseren, terwijl die an sich dezelfde strategie handhaven (erger zelfs, Moortgat is zo mogelijk nog een gradatie erger)... Allemaallheel consequent natuurlijk...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2006, 20:08   #6
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:

Welk misbruik? Weet jij meer dan de Europese mededingingsorganisaties?
Heb je er enig idee van, hoeveel extra regelgevingen Inbev moet naleven in België tov zijn concurrenten, enkel en alleen omwille van hun positie?

Citaat:
En hoeveel winst maken ze in West-Europa? Is winst vorig jaar trouwens een garantie op winst volgend jaar?

Citaat:
Waarom? Omdat het anders zal smaken? Omdat je vindt dat een bedrijf een overcapaciteit sowieso in stand moet houden? Kan je dat beargumenteren?

Citaat:
En wat is er juist veranderd ten opzichte van twee jaar terug?

Citaat:
Nee dank u
Oud 20 april 2006, 20:42   #7
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jupille is geen probleem. Met die Brazilianen aan het roer mag je nog blij zijn dat die productie in het kleine België blijft !
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 12:37   #8
Binek
Vreemdeling

Standaard

500man ontslaan
1,24miljard (euro) winst maken
grotere bierglazen (jaja ze zijn echt wel groter) tegen zelfde prijs verkopen
recepten veranderen omdat den amerikaan de echte smaak niet goed genoeg vind
en jawel bij inbev wilt zeggen een jaar winst het jaar erna weer winst, WAAROM? omdat er teveel koppige mensen nutteloze mensen zijn die geen nee durven zeggen tegen een multinational. Die mensen die altijd maar mee knikken met de meerderheid. Die mensen ja zij zijn tegen, maar hopen stiekem wel dat het protest toch iets zou af doen, want ja ook zij betalen mee aan het duurder worden van het bier. Maar voor hun is het net iets teveel moeite om er iets aan proberen te doen.
Deze mensen zouden beter in hun kist kruipen en daar blijven liggen
Binek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 15:06   #9
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Zie onderschrift.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 15:11   #10
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Wat een domme petitie.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 15:30   #11
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Toch straf hoe wij Belgen ons altijd laten rollen. Het was al triestig gesteld wat betreft bestuursfuncties van Belgen bij Interbrew en nu met de overname van AmBev (voor alle duidelijkheid: Interbrew heeft dus wel degelijk AmBev overgenomen en niet omgekeerd!) hebben de Brazilianen het voor het zeggen.

Onvoorstelbaar.

Maarja, het mondiale hoofdkwartier van 's werelds grootste brouwer is wel in Leuven. Waaw. We moesten toch iets hebben, hé.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 15:31   #12
devilke
Banneling

devilke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Wat een domme petitie.
idd. tegen een internationaal bedrijf een petitie in het nederlands opstarten zal veel helpen denk ik en veel mensen gaan tekenen [/sarcasm]

koop gewoon hun producten niet
ik doe hetzelfde met producten die de barcode 729...... hebben
devilke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 15:47   #13
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

@devilke: 't probleem is dat er niet veel anders te zuipen is toch?
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 17:34   #14
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De producten van InBev zijn reeds geschrapt van mijn leverancierslijst .

(Ik geeft toe dat ik goed zal moeten opletten in de Drank Drive-In,die gasten maken gdvrdmme zoveel.....)

Jupiler hoort in Jupille gemaakt te worden.
Hoegaarden in........Hoegaarden.

InBev-Standaard 234-A Pils kunnen ze dan overal brouwen voor mijn part,desnoods in China..
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 17:51   #15
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Binek Bekijk bericht
500man ontslaan
Ja en? Moeten ze dan als een liefdadigheidsinstelling werknemers behouden die niet meer nodig zijn wegens overcapaciteit?

Citaat:
1,24miljard (euro) winst maken
Waar is die winst ook weerallgerealiseerd?

Citaat:
grotere bierglazen (jaja ze zijn echt wel groter) tegen zelfde prijs verkopen
Leer deftig tappen en je schenkt niet meer of niet minder. 25 cl blijft 25cl en die maatstreep blijft aangeduid.

Citaat:
recepten veranderen omdat den amerikaan de echte smaak niet goed genoeg vind
Aha, zeg eens welke recepten veranderd zijn en wat er juist veranderd is?

Citaat:
en jawel bij inbev wilt zeggen een jaar winst het jaar erna weer winst,
Ach so, leg die logica eens uit; in jouw wereld zijn bedrijven die winst maken dus zeker dat ze nooit failliet meer kunnen gaan?

Citaat:
WAAROM? omdat er teveel koppige mensen nutteloze mensen zijn die geen nee durven zeggen tegen een multinational. Die mensen die altijd maar mee knikken met de meerderheid. Die mensen ja zij zijn tegen, maar hopen stiekem wel dat het protest toch iets zou af doen, want ja ook zij betalen mee aan het duurder worden van het bier. Maar voor hun is het net iets teveel moeite om er iets aan proberen te doen.
En wat had jijjjuist weer tegen het duurder worden? Betaal jij geen extra energiekosten? Weiger jij de indexatie van je loon?
Waarom steun je trouwens bedrijven die nog meer winsthonger hebben dan Inbev?

Citaat:
Deze mensen zouden beter in hun kist kruipen en daar blijven liggen
Jij dus ook?
Oud 21 april 2006, 17:52   #16
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Nee dank u, jupiler ist beste
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 17:53   #17
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Toch straf hoe wij Belgen ons altijd laten rollen. Het was al triestig gesteld wat betreft bestuursfuncties van Belgen bij Interbrew en nu met de overname van AmBev (voor alle duidelijkheid: Interbrew heeft dus wel degelijk AmBev overgenomen en niet omgekeerd!) hebben de Brazilianen het voor het zeggen.

Onvoorstelbaar.

Maarja, het mondiale hoofdkwartier van 's werelds grootste brouwer is wel in Leuven. Waaw. We moesten toch iets hebben, hé.

Informeer je eens jongen
Hoeveel Brazilianen zitten er weer in de topmanagement? Vanwaar kwam de CEO ook alweer?

Ignorance doet duidelijk geen zeer
Oud 21 april 2006, 17:55   #18
Acec
Vreemdeling

Standaard

Dat blindstaren op absolute winstcijfers is toch al te kortzichtig.

Blijkbaar vergeet de meerderheid van die inbev-belagers dat er om zo'n winst te realiseren heel veel middelen moeten ingezet worden. Als je een aan de verhuur van een rijhuis 4000 euro per maand overhoudt dan is dat voor iedereen veel schandaliger dan dat diezelfde winst op een kasteel wordt gemaakt.

Er bestaan allerlei methoden om een inschatting te maken van winst maar absolute cijfers aanhalen is de meest foute manier.

Daarnaast heeft InBev inderdaad een mooie koers/winst verhouding maar schandalig zou ik die toch niet noemen.

ExxonMobil maakt dacht ik 35 BILLION DOLLAR winst! Laat jullie maar eens gaan...
Acec is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 18:58   #19
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

waarom schrijft gij billion en niet miljard?
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 20:11   #20
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
waarom schrijft gij billion en niet miljard?
copy/paste van een engelstalige site is makkelijk

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be