Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 mei 2006, 19:23   #1
oliepiek
Banneling

oliepiek's schermafbeelding

Standaard Ik ben nog een derde groep illegalen vergeten: de plunderaars

Het verheugt mij dat meer en meer mensen de realiteit durven onder ogen zien.
Uit de kleine poll over welk soort illegalen het ergst is (de illegale immigrant of de illegale KMO'er die ze in't zwart tewerkstelt), blijkt dat mensen uiteraard de KMO'er als de ergste illegaal zien. En maar goed ook.

Ik was echter een derde groep illegalen vergeten, namelijk zij die de wortel van het probleem vormen. Het gaat om de illegalen die landen in het Zuiden leegplunderen. Neem nu Congo: daar verdween US$ 6 miljard. Da's veel geld. Met dat geld kunt ge veel Congolezen helpen zodat ze niet naar Europa moeten migreren. Blijkt dat 4/5de van die US$ 6 miljard door Europese en Amerikaanse bedrijven werd geplunderd.

Voil�*, dat is dus een derde groep illegalen, de ergste van alle, de grote liberale bedrijfsleiders. Het wordt tijd dat de burgers weten wie de echte misdadigers zijn. Dat we al eens beginnen met die gasten te arresteren, wat dat doen onze overheden ook al niet. (UK Ignores UN report on looting in Congo -- Britse bedrijven van wie bewezen is dat ze Congo leegroven, maar de Blair regering doet niets.)
http://www.globalpolicy.org/security...1uklooting.htm

Laatst gewijzigd door oliepiek : 6 mei 2006 om 19:24.
oliepiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2006, 19:28   #2
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Ik weet dat het zal pijn doen voor U, Oliepiek, maar de Chinezen zijn voor het ogenblik de ergste uitzuigers geworden in Afrika.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2006, 19:29   #3
Jewel
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Ik weet dat het zal pijn doen voor U, Oliepiek, maar de Chinezen zijn voor het ogenblik de ergste uitzuigers geworden in Afrika.
Al goe. Dan kunnen ze ons geen schuldgevoel meer aanpraten.
Jewel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2006, 19:34   #4
Jewel
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek Bekijk bericht
Neem nu Congo: daar verdween US$ 6 miljard. Da's veel geld. Met dat geld kunt ge veel Congolezen helpen zodat ze niet naar Europa moeten migreren. Blijkt dat 4/5de van die US$ 6 miljard door Europese en Amerikaanse bedrijven werd geplunderd.
Waar komt dat getal van 6 miljard eigenlijk vandaag Piekmans? Is dat de nettowaarde van de Congolese grondstoffen die via een krijgsheer verhandeld werden? Of misschien de winst of de omzet van de Westerse bedrijven die gemaakt werd adhv de afgewerkte producten?
Oud 6 mei 2006, 19:36   #5
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jewel Bekijk bericht
Al goe. Dan kunnen ze ons geen schuldgevoel meer aanpraten.
Lol!
Oud 6 mei 2006, 19:38   #6
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Het verheugt mij dat meer en meer mensen de realiteit durven onder ogen zien.
Uit de kleine poll over welk soort illegalen het ergst is (de illegale immigrant of de illegale KMO'er die ze in't zwart tewerkstelt), blijkt dat mensen uiteraard de KMO'er als de ergste illegaal zien. En maar goed ook.
Iedereen met gezond verstand neemt al lang niet meer deel aan jouw polls. Wel grappig hoe je je eigen universum maakt.

De gemiddelde poll hier, hoe raar ook, haalt minstens 30 tot 40 stemmen. Die poll van je heeft 10 stemmen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 6 mei 2006 om 19:39.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2006, 19:41   #7
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Iedereen met gezond verstand neemt al lang niet meer deel aan jouw polls. Wel grappig hoe je je eigen universum maakt.

De gemiddelde poll hier, hoe raar ook, haalt minstens 30 tot 40 stemmen. Die poll van je heeft 10 stemmen.
Oud 6 mei 2006, 20:36   #8
oliepiek
Banneling

oliepiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Da's waar, en daar moeten wij tegen reageren. Het probleem is dat wij geen greintje geloofwaardigheid hebben. We hebben een verleden van genocide en kolonisering en roofbouw en slavernij en plundering in Congo, dus die Chinezen gaan eens goed lachen wanneer wij hen beschuldigen van neo-kolonialisme.

Er is maar één oplossing: er moet een globale beweging van 'wereldburgers' komen die de voortzetting van deze tirannieke, kapitalistische waanzin voorgoed onmogelijk maakt. Overheden en nationale gevoeligheden moeten daarbij niet gespaard worden. Ik heb al lang geen loyauteit meer tegenover Vlaanderen, België, Europa of de VN. En ik zal de Chinezen nooit aanvallen omdat ze Chinees zijn. Hetgeen al deze plunderaars verenigt is immers hun kapitalistische roofdierinstinct. En dát moeten we uitroeiien. Wij allemaal, wereldburgers.

Laatst gewijzigd door oliepiek : 6 mei 2006 om 20:37.
oliepiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2006, 22:03   #9
Jewel
Partijlid

Standaard

Citaat:
Da's waar, en daar moeten wij tegen reageren.
Yups, zelfs de misdaden van anderen zijn onze verantwoordelijkheid. Hop met de geit. Nog meer White Guilt. Zal de haat ooit ophouden?

Citaat:
Er is maar één oplossing: er moet een globale beweging van 'wereldburgers' komen die de voortzetting van deze tirannieke, kapitalistische waanzin voorgoed onmogelijk maakt. Overheden en nationale gevoeligheden moeten daarbij niet gespaard worden. Ik heb al lang geen loyauteit meer tegenover Vlaanderen, België, Europa of de VN. En ik zal de Chinezen nooit aanvallen omdat ze Chinees zijn. Hetgeen al deze plunderaars verenigt is immers hun kapitalistische roofdierinstinct. En dát moeten we uitroeiien. Wij allemaal, wereldburgers.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be