![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Als onafhankelijke, vrije, niet-partijgebonden denker heb ik altijd al veel sympatie gehad voor het Vlaams Belang, en dan vooral in de eerste plaats voor Filip Dewinter. Uiteraard geef ik in het stemhokje steeds trouw mijn stem aan het Vlaams Belang.
De manier waarop die sleurpartijen heden de morele verantwoordelijkheid voor die op 11 mei in Antwerpen gepleegde walgelijke moorden op de één of de andere manier in de schoenen proberen te schuiven van het Vlaams Belang, het feit dat sommigen het één miljoen Vlaams Belang kiezers zelfs proberen te criminaliseren, het feit dat de sleurpartijenpolitiekers op kosten van de brave werkende middenklasse met nog meer geld willen gooien naar die vreemdelingen, enz., hebben van mij alleen maar een nog overtuigder aanhanger gemaakt van het Vlaams Belang. De sleurpartijenpolitiekers proberen alleen maar de aandacht af te leiden van het falen van de multiculturele maatschappij, en voor dat falen dragen de sleurpartijenpolitiekers een verpletterende verantwoordelijkheid. Laatst gewijzigd door Cynicus : 24 mei 2006 om 20:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() Als onafhankelijke, vrije, niet-partijgebonden denker heb ik geen symphatie voor het Vlaaams Belang, en ga ik ook volgende keer niet op hen stemmen. Wat is eigenlijk de bedoeling van u berichtje? Eens lekker slijmen bij de overige VB-ers? Hopen dat FDW dit berichtje leest en dat u een postje krijgt in het parlement om zo zalig niets te doen en uw bankrekening even aan te spijzen? Of gewoon aantonen dat u niet eens heeft nagedacht na de feiten uit A'pen? Of is het gewoon een excuus om nog eens lekker te kankeren over de o zo gruwelijke multiculturele maatschappij?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Vervang de Noord-Afrikanen door bv. Latino's en de multicul kan best plezant zijn. Dat is het probleem voor Europa: de verkeerde immigrant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Misty : 24 mei 2006 om 23:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Niet zo'n goed idee vrees ik, er lijkt soms wel een wachtlijst te bestaan voor die jobkes, waar idioten en wanna-be dhimmy's elkaar voor de stampende voeten lopen waar ze, naar elkaar toe en vooral bij zichzelf, blijkbaar met het idee spelen dat ze met een verheven doel bezig zijn.
Een doel zó hoog en verheven, dat ze 't precies nog niet echt in de gaten hebben, dat de vaste grond vanonder de PC-stellingen al een tijdje aan het wegschuiven is... Change of the times, u no. ![]() Soit, voor mij zeker niet gelaten hoor, maar u kunt mss beter eerst eens de inherente tekortkomingen, mankementen en uitgeperste drollen uit de PC-grabbelton nalezen, dat bespaart je in een discussie alvast een hoop frustratie en tandengeknars waarop je dan helaas, na een vervelende uppercut in ontvangst te hebben genomen uit een of andere rechtse hoek, nog amper kunt riposteren op het aangereikte gegeven van kritiek. Vooral doén Misty !! ![]() Laatst gewijzigd door Diego Raga : 25 mei 2006 om 00:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier is dat ondertussen al een racistische opmerking denk ik. Dat neemt echter niet weg dat je groot gelijk hebt: er zijn hier nog hopen andere migranten waar niemand een probleem mee heeft: deze zijn op één generatie geassimileerd.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Vreemdeling
|
![]() Pfff... Van ironie hebben jullie ook nog nooit gehoord he!!! Maar als ik dan toch voor een of andere partij zou moeten kiezen, zou het in jullie ogen zoiezo een PC partij zijn, aangezien het VB voor jullie de enige waarheid verkoopt!
Vertle me eens, wat is eigenlijk de defenitie van een PC-er (en let op: de defenitie moet kunnen opgaan voor zowel de meest linkse van groen, als de meest rechtse van de VLD of CD&V aangezien ze in jullie ogen allemaal 1 pot nat zijn...)? Ben benieuwd |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#15 |
Vreemdeling
|
![]() vervang gesubsidieerde media door propaganda, en wie krijg je dan?? m.a.w. : flauw argument!
Laatst gewijzigd door Misty : 25 mei 2006 om 10:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Politiek correct is een aanduiding voor een vorm van genormeerd taalgebruik of ook een aanduiding voor een vorm van genormeerd handelen in het algemeen. [SIZE=3]In de oorlogsjaren was het in Duitsland juist politiek correct om voor de belangen van de massa op te komen en heette politieke correctheid nog Gleichschaltung. [/SIZE]In reactie op de oorlog gaat het hier tegenwoordig om handelingen die passen in het politieke streven om minderheidsgroepen te doen emanciperen. In de late jaren negentig kreeg dit hedendaagse begrip een negatieve bijklank bij de massa die zich achtergesteld voelde ten aanzien van minderheidsgroeperingen, in bijzonder t.a.v. allochtone groeperingen. Politiek correct taalgebruik is een in de jaren 1970 populair geworden uitbreiding van de woordenschat waarbij voor woorden die de sporen van discriminatie en ongelijkheid in zich zouden dragen, neutralere alternatieven werden bedacht. Politiek correcte termen zijn hierdoor veelal eufemismes. Voorbeelden:
Er bestaat soms verwarring of een bepaalde term wel of niet een eufemisme is. Bijvoorbeeld de uitdrukking visueel gehandicapt wordt ervaren als een eufemisme voor het woord blind. Visueel gehandicapt is echter een breder begrip dat ook mensen omvat die bijvoorbeeld aan één oog een verminderd zicht hebben. Hetzelfde geldt voor gehoorgestoord ter vervanging van doof. Ziehier heb je je definitie van een PC´er... ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#17 |
Gouverneur
|
![]() Nog belangrijk:
Er kunnen vijf doelstellingen zijn om een eufemisme te gebruiken: 1. Uit fijngevoeligheid of tact, om de gevoelens van een persoon te sparen. Een voorbeeld is: hij is boven zijn theewater (voor dronken). 2. Om bepaalde dingen niet bij de naam te noemen. Hierbij gaat het vaak om lichamelijke of seksuele zaken, bijvoorbeeld seksuele volkstaal en eufemismen. 3. Uit gevoelens van bijgeloof of taboe. Voor bijvoorbeeld het woord duivel bestaan vele eufemismen: drommel, droes, joost enzovoort. Het gaat hier ook om woorden die te maken hebben met de dood, of een ernstige ziekte. Een voorbeeld is: Hij verwisselde het tijdelijke voor het eeuwige. 4. Om de waarheid te verdoezelen. Zo stond Kristallnacht in de Duitse nazitijd voor de nacht waarin de ruiten van vele joodse winkels ingegooid werden. 5. Om zich uit de slag te trekken. Mijn kamer is bijna opgeruimd (Ik moet dus nog aan het opruimen beginnen). Ik heb een meningsverschil gehad met mijn trainer, om een blauw oog uit te leggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Vreemdeling
|
![]() Ok, bedankt!! En ik ben de eerste om toe te geven dat, als je deze defenitie gebruikt, er zeker PC-ers rondlopen in de traditionele partijen. Alleen is het wat kort door de bocht om dan alle politici van deze partijen en al hun kiezers als PC te omschrijven. Zou een beetje hetzelfde zijn als zeggen dat alle VB politici en hun kiezers racisten zijn. Er zitten er ongetwijfeld, maar (gelukkig) niet allemaal. En ik stem liever voor een partij waar er een paar PC-denkers inzitten, dan op een partij waarbij er een aantal racisten zitten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() BTW, ik ken "echte" racisten die op de SP.a stemmen omdat ze anders vrezen hun werkloosheidsvergoeding kwijt te spelen.
![]() |
![]() |
#20 |
Vreemdeling
|
![]() Proficiat, ik ken ook "echte" racisten die voor het VB stemmen, wat wil je hier mee duidelijk maken? Ik ken echter geen "echte" racisten die in Belgie politiek aktief zijn, buiten politiekers van het VB... Dat er bij de kiezers van de traditionele partijen hier en daar een verdwaalde racist zit, neem ik gerust van u aan.
Laatst gewijzigd door Misty : 25 mei 2006 om 11:03. |
![]() |
![]() |