![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Sinds president George Bush vijf jaar geleden zijn ambt heeft opgenomen, heeft hij al meer dan 750 wetten naast zich neer gelegd. Dat heeft de krant Boston Globe gemeld. Agressief Meer dan wie ook van zijn voorgangers is Bush 'agressief' geweest met zijn recht om wetten aan zijn laars te lappen. Dubya heeft ook al herhaaldelijk gezegd dat hij geen wet moet uitvoeren die volgens hem ongrondwettelijk is. Veto Bush is ook de eerste president uit de moderne geschiedenis die nog geen enkele keer zijn veto tegen een wet heeft gesteld. Hij tekent alle wetten, maar voegt achteraf gewoon een verklaring toe dat hij bepaalde onderdelen van de wet mag negeren. Volgens de Globe heeft Bush bij meer dan één op de tien van de door hem ondertekende wetten zo'n verklaring toegevoegd bron: hln.be |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() What else is new. Er gebeurt veel meer in Amerika dat ongrondwettelijk is maar daar zal je zelfs niets in de gazet van lezen.
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() In landen zoals Iran, Syrië, Noord-Korea, Cuba en Venezuela is dit dagelijkse kost. Waarom zwijg je daar dan zo zedig over of past het niet in je kraam???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() In Amerika is het ook dagelijkse kost hoor, alleen zit het daar verborgen. Amerika is evenmin een democratie als die andere landen. Met het enige verschil dat het in Amerika niet "in the open" is.
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() In Venezuela, Cuba en Iran, voorbeelden?
En als je het internationaal recht in beschouwing neemt, is Bush ook al niet te braaf geweest. Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 2 mei 2006 om 13:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Voorbeelden legio vriend. Ik kan hier gerust hele epistels teksten en foto's neerprenten over mensenrechtenschendingen, folteringen, en moorden begaan door communistische regimes. Maar dan ga je weer afkomen met het "CIA-argument" en "kapitalistische leugenpropaganda" enz. Trouwens als je zo gefascineerd bent door linkse dictaturen, waar wacht je nog op??? Néém het vliegtuig (enkele reis) en ga er wonen in die "prachtige arbeidersparadijzen".....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik weet er al eentje: in Guantánamo (op Cuba) worden vele mensen gefolterd, terwijl ze nog niet eens van iets beschuldigd worden. Sommigen plegen zelfmoord en velen gaan in hongerstaking.
Maar is dat nu niet toevallig van iemand anders? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Er zijn er zelfs die durven beweren dat er in Cuba politieke gevangenen zijn. Hoe lichtgelovig kan men toch zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Wat voor ongrondwettelijks gebeurt er in Venezuela en Cuba? Geef eens een paar CONCRETE voorbeelden ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook ja, maar dat was zijn punt niet. Niemand van jullie zal ooit over deze andere landen een topic openen. Enkel wanneer iets negatief naar buiten komt over bush of amerika krijgt het van jullie aandacht. Net zoals een tijdje geleden met de ter dood veroordeelden.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() @Illwill, ik vind het ook niet leuk dat landen arm zijn en door dictators of religieuze fundamentalisten of ... bestuurd worden en er mensenrechten geschonden worden. En ik wil daar gerust ook over praten maar ik persoonlijk denk dat we ons daar niet mee te moeien hebben, we hebben niet het recht en nog minder de plicht om te beslissen welke landen 'bevrijd' moeten worden. De VS doet dat wel dus is het ook niet verwonderlijk dat kritiek op hun binnenlands beleid wel een internationaal karakter heeft, met een topic als deze, zie je namelijk de contradictie in hun beleid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft niets te maken met het punt wat ik probeer te maken.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Komt nog bij dat als al degene die deze mening volgen die jij aanhaalt...tja, zwijg dan ook over wat amerika doet, daar moeten jullie je ook niet mee moeien. We hebben dan ook niet het recht om te zeggen wat amerika moet of mag doen, dat zijn hun zaken. Maar nogmaals, ik zeg absoluut niet dat alles in amerika goed is en dat Bush mijne maat is ofzo, mijn punt is gewoon dat door het blinde anti-amerikaanse gedoe men blind is voor wat andere landen doen totdat er iets slechts over amerika gezegt kan worden. En de mensen die dergelijke topics constant openen om amerika af te breken weten dit zelf goed genoeg. Het gaat helemaal niet meer om de feiten maar gewoon om amerika of Bush. Nog een opmerking, je hebt landen waar de mensen in onmenselijke omstandigheden leven en gewoon gene frank hebben om aan hun gat te krabben omdat ze een moordlustige onmenselijke dictator hebben. Hier moeten we dus niet ingrijpen...wat met de arme afrikaantjes of andere gewoon hongerige op deze aardkloot die dus ook een onmenselijk leven hebben? Ook het hoofd wegdraaien of zijn zij wel belangrijk genoeg om te proberen een beter leven te geven?
Laatst gewijzigd door illwill : 3 mei 2006 om 19:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En dat is een excuus voor zulke wantoestanden? un saludo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
U heeft trouwens mijn punt gemist, lijkt mij. Mijn belangrijkste opmerking was namelijk dat topics als deze wel degelijk bijdragen tot de discussie daar ze keer op keer de hypocrisie van en de contradicite in het beleid van de VS tonen. |
|
![]() |
![]() |