![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Mijn vriend Ron en ik zijn een petitie gestart tegen INBEV
Wij willen in deze petitie: 1) Klagen tegen het misbruik van hun machtspositie ondermeer op de prijzen. 2) De talrijke ontslagen ook al maken ze een super winst 3) Bier als hoegaarden hoort in hoegaarden gebrouwen te worden en niet in Jupille 4) Het verlies van de eigenheid van Belgie als land van vele kleine brouwerijen waarbij winst pas op de tweede plaats komt Daarom verzoeken wij u om onze petitie te tekenen http://www.petitiononline.com/Inbev/petition.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Schepen
|
![]() weer 1
- mensen trek het straat op - doe moeite - spreek mensen aan want een online enquete leidt tot niks - alleen maar belachelijke of weinig antwoorden |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gedaan. Schol en voor mij nog een Duvel !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
België is midden in een sterk globaliserende wereld geplaatst. Als de grenzen van België de economie zouden stoppen waren al jullie punten mogelijk. Het feit dat bijna al onze brouwerijen geplaatst zijn onder de multinational InBev maakt het mogelijk dat ze nog competitief zijn, wat zeer belangrijk is in onze globaliserende economie. Eeen echte belgische onafhankelijke brouwerij, die niet haar prijzen verhoogt, niet kosteneffectief werkt, en teveel mensen in dienst heeft, mislukt en verdwijnt. Het is voor ons pijnlijk te accepteren dat het Belgische karakter van onze bieren deels beschadigt wordt door het internationale karakter van InBev. Maar op lange termijn was dit de enigste mogelijkheid om uberhaupt de brouwerijen in België te houden. En dat is toch wat we willen. Een uitzondering is Duvel. Maar het management van Duvel werkt ook volgens de principes van InBev en heeft niet te veel mensen in dienst en werkt kosteneffectief. Zij hebben ook een specifiek product met een specifieke doelgroep. Voor hun is het veel eenvoudiger te overleven zowel in België als op internationale markten. Zij hebben een naam, en een product dat zo gediversifiëerd is van de rest dat ze een stukje een monopolie bezitten binnen hun segment. Vandaar ook hun hogere prijzen. Dat de prijzen stijgen is normaal. Alle prijzen stijgen, en drie procent is niets. De inflatie ligt rond de 1.8 procent, de prijzen stijgen op dit moment met een vergelijkbare snelheid. Hiermee vergeleken is die 3 procent alles behalve overdreven. Niet vergetende dat die +-1.2% procent die InBev dan in werkelijkheid incasseerd volledig wordt opgeslorpt door de stijging van de grondstofprijzen. InBev gaat hier zijn winstmarge helemaal niet mee vergroten. Ik vindt persoonlijk dat InBev een gezonde multinational is en het juiste beleid doorvoert. Als ik een deel van mijn vermogen in een onderneming moet plaatsen voor een periode op zeer lange termijn, bv: 10 jaar. Dan zou ik geen enkel probleem hebben met InBev zijn beleid. Niet vergeten! De winst die InBev maakt herinvesteren ze voor een deel in onze brouwerijen, wat betekent werkgelegenheid. Want de uitbreiding van een brouwerij vraagt goederen en mensen. Winst is dus NIET slecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mensen moeten ook maar eens stoppen met hypocriet te doen. Moord en brand schreeuwen over een Belgisch filiaal dat dicht gaat, maar zelf dolgraag op zoek gaan naar de laagste bodemprijzen, afkomstig uit Azië; verontwaadrigd reageren dat een bedrijf zijn meerkost doorrekent, maar zelf jaar na jaar met de hand openstaan voor een indexatie; een bedrijf als Inbev viseren, en een bedrijf als Duvel viseren, terwijl die an sich dezelfde strategie handhaven (erger zelfs, Moortgat is zo mogelijk nog een gradatie erger)... Allemaallheel consequent natuurlijk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb je er enig idee van, hoeveel extra regelgevingen Inbev moet naleven in België tov zijn concurrenten, enkel en alleen omwille van hun positie? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() 500man ontslaan
1,24miljard (euro) winst maken grotere bierglazen (jaja ze zijn echt wel groter) tegen zelfde prijs verkopen recepten veranderen omdat den amerikaan de echte smaak niet goed genoeg vind en jawel bij inbev wilt zeggen een jaar winst het jaar erna weer winst, WAAROM? omdat er teveel koppige mensen nutteloze mensen zijn die geen nee durven zeggen tegen een multinational. Die mensen die altijd maar mee knikken met de meerderheid. Die mensen ja zij zijn tegen, maar hopen stiekem wel dat het protest toch iets zou af doen, want ja ook zij betalen mee aan het duurder worden van het bier. Maar voor hun is het net iets teveel moeite om er iets aan proberen te doen. Deze mensen zouden beter in hun kist kruipen en daar blijven liggen |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zie onderschrift.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een domme petitie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Toch straf hoe wij Belgen ons altijd laten rollen. Het was al triestig gesteld wat betreft bestuursfuncties van Belgen bij Interbrew en nu met de overname van AmBev (voor alle duidelijkheid: Interbrew heeft dus wel degelijk AmBev overgenomen en niet omgekeerd!) hebben de Brazilianen het voor het zeggen.
Onvoorstelbaar. Maarja, het mondiale hoofdkwartier van 's werelds grootste brouwer is wel in Leuven. Waaw. We moesten toch iets hebben, hé. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() idd. tegen een internationaal bedrijf een petitie in het nederlands opstarten
![]() koop gewoon hun producten niet ik doe hetzelfde met producten die de barcode 729...... hebben |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @devilke: 't probleem is dat er niet veel anders te zuipen is toch?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De producten van InBev zijn reeds geschrapt van mijn leverancierslijst .
(Ik geeft toe dat ik goed zal moeten opletten in de Drank Drive-In,die gasten maken gdvrdmme zoveel.....) ![]() Jupiler hoort in Jupille gemaakt te worden. Hoegaarden in........Hoegaarden. InBev-Standaard 234-A Pils kunnen ze dan overal brouwen voor mijn part,desnoods in China.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||||||
Banneling
|
![]() Ja en? Moeten ze dan als een liefdadigheidsinstelling werknemers behouden die niet meer nodig zijn wegens overcapaciteit?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarom steun je trouwens bedrijven die nog meer winsthonger hebben dan Inbev? Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Nee dank u, jupiler ist beste
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Informeer je eens jongen ![]() Hoeveel Brazilianen zitten er weer in de topmanagement? Vanwaar kwam de CEO ook alweer? ![]() Ignorance doet duidelijk geen zeer ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Vreemdeling
|
![]() Dat blindstaren op absolute winstcijfers is toch al te kortzichtig.
Blijkbaar vergeet de meerderheid van die inbev-belagers dat er om zo'n winst te realiseren heel veel middelen moeten ingezet worden. Als je een aan de verhuur van een rijhuis 4000 ![]() Er bestaan allerlei methoden om een inschatting te maken van winst maar absolute cijfers aanhalen is de meest foute manier. Daarnaast heeft InBev inderdaad een mooie koers/winst verhouding maar schandalig zou ik die toch niet noemen. ExxonMobil maakt dacht ik 35 BILLION DOLLAR winst! Laat jullie maar eens gaan... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() waarom schrijft gij billion en niet miljard?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() copy/paste van een engelstalige site is makkelijk
![]() |
![]() |
![]() |