Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 april 2006, 11:10   #1
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard Illegalen worden gedoogd.

De mededader in de moord op Joe Van Holsbeek blijkt illegaal in het land te verblijven. Hij volgt wel les in een school in Anderlecht. Tot zover kan je het misschien nog begrijpen maar wat mij sterk verwonderd is het bericht dat hij al meermaals gearresteerd is geweest voor kleine diefstallen. Dat de politie een illegaal meermaals oppakt, weer vrijlaat en verder geen vragen meer stelt gaat mijn pet te boven. Blijkbaar kunnen mensen die illegaal verblijven in ons land zonder enige moeite normaal functioneren in onze maatschappij, les volgen enzovoort, zelfs in aanraking komen met de politie en worden ze verder ongemoeid gelaten. Zelfs geen aanmaning om het grondgebied te verlaten? Dit is een signaal dat illigaliteit gedoogd wordt en dat kan niet. Zo is er op geen enkele manier controle wie zich op ons grondgebied bevind met de gekende gevolgen. Iemand die zijn gastland beroofd getuigt van weinig goede wil. Dit roept om meer duidelijkheid hoe illegalen in ons land "bestreden" worden. Een hardere aanpak is verreist, nu is er helemaal geen aanpak.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2006, 11:22   #2
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

idd

als je illegalen trouwens niet uitzet, waar blijft dan nog de betekenis van het woord "illegaal". Kan je net zo goed een ongebrijdelde import van vreemdelingen in ons land toelaten.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2006, 12:01   #3
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
idd

als je illegalen trouwens niet uitzet, waar blijft dan nog de betekenis van het woord "illegaal". Kan je net zo goed een ongebrijdelde import van vreemdelingen in ons land toelaten.
ze worden uitgewezen en krijgen het bevel het land te verlaten...

daar zij eens goed mee...

zoals iemand langs de voordeur buiten zetten en langs achterdeur terug sneller binnen

waarom denk je dat belgië zo openstaat ? hier komt er iedereen zo maar binnen, enkel Zaventem is iets moeilijker
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2006, 21:44   #4
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

En hun onderwijs wordt door ons betaald !
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2006, 22:08   #5
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Onbegrijpelijk dat illegalen hier naar school kunnen. Hoe illegaal is men dan nog als de overheid toelaat dat deze criminelen, wat dat zijn het tenslotte, hier rustig en op kosten van de belastingbetaler hun benen onder de schoolbanken kunnen schuiven. Deze landinbrekers kunnen hier kosteloos genieten van allerlei sociale voorzieningen zoals onderwijs en medische verzorging, wij mogen de rekening betalen. Dit apenland is werkelijk een paradijs voor criminelen.
Oud 26 april 2006, 23:03   #6
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

wat staat een Belg met schulden te doen, om niet vervolgt te worden?Smijt uw papieren weg, zeg dat ge uit Iran komt, en vraag politiek asiel aan.Kan je met een schone lei beginnen en alles gratis krijgen...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2006, 21:27   #7
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

België is het enige land ter wereld waar je echt NIETS hebt aan een Belgische nationaliteit. Hoe minder papieren je hebt, hoe beter. Dan kan je kerkasiel aanvragen, de regering onderdruk zetten met een (gevijnsde) hongerstaking, niet vervolgd worden voor misdaden, medische hulp krijgen enz.
Hang dan goed het slachtoffer en de geïntegreerde uit en je krijgt een heel buurtcommittee voor jou alleen, dat actie zal voeren om je hier te houden.
En dan schrikken ze er van dat iedereen naar België wil.
Ik zou ze gewoon allemaal retour sturen, mensenrechten of niet. Als ze in het land van herkomst geëxecuteerd worden, dan is het niet de Belgische verantwoordelijkheid. Dan komen ze al niet meer terug.
Als je mij aan het bewind zou laten, vrees ik dat bepaalde VB maatregelen nog te mild zullen zijn in mijn ogen. En de allochtonenknuffelaars, stuur ik mee met hun troetelkindjes.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be