Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2006, 16:12   #1
eno2
Banneling

Standaard Economic hitman with a conscience

Iemand iets te zeggen over het recent vertaalde boek van John Perkins:
Bekentenissen van een economische huurmoordenaar? (de Arbeiderspers 2006)

Reactie van een Amerikaans lezer:
Thank you for your confessions and for your work to expose the true nature of the world ruling system. I have studied the world ruling system for over 30 years. Your book has given me great hope that even the inner servants of this monster can still have a conscience.”
—Mark Day
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2006, 22:33   #2
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Neen, nog niet gelezen, maar de materie die Perkins behandelt is - om tal van redenen- spek naar mijn bek en zijn boek staat bovenaan op mijn verlanglijstje.

Ik werk zelf voor een VS multinational, moet veel reizen, "resultaten boeken kost wat kost", maar vooral veel zien en zwijgen... (ik heb dat hier al eens vermeld als ik op de nwo en 9-11 draden actief was). Ik herken direct waar die man het over heeft. Een zeldzaamheid dat iemand die het zo ver schopt in "dat systeem" zijn boekje wil en kan opendoen. Ik kan dat alleen maar toejuichen...

Valt echter nog te bezien of hij dat grondig doet of er enkel op uit is om nog een stuiverke meer te verdienen, ten slotte heeft hij jaren meegedraaid in de meritocratie en er zijn persoonlijke successen ook aan te danken. Waarom zou hij dat systeem nu tegen de schenen gaan stampen?
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 09:19   #3
MaXiMuS
Banneling

MaXiMuS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Iemand iets te zeggen over het recent vertaalde boek van John Perkins:
Bekentenissen van een economische huurmoordenaar? (de Arbeiderspers 2006)

Reactie van een Amerikaans lezer:
Thank you for your confessions and for your work to expose the true nature of the world ruling system. I have studied the world ruling system for over 30 years. Your book has given me great hope that even the inner servants of this monster can still have a conscience.”
—Mark Day

eigen mening?
MaXiMuS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 09:36   #4
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Vorig weekend stond er een artikel over dat boek in de morgen als ik me niet vergis... Het werd besloten met volgende passage:

Het volgende grote slachtoffers wordt morales; in de komende weken komt er een man naar hem af met in zijn ene hand enkele miljoenen voor de familie van evo morales en in de andere hand een pistool; voor het geval hij zich zou willen houden aan zijn verkiezingsbeloftes...
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 13:36   #5
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaXiMuS Bekijk bericht
eigen mening?
Eerst uitlezen.
Ik kan nu al zeggen, dat

1 het mij niet verwondert dat David J Korten dit boek van Perkins bij de conceptie en bij de geboorte uiterst deskundig begeleid heeft. Een betere Peter had Perkins zich niet kunnen wensen.

2 het natuurlijk een beetje vieux-jeu is, aangezien het veertig jaar teruggaat. Hij komt echter toch nog uit bij Chavèz en het contemporaine Ecuador, Saddam, etc.

3 Een U-turn en whistle-blowen tov zulke machiavellaanse power-politiek van een Imperium altijd moet toegejuicht worden.

4 Bekeerlingen dikwijls de vitaalste tegenkrachten worden (zie Paulus, nadat hij van zijn ezel viel).
Perkins heeft heel wat beloftevols in zijn mars, als anders-globalist..

Laatst gewijzigd door eno2 : 28 april 2006 om 13:46.
Oud 28 april 2006, 13:48   #6
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Neen, nog niet gelezen, maar de materie die Perkins behandelt is - om tal van redenen- spek naar mijn bek en zijn boek staat bovenaan op mijn verlanglijstje.

Ik werk zelf voor een VS multinational, moet veel reizen, "resultaten boeken kost wat kost", maar vooral veel zien en zwijgen... (ik heb dat hier al eens vermeld als ik op de nwo en 9-11 draden actief was). Ik herken direct waar die man het over heeft. Een zeldzaamheid dat iemand die het zo ver schopt in "dat systeem" zijn boekje wil en kan opendoen. Ik kan dat alleen maar toejuichen...

Valt echter nog te bezien of hij dat grondig doet of er enkel op uit is om nog een stuiverke meer te verdienen, ten slotte heeft hij jaren meegedraaid in de meritocratie en er zijn persoonlijke successen ook aan te danken. Waarom zou hij dat systeem nu tegen de schenen gaan stampen?
Voor zijn dochter en voor zijn zielenrust.
Oud 28 april 2006, 13:54   #7
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht

Ziehier een daaraan min of meer gerelateerd geprekje in en andere thread, vandaag:

Timmeke:

Ongeacht men afkéér voor dictators als Pinochet bv. is deze er wel in geslaagd om van Chili 1 van de méést welvarende en economische sterke landen te maken van het Latijns-Amerikaanse continent.

eno2:

Goede punten voor economie dus.

Maar als genocide en dictator ethisch en moreel nul.

Ik heb dan ook geweigerd ginder, in Chili, verkoopdirecteur te gaan spelen voor een wereldbekende multinational, vanwege die hijo de puta.

Economie is niet alles.
Trouwens, het zal zonder Pinochet nog veel beter gaan.

Laatst gewijzigd door eno2 : 28 april 2006 om 14:00.
Oud 28 april 2006, 13:57   #8
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Vorig weekend stond er een artikel over dat boek in de morgen als ik me niet vergis... Het werd besloten met volgende passage:

Het volgende grote slachtoffers wordt morales; in de komende weken komt er een man naar hem af met in zijn ene hand enkele miljoenen voor de familie van evo morales en in de andere hand een pistool; voor het geval hij zich zou willen houden aan zijn verkiezingsbeloftes...
Klopt.
Het WorstCaseScenario is zeker niet denkbeeldig voor Morales.
Oud 2 mei 2006, 09:40   #9
eno2
Banneling

Standaard

Het relaas van Perkins is voornamelijk anekdotisch.
Er staat nauwelijks iets in wat ik niet wist.
Ik geloof ook niet dat hij enig gevaar loopt, persoonlijk, hij is een ex-executive, weliswaar van hoog niveau, maar niet van een grote, doorslaggevende multi. Ook zat hiji niet in de buurt van de postjes waar de grote politiek-economische beslissingen bekonkelfoesd en beslist worden tussen politiek en bedrijf. Daar bleef hij net een echelon onder.

Niettemin is vormt zijn parcours een heel goede illustratie bij de meer economisch- theoretisch onderbouwde revolutionaire econoom David C Korten (zonder te beweren dat die aan praktijk tekort komt).

Beiden hebben een verdiende vaste stek bij de moedige uitgever Berret-Koehler gevonden.
Oud 2 mei 2006, 14:44   #10
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar dat is pure Godfather!

I'll make him an offer he can't refuse.
Oud 2 mei 2006, 14:48   #11
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Maar dat is pure Godfather!

I'll make him an offer he can't refuse.
Voorlopig ist precies nog niet gelukt...
Oud 2 mei 2006, 14:49   #12
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voorlopig ist precies nog niet gelukt...
Luca Brasi held a gun against his head, and my father assured the band leader that either his brains or his signature would be on the contract.
Oud 5 mei 2006, 17:19   #13
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Luca Brasi held a gun against his head, and my father assured the band leader that either his brains or his signature would be on the contract.
DE CIA doet meer in neerstortende vliegtuigjes.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be