![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum. |
Bekijk resultaten enquête: Moet de politie zich excuseren aan de allochtone gemeenschap? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
6 | 18,75% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
25 | 78,13% |
#Care |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,13% |
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Excuses? Waarom? bron Laatst gewijzigd door vercetti : 27 april 2006 om 16:47. |
|
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() excuses aanbieden aan de allochtone gemeenschap? Liever niet, de daders zagen er op die camerabeelden toch wel héél Pools uit!
|
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() De politie moet zich niet excuseren, zij moet immers alleen het signalement van de verdachten doorgeven.
Diegenen die dit feit misbruikten, o.a. op dit forum, om een volledig deel van de bevolking te stigmatiseren omwille van het signalement van een gepigmenteerde huid zouden zich wel moeten verontschuldigen. Maar daar zullen ze waarschijnlijk te laf voor zijn.
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." Evelyn Beatrice Hall (Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt) Laatst gewijzigd door FISHERMAN : 27 april 2006 om 16:55. |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() Macho's moet je als macho's aanpakken. Geen excuses. Werk nogal veel met turken, marokkanen en jaja zelfs polen. Ge moet er niet teveel compassie mee hebben. Dat hebben ze met ons ook niet. En dat appreciëren ze nog het meest ook. Betuttelen en hen in een slachtofferrol duwen vinden ze nogal beledigent. Maar dat zal volgens die linkse wel niet waar zijn, anders stort hun droomwereldje in.
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Als je gepigmenteerde huid zit dan veronderstel je dat die personen uit de regio komen van 10° boven de evenaar. Dat heeft niets te maken met stigmatiseren, want niemand heeft al de gepigmenteerde personen in ons land als dader aangewezen. Stigmatiseren betekent ten onrechte een bevolkingsgroep een negatief etiket opkleven. Ik denk niet dat dit gebeurd is. |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie ook niet in waarom men zich moet excuseren. Daags na de moord op Joe van Holsbeeck werden er vijf Marokkanen aangehouden omdat ze het gehele scenario een keer wilden naspelen op een ander slachtoffer.
|
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Ik zie niet in waarom m'n zijn excuses moet aanbieden.
Dit is een spijtige vergissing zonder bijbedoelingen. Of is het de bedoeling dat bij een volgende misdaad er geen enkele beschrijving meer mag komen van de misdadiger. ![]() Laatst gewijzigd door Geertje : 27 april 2006 om 17:06. |
![]() |
![]() |
#8 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer het gaat om een signalement te verspreiden, dan is er m.i. geen enkel bezwaar als politie of getuigen vermelden dat het om daders met het uitzicht van een Noord-Afrikaan, Noord-Europeaan, Oosterling, of Indiaan gaat. Wanneer ze opgepakt zijn, dan is er geen enkele reden meer om in de media b.v. nog langer ras of nationaliteit te vermelden: dat is dan totaal irrelevant.
![]() |
![]() |
#10 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De media is [SIZE=3]vrij. [SIZE=2]Vrije media= basispunt van de democratie. [/SIZE][/SIZE] |
|
![]() |
![]() |
#11 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() Natuurlijk maken ze graag misbruik van die betutteling. Als je die gasten een opmerking maakt over hun werk of gedrag is het eerste wat eruit komt "tu est racist ou qua". Als ze daar dan een antwoord op krijgen als "bien sur" valt hun bek even open om op diezelfde bek direct nadien een glimlachje te toveren. Zoals "ola, die heeft mij door".
![]() |
#13 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb nergens geschreven dat de media zoiets niet mag zeggen. Dat is me dunkt een hemelsbreed verschil.
![]() |
![]() |
#15 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
PS, het is relevant voor de statistieken, zo kun je achterhalen of wel of niet een vreemdelingenprobleem hebben. |
|
![]() |
![]() |
#17 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Probleem is dat (ik veralgemeen niet) velen die gelijke kansen niet aanvaarden. Ze zien elke kans die ze niet krijgen een vorm van racisme. Ik zou echt niet weten hoe je dat eruit kunt krijgen.
|
![]() |
![]() |
#18 |
Lokaal Raadslid
|
![]() ik ben meer geïnteresseerd in sociale achtergrond, opvoeding, scholing, ... maar dat is moeilijk om in één woord samen te vatten natuurlijk. 'Allochtoon' is een stuk gemakkelijker...
|
![]() |
![]() |
#19 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Geduld, beste vriend, geduld. Hun minderwaardigheidsgevoel moet er even hard uit als ons meerderwaardigheidsgevoel, of ons aller opportunisme...
|
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Misdaadcijfers geven enkel aan of er een misdaadprobleem is. je kan individuën niet met de vinger wijzen omdat ze behoren tot een groepering waarin de misdaad een hoger cijfer laat zien. De misdaad en de misdadigers moet bestreden worden, niet de gemeenschap waar misdadigers toe behoren.
![]() |