![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() autos kunnen al lang op water rijden. maar de overheid wilt dit niet. Waarom niet? omdat we dan al het water gaan gebruiken voor de autos. en dan valt er nix meer te drinken...ENKEL BIER...en beer will set us free 8)
![]() |
#2 |
|
![]() Naft is gewoon stoerder. Al die alternatieve bronnen zijn zo verwijfd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Schepen
|
![]() hebben ze voor het maken van bier ook geen water nodig
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Puur op water alleen zullen ze niet rijden, of er zou één en ander moeten veranderd zijn.
Maar die uitvinding is vele jaren geleden gedaan door een lief van een verre tante van mij die daar iets in elkander gestoken heeft met water en auto's. Nu die uitvinding is opgekocht geweest (ik denk in de jaren '70 ergens) door Ford destijds. Nu ja opgekocht dat is te zeggen, ze hebben hem een klein voorschotje gegeven en een percentje op de verkoop daarvan. Vermits ze het tot op heden naar mijn weten niet verkopen zijn er dus ook nooit percentjes betaald. Ondertussen is die al dood denk ik. Misschien dat het nu een beetje van de grond zal komen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() De olie-brigade is rijk en ze houdt niet van concurrentie. Zeker niet nu hun goudmijn bijna leeg is en men op zoek gaat naar alternatieven. Gelobby bij de overheid en het opkopen van patenten voor alternatieven is hun modus operandi om die rijkdom nog een tijdje te behouden ...
(Net zoals de ene farmacon patenten op werkzame geneesmiddelen opkoopt van de andere, niet om dat geneesmiddel zelf te kunnen produceren, maar wel omdat zij nog een megastock, grondstoffen en een aangepast productie-apparaat hebben voor een minder effectief geneesmiddel van hun eigen bedrijf, waar ze natuurlijk niet mee willen blijven zitten ...) Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 23 april 2006 om 15:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() gaan we moeilijk doen ja?
![]()
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik geloof er niet in todat ik het met mijn eigen ogen zie ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Het gaat om auto's die rijden op brandstofcellen die stroom opwekken uit waterstof. Er wordt dus alleen nog maar water uitgestoten.
Er was toch een Frans bedrijf dat deze auto's op de markt heeft gebracht in 2004? (Ik moet de link ernaar hier ooit ergens gepost hebben, maar ik vind 'm niet meer. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() Het zou in ieder geval minder druk zijn op de baan...
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Auto's op waterstof.
Perfect mogelijk. Helaas is waterstof nog steeds een pak duurder om te maken dan olie op te pompen. En als olie te duur word, waterstof word nog duurder. Omdat je in veel gevallen de fossiele brandstof nodig hebt om ofwel de energie of om de grondstof te leveren om waterstof uit te winnen |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Waarom laten we ze ni gewoon op stront rijden? Iedereen kakt toch?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om waterstof te produceren heb je ook energie nodig.....die energie komt uit ofwel een fossiele brandstofcentrale ofwel een kerncentrale. Dus zo CO2 neutraal zal het wel niet zijn.... De actieradius van 200 km is ook wel vrij...magertjes. Ik vermoed dat de lage energiedichtheid van waterstof er wel voor iets inzit ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Staatssecretaris
|
![]() het verbaast me steeds weer te lezen dat de "olie-industrie" het onderzoek naar alternatieven tegenwerkt.
Die bedrijven weten zelf maar al te goed dat de olie-voorraden eindig zijn, en dat als ze tegen dan geen alternatief hebben, ze zonder inkomsten vallen. Het eerste bedrijf dat een techniek ontwikkelt die goedkoper kan rondrijden dan een wagen op olie, zal door de patentrechten inmense inkomsten hebben die de rest van de markt wegconcurreert. "de olie)industrie" heeft er dus alle belang bij het onderzoek naar alternatieven niet alleen op te volgen, maar ervoor te zorgen dat het hun specifieke bedrijf is dat dat alternatief in handen heeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vermoed zelfs dat waterstof niet de goede weg is om een meer sustainable future te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
het groot probleem is de opslag van waterstof en de plaats die al de rand apparatuur inneemt + dat de wagen nog zwaarder is dan een zelfde wagen met diesel/naft motor
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |