![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een hypocrisie.
Iedereen die in het bezit van een pc en een internet-abonnement is, is ook in het bezit van niet onherkenbaar gemaakte foto's van de minderjarige daders. |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Al vind ik dit een terechte opmerking van de moderatie, die het forum nog altijd in lijn met de wetten moet houden. |
|
![]() |
![]() |
#3 |
Uw buurtmoderator
Burgemeester
|
![]() Iedereen die nu nog de volle foto's posten krijgt een strafje - wij maken de wet niet.
Laatst gewijzigd door Elo : 25 april 2006 om 14:53. |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat begrijp ik.
Jammer dat dezelfde wet niet voor iedereen geldt die foto's post op dit forum... |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Uw buurtmoderator
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
mvg, Arnold. |
|
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() Vermits én van de daders ondertussen opgepakt is en de identiteit van de andere ook gekend is, heeft het posten van deze foto's geen enkel nut meer... Tenminste voor hen die oprecht begaan zijn/waren met het oplossen van deze moord. Halstarrig blijven vasthouden aan het "recht" om deze toch te mogen publiceren moet dan ongetwijfeld een ander (minder nobel) doel dienen.
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie dringt er dan halstarrig op dat recht aan?
|
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Ik raadpleeg al meer dan 20 jaar de media en nog nooit heb ik die regel zo snel en zo nauwgezet zien toepassen.
|
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De selectieve snelheid waarmee justitie in dit land werkt mag om idd fenomenaal genoemd worden...
|
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
![]() Publiceren mag ik ze niet meer, maar mag ik ze nog hebben of gaat de Belze staat mij pijn doen daarvoor?
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Publiceren mag ook nog maar niet hier. ![]() In theorie kan het zijn dat jij nog niet weet dat één dader gepakt en dat ze minderjarig zijn. Laatst gewijzigd door daiwa : 25 april 2006 om 17:09. |
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allé ik weet al genoeg, : "vrijspraak op basis van procedurefout... " |
|
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geef dan eens een paar voorbeelden van zaken uit de voorbije 20 jaar waarin minderjarige daders met hun foto werden afgebeeld.
#18 |
Gouverneur
|
![]() [SIZE=2]NU ZIJN WE ER IDD... het is toch zo makkelijk crimineel/moordenaar te zijn in België[/SIZE]
#19 |
Minister-President
|
![]() Ik heb het over die balkjes die en over de reactie van politics.be. Edit : en over die uitspraak van het parket. Is bij mijn weten da eerste keer dat men zoveel moeite neemt om aan de wet te herrineren.
Laatst gewijzigd door Kaal : 26 april 2006 om 09:32. |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() Dit is een mededeling thread, als jullie een discussie willen over de reactie van de minister van Justitie op de zaak, wil ik die best afsplitsen van deze thread.
Ik wil geen advocaat van de duivel spelen, maar het is best mogelijk dat de aandacht die deze zaak gekregen heeft het rechtvaardigt om er meer nadruk op te leggen dat de wet op de bescherming van minderjarige criminelen gevolgd moet worden. mvg, Arnold. |
![]() |