![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Volgens de officiële versie is de sji'ietische tempel Al Askari in de Iraakse stad Samarra op 22 februari door een soennietische bomaanslag vernietigd.
Maar er gaan intussen stemmen op dat het zou gaan om een inside-job (een soort controlled demolition), op verzoek van hoge pieten uit de Bush-administratie. Een burgeroorlog in Irak zou de VS goed uitkomen om de militaire aanwezigheid in dat land weer met enkele maanen te kunnen verlengen. 1 vraag blijft onbeantwoord: zijn de sji'ieten een mantelbeweging van de NWO of zijn de soennieten dat of zijn ze allebei exponenten van dat veelarmige beest?
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik ben niet echt een fan van samenzweringstheoriëen, maar het was ook een van mijn eerste gedachten toen ik dit nieuws zag.
Een burgeroorlog waarbij de sjiieten zowat alles wat soenitisch en tegen het huidige "regime" is willen uitroeien, dat zou de amerikanen zeer goed uit komen. Maar anderzijds kunnen wij ook mee profiteren, de cartoonrel zal nu ook wel doven ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Wel als alle spanningen in de wereld, alle nationalistische en religieuze
gewelddaden het gevolg zijn van een wereldkomplot dan is dat toch al fameus oud hoor ! Ik schrijf hier al gewonnen verloren dat het grote probleem van de moslims niet het moeten bekeren van de ganse wereld door geweld is, maar wel het geweld van moslims tegen moslims. De tegenstellingen tussen soenieten en sjieten is echt niet van gisteren; De sjieten speelden het klaar om in de prille dagen van de Khomeinirevolte tijdens de Hadj een aanslag te plegen in Mekka, dus een aanslag op één der allerheiligste Sjietische bouwsels door Soennieten is een logische voortzetting van dit conflict. "Wie het zwaard hanteert zal door het zwaard vergaan" is een oud en waar gezegde uit de christelijke traditie. In dezelfde lijn heb je spreuken en gezegdes bij de vleet in Bhoeddistische, Hindoeistische en Moslimtradities. De rgel bij elke strijd is dat er altijd vrede moet volgen na de strijd en men zich bijzonder veel leed kan besparen door aan de onderhandelingstafel plaats te nemen. Misschien wordt de Bush-administratie nu wijzer ? Een internationale troepnmacht van Moslims van alle mogelijke strekkingen (behalve sjieten en soennieten zijn er nog Walabieten en Alawieten en andere kwieten) kan misschien Irak uit de knoop halen... Moest Turkije nu al eens lid zijn van de EU konden we al eens een EU-moslim militaire macht op de been brengen om de klus te klaren... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() En de NWO alligators zater natuurlijk ook achter de bommen onder de Boeddha's van Bamyan.
Nu nog wachten op acute actie in en om de Al Akhsa. Dat wordt pas lachen geblazen. 8) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Inside job, ik kan het geloven, ik heb vandaag nog een getuigenis van een Irakees persoonlijk verteld gekregen die al dergelijke dingen in het eerste jaar vd oorlog opmerktte, Amerikanen die plots allemaal uit een beschermd politiekantoor vertrekken en de poort waar een half uur later de 'terroristen' door rijden, open laten staan. Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 23 februari 2006 om 23:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Omdat ze zich dan niet met die mannen moeten bezig houden om die elentrik en gas en vrijheid en democratie te geven maar gewoon de olie kunnen oppompen. Lijkt me een mogelijke verklaring. Alhoewel die olieinstallaties toch ook niet vrij van aanslagen zullen blijven. En verdeeldheid zaaien is ook handig om één kant achter u te laten scharen misschien.
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 23 februari 2006 om 23:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik zou niet van mijn stoel vallen mocht ooit bekend worden dat de Amerikanen er zelf achter zitten. Wat kan het hun nu schelen of het goed gaat in Irak. A rat's ass. Zolang de oliepompen maar blijven bollen.
![]() |
#11 |
|
![]() Inderdaad.
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 23 februari 2006 om 23:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Mja, enkele VS-lijken maar maakt de legerleiding toch niet zoveel uit, en btw ze zullen wel niet zo stom zijn om vooral hun eigen te viseren.
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 23 februari 2006 om 23:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Een burgeroorlog zou een nachtmerrie zijn voor de VS en politiek zouden de republikeinen rake klappen krijgen in de komende verkiezingen. Ik zie dus echt niet in welk voordeel de Amerikanen(lees:republikeinen) kunnen halen uit het opblazen van een 'superheilige' moskee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() De verkiezingen fixen ze nog wel zeker, het belangrijkste in Irak is toch olie, en ook wapens van de hand doen en alles twee keer heropbouwen, brengt ook op.
Maar ik zeg niet dat deze aanslag specifiek door de VS is opgezet, het zou me alleen niet verbazen. Er is wel (aangestoken) wrevel tussen soennieten en vnl. naar Iran kijkende sjieten, de rest wilt gewoon terug normaal leven of strijden in het verzet tegen de bezetter. Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 23 februari 2006 om 23:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Ik denk niet dat de Irakezen veel aangepord moeten worden om mekaar uit te roeien...moesten de Amerikanen nu opeens allemaal vertrekken vandaag, zou het er nog véél harder tegenzitten , denk ik.Er is téveel haat tussen de Sjieten en Soennieten, er is teveel bloed gevloeid om dit maar in één keer te vergeten, juist omdat er "verkiezingen " geweest zijn en ze nu opeens een "democratisch " beleid hebben.Die burgeroorlog komt aanzetten met mijlslaarzen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Wat zijn "linksen" toch straf in het bedenken van complottheoriekes.....
Binnenkort zijn de aanslagen tegen bvb christenen in Indonesie ook nog opgezet door Bush in persoon.... sus jezelf maar in slaap beste moslimvrienden... sus jezelf maar in slaap... wir haben es nicht gewusst he..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() De haat tegen de VS is veel groter, de meeste Irakezen respecteren elkaar en houden zich niet beizg met die zever of ze al dan niet de eerste kalief of Mohamed zelf aanbieden, enkel op religieuze feestdagen en vrijdag doet dat er voor de meesten toe.De grote meerderheid van de Irakezen wil gewoon als één volk soeverein en in vrede verder leven, beschikkende over eigen natuurlijke hulpbronnen, en zonder buitenlandse bezetting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Parlementslid
|
![]() Ik denk dat er iemand in mijn bureau een scheet heeft gelaten.
Waarschijnlijk zit de NWO of Bush en zijn cronies erachter ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoe genuanceerd !!! |
|
![]() |
![]() |