![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() "Eén norm voor minimumlonen in EU"
di 02/05/06 - De minimumlonen in de Europese Unie komen almaar meer onder druk te staan. Een studie van het Europees vakverbond vraagt dat er snel een gemeenschappelijke norm komt. Op Duitsland na hebben alle lidstaten van de Europese Unie een regeling voor een minimumloon. Achttien van de 25 landen leggen een minimum op. In België, dat tot de topgroep behoort, is dat ongeveer 7,5 euro per uur. Andere landen met een sterke vakbondstraditie, zoals in Scandinavië, bepalen een minimumloon in cao's. Maar de huidige regelingen houden de verarming niet tegen, wijst het onderzoek van de universiteit Düsseldorf uit. Alleen in Frankrijk bedraagt het minimumloon meer dan 60 procent van het gemiddelde maandloon. Daar moet Europa naar streven, vinden de onderzoekers en wel om drie redenen. De bescherming van werknemers en werkgevers schept een eerlijke concurrentiele omgeving die sociale dumping verhindert. Minimum koopkracht verhindert sociale uitsluiting, armoede en zelfs criminaliteit. En hogere lonen stabiliseren het privéverbruik wat deflatie tegengaat. Om arbeidsmigratie en ongebreideld liberalisme tegen te gaan is een gemeenschappelijke Europese norm onontbeerlijk. ------------------------------------------------- als ze dat invoeren over gans europa en als dat minimumloon hoog genoeg is ( dwz naar onze maatstaf ) dan mogen hier van mij zoveel polen komen werken als ze maar willen - ik zal dan in polen wel schaapherder worden ( aan hetzelfde minimumloon natuurlijk )
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 mei 2006 om 16:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Mijn vraag: waren dat economen, die onderzoekers? Zoja, ze verdienen een pak slaag op de poep. Zo neen, hetzelfde.
Minimumlonen zijn minimumprijzen. Minimumprijzen (die boven de normale marktprijs liggen) zorgen voor een groter aanbod (want men kan meer krijgen dan de normale marktprijs) en een kleinere vraag (want duurder dan de normale marktprijs) en dus voor een aanbod-overschot. Net hetzelfde gebeurt bij lonen. Lonen die worden vastgesteld boven het niveau van de markt resulteren in een groter aanbod aan werknemers en een kleinere vraag, dus werkloosheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een mens zou daar toch eens wat moeten blijven bij stilstaan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 mei 2006 om 07:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Zolang deze linkse partijen bovendien niet kunnen afstappen van de solidariteitsgedachten van de arbeidersklasse onderling ( = sz gefinancierd door belasting op arbeid ) en die niet willen vervangen door een solidariteitsgedachte van de rijken naar de armen toe ( = belasting op kapitaal, luxeproducten, speculatie, gebruik van natuurlijke hulpbronnen ) kan ook het VWS bvb zich er niet bij aansluiten.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 mei 2006 om 08:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() chipie heeft idd gelijk hier dat hij de linksen uitlacht omwille van hun eeuwige kneuterige verdeeldheid
zeg dat kobaf het gezegd heeft
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 mei 2006 om 10:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() ook het VWS bvb zich er niet bij aansluiten.
------------------------------------ t'Is niet waar? Wereldschokkend!! Vraagje: Als het VWS zich al eens ergens bij zou aansluiten, waar zouden ze welkom zijn? 1 ietsiepietsie voorbeeldje?? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() we zijn inderdaad quasie nergens welkom maar dat is dan ook ons handelsmerk - we zijn daar trots op want het wil gewoon zeggen dat we onafhankelijk zijn en ideologische echt voor de belangen van de armen staan.
aah ja zou het nog vergeten we staan weeral in de nar deze maand - maar de anarchisten die zijn ook nergens welkom - vandaar wss ![]() en ik zou het nog vergeten - we staan ook op de site van udep vermeld
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 mei 2006 om 10:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 3 mei 2006 om 10:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 mei 2006 om 10:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Vreemdeling
|
![]() Ja, laat ons de minimumlonen verhogen...
Dat zijn toch allemaal heel erg makkelijke voorstellen. Het besef zou toch eens moeten groeien dat heel het economisch en politiek gebeuren aan mekaar gelinkt is. Het is niet zo dat je die minimumlonen kunnen verhogen zonder dat er consequenties zijn op andere niveaus. Denk maar eens aan productiedelocalisatie. Wie zal er dan weer protesteren dat bedrijven verhuizen? We kunnen misschien wel de uitkeringen verlagen en met dat geld het belastingsvrije schijf verhogen zodat het nettoloon stijgt zonder dat de loonkost dezelfde beweging maakt. Het geeft tegelijk tenminste een prikkel om te gaan werken want als het niet kriebelt ga je natuurlijk ook niet gaan sporten. Maar daar zullen diezelfde mensen weer niet voor te vinden zijn. Een Europese norm zou trouwens de meest productieve landen bevoordelen. België zou daar wellicht van profiteren maar wat met bv. Spanje en Portugal? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
dat er een aantal vertrekken om in china te gaan stinken is niet zo erg bovendien is er ook delocalisatie naar het oostblok en een europees minimumloon zou dit alvast kunnen tegen gaan. Om die naar china tegen te gaan moet je een wereldwijd minimumloon hebben.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 mei 2006 om 13:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Dood aan de bedrijven en de huurbazen.
En dan zijn alle problemen van Kobaf van de baan. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Dus, ik herhaal: minimumlonen leiden tot werkloosheid.
![]() |