![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() [SIZE=2]"Vrouw met boerka heeft geen recht op uitkering"[/SIZE]
![]() ![]() Wethouder Aboutaleb (Integratie) van Amsterdam vindt dat de sociale dienst een vrouw die vanwege het dragen van een boerka in Nederland geen werk kan krijgen, een uitkering mag weigeren. Zo'n vrouw plaatst zichzelf buiten de arbeidsmarkt, meent hij. "Niemand wil immers een werkneemster in een boerka. In dit geval zeg ik: boerka uit en solliciteren. Als je dat niet wilt: ook goed, maar dan geen uitkering." Aboutaleb doet deze uitspraken in een interview met maandblad Opzij, dat deze week verschijnt. Geen hand geven Hij komt met dit voorbeeld naar aanleiding van de uitspraak van de Commissie Gelijke Behandeling, die een allochtone vrouw in het onderwijs in het gelijk stelde omdat ze mannen geen hand wou geven. Volgens de wethouder is het de vraag of zo iemand in het onderwijs op haar plek is. "Zij moet zich in elk geval realiseren dat zij enorme obstakels voor zichzelf opwerpt met haar houding. Deze vrouw moet inzien dat zij zichzelf buitenspel zet en zich realiseren vaker het risico te lopen afgewezen te worden voor een baan", aldus Aboutaleb. Hln 17.4 Persoonlijk vind ik dat dit initiatief in België ook zou mogen gelanceerd worden èn uitgebreid worden tot de hoofddoek. </STRONG></EM></U></I></B> |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Logische onderbouw voor je steling heb je niet, dus laten we het maar houden op goeie oude onversneden haat... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben van oordeel dat moslims die de mond steeds vol hebben over respect, zelf maar eens respect moeten opbrengen voor onze cultuur, normen en waarden. En daar passen vrouwdenigrerende vodden niet in. Waar blijft de logische onderbouw van jouw stelling trouwens? Laten we het dus maar hebben op goeie oude onversneden haat tegenover Westerse waarden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Een hoofddoek op dezelfde hoogte stellen als een boerka is belachelijk. Dat u dit zomaar doet getuigt voor uw gebrek aan nuanceringsvermogen en uw hapgraagheid om toch maar nog eens een haal te kunnen doen naar moslims.
Citaat:
2) ik heb helemaal geen haat tov Westerse waarden, alleen lijkt het verschil tussen ons beiden te zijn dat ik tot 'Westerse waarden' ook pluralisme en tolerantie reken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Uw afkeer tegenover de westerse waarden puilt uit uw reakties.U beseft toch wel dat de permanente aangroei van de islamieten in west europa zware gevolgen zal hebben voor onze kinderen en kleinkinderen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() In Frankrijk is aan het verbod van hoofddoekjes (en niet alleen die) op publieke scholen een breed publiek debat voorafgegaan, waarvan de essentie kan gevonden worden in het Rapport-Stasi.
Ook al wensen alle fundi's en politiek-correcten het onderwerp te beperken tot het "doekje", het gaat om meer dan dat, zoals blijkt uit het Rapport-Stasi. Men stelt in Frankrijk vast dat het dragen van het doekje: - een politiek symbool is - bedoeld is als provocatie - verplicht wordt door de ouders, broers, de omgeving - dient als vernedering of verdrukking van de vrouw Verder is gebleken dat het doekje slechts een zeer zichtbaar teken is van een houding die zich verder uit in andere feiten, zoals het weigeren van - een EHBO-cursus te volgen - mensen in nood bij te staan - de autoriteit van een vrouwelijke schooldirecteur te aanvaarden - ondervraagd te worden door een mannelijke leraar - zwemles te volgen - biologieles te volgen - turnles te volgen - bepaalde lessen geschiedenis te volgen zonder deze te verstoren - op vrijdag naar school te gaan - zich te onderwerpen aan geneeskundig onderzoek Het Rapport-Stasi geeft verder nog voorbeelden in de wereld van de gezondheidszorg en op de werkplek. Het gaat dus om een veruiterlijking van een ideologisch gedachtegoed dat haaks staat op de verworvenheden van onze seculiere maatschappij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() ik vind dat VB'ers geen uitkering zouden mogen krijgen.
die zijn toch tegen profiteurs enzo? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn bomma draagt altijd een hoofddoek. Wat nu ?
Laatst gewijzigd door Pietje : 18 april 2006 om 20:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat het je maar verbazen, feit is dat mijn bomma nooit buitengaat zonder hoofddoek.
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of dat moslims hun sexuele prikkeling niet onder controle zullen kunnen houden als haar erotiserende hoofdharen ontbloot worden? Of bang dat ze als onreinde, zedeloze Westerse del bestempeld zal worden? Of omdat het een zogezegd gebod is van Allah? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() bang voor luid zwijngeknor van rechts misschien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat ons zeggen, dat het je zaken niet zijn.
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een boerka is natuurlijk nogal extreem. Het gaat hier dus om een vrouw die zichzelf onherkenbaar maakt. Dat zo'n vrouw zichzelf inderdaad buiten de arbeidsmarkt plaatst lijkt mij inderdaad logisch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En ook van iemand die een gruwelijke hekel heeft aan andere meningen dan de zijne en daarom alle moeite doet om die andersdenkenden te beschuldigen van "haat" en andere, inmiddels bekende termen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() Weer je gebrek aan citeringsvermogen gedemonstreerd Knorretje?
Soit, veel woorden ga ik hier niet aan vuilmaken, behalve het feit dat ik bij deze zaak van geen van beide kanten de argumenten doorslaggevend genoeg vind om zelf een positie in te nemen. Maw, ik ga geen 'bepaalde richting uit', alleen is jouw stelling WEL de bal misslaan, aangezien de redenering is dat vrouwen met boerka zich buiten de arbeidsmarkt plaatsen en daarom geen recht hebben op een uitkering, wat niet kan gezegd worden over hoofddoeken. En als jij niet begrijpt wat intolerantie en pluralisme met elkaar te maken hebben... tsjah. Als er iemand 'selectief tolerant' is ben jij het wel. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Iemand die zich uitspreekt tegen diegenen die haten is intolerant? Dikke zever. |
|
![]() |
![]() |