![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() di 02/05/06 - Het parket gaat de dader vervolgen van agressie in een tankstation in Zellik. Hij had een medeklant aangevallen omdat die volgens hem te traag tankte.
Het slachtoffer, een Congolees, liep kneuzingen op. De dader is volgens Het Nieuwsblad geïdentificeerd via de bewakingscamera's. Hij is na verhoor weer vrijgelaten. Dat betekent niet dat hij ongestraft blijft, zegt parketwoordvoerder Jos Colpin. "Voor feiten van verkeersagressie worden altijd vervolgingen ingesteld." Even los van de afkomst en/of de huidskleur van de betrokkenen; waar gaat het godverdomme naartoe als je al een pak rammel krijgt omdat het voor een ander niet snel genoeg gaat? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Opletten, je hoort maar 1 klok luiden.
Een Antwerpse taxidriver heeft me ook eens tot moordlust gedreven. Sommige mensen zoeken het, en gaan dan het slachtoffer uithangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() idd hij had maar in zijn eigen land moeten gaan tanken in plaats van hier treuzelend in de weg van ons eigen volk te komen lopen
![]()
BILL VAUGHAN: Het zou niet slecht zijn mochten de armen de helft krijgen van het geld dat wordt uitgegeven aan studies over armoede. Laatst gewijzigd door noenkel swa : 2 mei 2006 om 12:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Congolees wordt in volle avondspits in elkaar geslagen Amper veertien dagen na de moord op Joe Van Holsbeeck, deed zich vorige week opnieuw een geval van blinde agressie voor. In volle avondspits werd een Congolees aan het Jet-pompstation in Zellik in elkaar geslagen. De dader kon dankzij beelden van een bewakingscamera opgepakt worden, maar werd na verhoor opnieuw vrijgelaten. Deels blind en verlamd aan een been. Dat is de tol die Constant Bwanassani (26) heeft moeten betalen omdat hij vorige donderdag niet vlug genoeg het Jet-pompstation in Zellik verliet. ,,Toen ik terugkwam van de kassa, zag ik naast de pomp een emmer water met een aftrekkertje staan zodat ik nog snel iets van de voorruit van mijn wagen veegde'', vertelt Bwanassani. ,,Onmiddellijk begon de bestuurder in de witte bestelwagen achter mij hevig te claxonneren en in het Frans racistische verwijten naar mij te slingeren. Ik antwoordde dat zoiets toch niet nodig was, maar de man was niet te stoppen. Toen ik instapte, sprong hij uit zijn wagen en begon onmiddellijk op mij in te slaan.'' De volgende veertig seconden krijgt Bwanassani zowat twintig zware vuistslagen te verwerken en een trap op zijn been. Nadien slaat de dader het portier van de wagen toe, terwijl een been van Bwanassani er nog tussen zit. Tot slot trapt de man ook nog een deuk in de zijkant van het voertuig, waarna hij vertrekt zonder te tanken. Een camera legt alles vast op beeld. ,,Ik riep de hele tijd om hulp, maar niemand greep in, hoewel het zeer druk was", gaat Bwanassani verder. ,,Ik durfde me niet verweren. Ik ben hier als asielzoeker en mijn erkenningprocedure als vluchteling loopt nog. Ik mag niet terugslaan, want men zal dat tegen mij gebruiken , spookte het voortdurend door mijn hoofd.'' Op vrije voeten De dader, een Franstalige man uit Schaarbeek, werd enkele uren later door de politie thuis opgepakt, maar werd na verhoor vrijgelaten. ,,Na het oorlogstrauma dat ik in Congo meemaakte, dacht ik hier veilig te zijn'', vertelt Bwanassani. ,,Ik studeer verpleegkunde, ik gedraag me, ik leer jullie taal en ik geloof in de goedheid van jullie volk. Ook wij leefden intens mee met zaak rond Joe Van Holsbeeck. Ik begrijp dan ook niet dat ze deze man vrij laten lopen. Ik ben heel bang voor represailles. Wie zal mij dan helpen? Inwendig revolteer ik, want heb ik als vluchteling dan niet het recht om me te verdedigen?'' ,,Zware gewelddaden tegen klanten van een tankstation zijn bijzonder zeldzaam. Maar alleen een harde aanpak kan dit soort agressie beteugelen'', reageert Johan Mattart van BRAFCO, de Belgische Federatie van Brandstoffenhandelaars die ook een derde van de pomphouders verenigt. ![]() Bron: http://www.hetvolk.be/Article/Detail...cleID=GOPRLPDG# |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() ik denk, donneke, dat als ik jouw klok hoor luiden, ik me nog eens lekker omdraai.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Hoe halen ze het in hun hoofd om die dader gewoon weer vrij te laten?
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() we zullen maar niet wachten op de verontwaardiging van rechts zeker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() Ik zal zeggen hoe dit op mij overkomt. Als een vreemdeling een Belg in elkaar slaat wordt die hard gestraft, als een Belg een vreemdeling in elkaar slaat wordt dat minder hard gestraft. Dat is pas racisme!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ja en volgens mij was die man ook ingehuurd door het cgkr - kortom het hele voorval is gewoon georchestreerd als maatschappelijk tegengewicht tegen de mp 3 moord. De komende weken gaan er dus wss nog kleurlingen klop krijgen enzo vrees ik
[SIZE=1](ironische post )[/SIZE]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 mei 2006 om 13:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Inderdaad,
Je moet erg oppassen met wat je in de Belgische kranten leest. Ik vertrouw ze voor geen cent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementslid
|
![]() Ruikt naar politieke recuperatie.
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Topic bestaat al: http://forum.politics.be/showthread.php?t=50437
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() is die mens dan een politieker?
![]() |
#18 |
Parlementslid
|
![]() Op het eerste zicht lijkt hij op een neger
![]() Hij ziet er trouwens nog redelijk goed uit om 20 zware vuistslagen geïncasseert te hebben.
Laatst gewijzigd door Riksken : 2 mei 2006 om 15:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die zwarte wil zich persé komen verrijken aan een multiculturele samenleving? Moge hij intens genieten van het door links geïnstitutionaliseerde gedoogbeleid tegenover criminaliteit ! ![]() Ten andere Migard & co, jullie zijn racistische vetzakken die een ganse bevolkingsgroep stigmatiseren en door het slijk halen wanneer jullie de identiteit van de dader trachten te insinueren. Bovendien weten jullie toch dat die daad niets, maar dan ook niets met racisme te maken heeft, maar louter met kansarmheid. Het kan gewoon niet anders dan dat de dader een kansarme is, geweerd en verstoten van de arbeidsmarkt, waarschijnlijk gefrustreerd omdat hij niet aan de bak komt ten gevolge van het beleid van positieve discriminatie tgo allochtonen.8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Om verkeersagressie te minimaliseren, kunnen we een apatheidsmaatregel invoeren. Trage tankers, ongeacht huidskleur of afkomst, kunnen best niet tijdens de spits gaan tanken, om de opgefokte haastigaards met losse handen te ontlopen.
Bij deze maatregel telt alleen de gemiddelde tanksnelheid van een persoon en dus niet de afkomst. En wie zich wel aan verkeersagressie schuldig maakt, moet gestraft worden naargelang de ernst van de feiten, niet naar gelang eigen afkomst of die van het slachtoffer. |
![]() |
![]() |