Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 14 mei 2006, 10:59   #1
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard Stop de uitzinnigheid

Als overtuigd VB stemmer ben ik het spuugzat dat ik hier op dit forum de vinger gewezen kreeg voor een misdaad die ik niet gepleegd heb.
Men stigmatiseert hier een hele groep mensen, die deze moorden ook gruwelijk vinden en hopen dat het nooit meer voorkomt.

Al de anti-VB haatzaaiers maken onze maatschappij kapot. Dit is het begin van het einde: eigen volk dat zich tegen eigen volk keert en zonder nuance partij trekt voor vreemdelingen. Steven maar verder af op een burgeroorlog.

Ik zal even illustreren hoe ik het zie. We zijn allemaal misleid en ter illustratie geef ik hier een voorbeeld uit de Scandinavische mythologie hoe ik het migrantenprobleem zien.

Wel, in de Scandinavische mythologie was er eens een klein, lief wolfje, genaamd Fenrir. De god Tyr verzorgde het beestje en vertroetelde het, maar het groeide uit tot een gevaarlijk monster, dat uit dankbaarheid zijn verzorger de hand afbeet.
Uiteindelijk kon men met vereende krachten het gruwelijke beest nog net op tijd aan een magische ketting leggen, maar het verhaal luidt dat het beest ooit zijn kettingen zal breken en de zon zal verslinden. Dat wordt dan het begin van de Ragnarok, of het begin van het einde.

Het paard van Troje is ook een mooie metafoor van wat we hebben binnengehaald en over het bolletje strelen.

Ik pleit voor het bestaan voor onze Vlaamse maatschappij, die vrij moet zijn van buitenlands crapuul.
Racistische moorden passen niet in enig politiek programma en het is daarom ook compleet ongepast om een partij te stigmatiseren.

Het VB wil het Vlaamse volk weerbaarder maken, maar zeker niet omscholen tot dolle moordenaars.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 14 mei 2006 om 11:01.
Boadicea is offline  
Oud 14 mei 2006, 11:02   #2
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Als overtuigd VB stemmer ben ik het spuugzat dat ik hier op dit forum de vinger gewezen kreeg voor een misdaad die ik niet gepleegd heb.
Men stigmatiseert hier een hele groep mensen, die deze moorden ook gruwelijk vinden en hopen dat het nooit meer voorkomt.

Nu nog dezelfde logica doortrekken naar andere gevallen waar er met de vinger wordt gewezen naar hele groepen mensen en waar er gestigmatiseerd wordt.
Oud 14 mei 2006, 11:06   #3
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht

Nu nog dezelfde logica doortrekken naar andere gevallen waar er met de vinger wordt gewezen naar hele groepen mensen en waar er gestigmatiseerd wordt.
Doe ik, maar blijkbaar nemen ze het niet aan van iemand als ik. Ik zoek parallellen en probeer een manier te vinden om groepen in gesprek te krijgen, maar er zijn dolgedraaide kwasten die niet voor rede vatbaar zijn. Daar moet men iets aan doen.

Ik probeer hier al een hele tijd duidelijk te maken dat skinheads en moslimfundamentalisten vanuit dezelfde frustratie reageren.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 14 mei 2006 om 11:07.
Boadicea is offline  
Oud 14 mei 2006, 11:06   #4
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Boontje komt om zijn loontje?
Oud 14 mei 2006, 11:13   #5
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men stigmatiseert hier een hele groep mensen,

U bent nu al enkele dagen een marokkaan, moslim, allochtoon etc die helemaal niets misdaan heeft maar toch zich continu moet verantwoorden en dagdagelijkse haat mag ondervinden....

EN HOE VOELT HET ???????

Leer er misschien iets van voor de toekomst als u? en anderen weeral met veralgemeningen beginnen tov die allochtonen, moslims, turken etc.

Vergeet ook niet dat individuen uit die groepen zo al tientallen jaren behandeld worden.(als criminelen, profiteurs, verkrachters, rovers, moordenaars,religieuze veroveraars etc)
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 14 mei 2006 om 11:15.
bruut geweld is offline  
Oud 14 mei 2006, 11:24   #6
PAJOT
Banneling

Standaard

niet treuren Bodicae, ooit zullen wij die linksen doen boeten voor al het multikulturele leed dat

zij ons berokkend hebben, oog om oog en tand om tand, en zij zullen het niet gestolen hebben.
PAJOT is offline  
Oud 14 mei 2006, 11:34   #7
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
U bent nu al enkele dagen een marokkaan, moslim, allochtoon etc die helemaal niets misdaan heeft maar toch zich continu moet verantwoorden en dagdagelijkse haat mag ondervinden....

EN HOE VOELT HET ???????

Leer er misschien iets van voor de toekomst als u? en anderen weeral met veralgemeningen beginnen tov die allochtonen, moslims, turken etc.

Vergeet ook niet dat individuen uit die groepen zo al tientallen jaren behandeld worden.(als criminelen, profiteurs, verkrachters, rovers, moordenaars,religieuze veroveraars etc)
Sorry, maar ik ben niet degene die deze mensen stigmatiseerd. Ik ben alleen niet te vinden voor importcriminelen, die het voor iedereen kapot maken en de stigma's in de hand werken.
Oud 14 mei 2006, 11:35   #8
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
niet treuren Bodicae, ooit zullen wij die linksen doen boeten voor al het multikulturele leed dat

zij ons berokkend hebben, oog om oog en tand om tand, en zij zullen het niet gestolen hebben.
Tja, ik zie liever een oplossing zonder bloed. Alleen gunnen ze die ons blijkbaar niet.
Oud 14 mei 2006, 11:36   #9
Nicolas
Burgemeester

Nicolas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Al de anti-VB haatzaaiers maken onze maatschappij kapot. Dit is het begin van het einde: eigen volk dat zich tegen eigen volk keert en zonder nuance partij trekt voor vreemdelingen. Steven maar verder af op een burgeroorlog.

Ik zal even illustreren hoe ik het zie. We zijn allemaal misleid en ter illustratie geef ik hier een voorbeeld uit de Scandinavische mythologie hoe ik het migrantenprobleem zien.

Wel, in de Scandinavische mythologie was er eens een klein, lief wolfje, genaamd Fenrir. De god Tyr verzorgde het beestje en vertroetelde het, maar het groeide uit tot een gevaarlijk monster, dat uit dankbaarheid zijn verzorger de hand afbeet.
Uiteindelijk kon men met vereende krachten het gruwelijke beest nog net op tijd aan een magische ketting leggen, maar het verhaal luidt dat het beest ooit zijn kettingen zal breken en de zon zal verslinden. Dat wordt dan het begin van de Ragnarok, of het begin van het einde.

Het paard van Troje is ook een mooie metafoor van wat we hebben binnengehaald en over het bolletje strelen.

Ik pleit voor het bestaan voor onze Vlaamse maatschappij, die vrij moet zijn van buitenlands crapuul.
Racistische moorden passen niet in enig politiek programma en het is daarom ook compleet ongepast om een partij te stigmatiseren.

Het VB wil het Vlaamse volk weerbaarder maken, maar zeker niet omscholen tot dolle moordenaars.
ik hoef geen sprookjes te vertellen, lees de geschiedenis en kijk wat het extreem rechtse gedachtengoed ons gebracht heeft eind jaren 30 en welke gevolgen het heeft gehad
Toen waren de nazi's en groot deel van duitse bevolking overtuigd van hun gelijk, ook toen dachten de mensen dat ze onder de voeten werden gelopen door mensen die anders waren,

het grote probleem ligt in de personen zelf, niet kunnen omgaan met frustraties, niet kunnen omgaan met het feit dat ze hun doel niet bereiken doch in plaats van zelfreflectie en accepteren van eigen grenzen wordt de schuld op de anderen gestoken en nu zijn deze anderen de allochtonen, homoseksuelen, ...

VB die bevolkingsgroepen stigmatiseert, wast zijn handen in onschuld bij een zelf veroorzaakte situatie
doe uw ogen open en begrijp dat VB de mensen manipuleert, FDW is slim genoeg om zijn handen niet vuil te maken maar hij laat het doen door naieve mensen
Er is maar één partij die bekend is om zijn stoottroepen en dit is VB
Nicolas is offline  
Oud 14 mei 2006, 11:42   #10
Nicolas
Burgemeester

Standaard

Citaat:

u bent heel primitief in uw denken
u is niets door anderen aangedaan
u kan enkel niet omgaan met uw eigen machteloosheid, nietigheid en de weinige betekenis die u heeft
uw beperktheid komt vanuit uzelf en is niet door anderen u aangedaan
als verstandige mensen in uw buurt zijn dan moet u hierover niet gefrustreerd zijn en dit uitwerken op u omgeving
luister naar deze verstandige mensen en misschien leert u nog iets bij
echt verstandige mensen moet je niet zoeken bij VB
Nicolas is offline  
Oud 14 mei 2006, 11:43   #11
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry, maar ik ben niet degene die deze mensen stigmatiseerd. Ik ben alleen niet te vinden voor importcriminelen, die het voor iedereen kapot maken en de stigma's in de hand werken.
dat wil IK best geloven.

maar de propaganda uit VB publicaties en congresse gebruikt die veralgemeningen en stigmatisatie WEL.

en verlaag je aub. niet tot de kinderlijke vraag tot "bewijzen" ervan; er zijn er zoveel van, het VB arrest BULKT van de voorbeelden.

elke vb stemmer is voor mij geen racist per definitie, maar als hij probeert te verkondigen dat de partij niet racistisch is(NOG STEEDS), is het een dikke zeveraar.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline  
Oud 14 mei 2006, 11:45   #12
Nicolas
Burgemeester

Standaard

Citaat:
maar doe die ooglappen weg, u schrijft letterlijk dat u geen mensen stigmatiseerd en uw volgende zin staat bol van stigmatisering van een groep : IK BEN NIET TE VINDEN VOOR IMPORTCRIMINELEN
Nicolas is offline  
Oud 14 mei 2006, 11:48   #13
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
dat wil IK best geloven.

maar de propaganda uit VB publicaties en congresse gebruikt die veralgemeningen en stigmatisatie WEL.

en verlaag je aub. niet tot de kinderlijke vraag tot "bewijzen" ervan; er zijn er zoveel van, het VB arrest BULKT van de voorbeelden.

elke vb stemmer is voor mij geen racist per definitie, maar als hij probeert te verkondigen dat de partij niet racistisch is(NOG STEEDS), is het een dikke zeveraar.
Allochtonen criminelen allochtonen criminelen noemen, is een kat een kat noemen. Als dat racisme is, dan mag u me zeggen hoe ik ze dan wel moet noemen.
Oud 14 mei 2006, 11:51   #14
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht

ik hoef geen sprookjes te vertellen, lees de geschiedenis en kijk wat het extreem rechtse gedachtengoed ons gebracht heeft eind jaren 30 en welke gevolgen het heeft gehad
Toen waren de nazi's en groot deel van duitse bevolking overtuigd van hun gelijk, ook toen dachten de mensen dat ze onder de voeten werden gelopen door mensen die anders waren,

het grote probleem ligt in de personen zelf, niet kunnen omgaan met frustraties, niet kunnen omgaan met het feit dat ze hun doel niet bereiken doch in plaats van zelfreflectie en accepteren van eigen grenzen wordt de schuld op de anderen gestoken en nu zijn deze anderen de allochtonen, homoseksuelen, ...

VB die bevolkingsgroepen stigmatiseert, wast zijn handen in onschuld bij een zelf veroorzaakte situatie
doe uw ogen open en begrijp dat VB de mensen manipuleert, FDW is slim genoeg om zijn handen niet vuil te maken maar hij laat het doen door naieve mensen
Er is maar één partij die bekend is om zijn stoottroepen en dit is VB

VB is zelf slachtoffer van stigmatisatie, door mensen als u, die het jaren 30 klimaat creëren.
Doe zo verder, maar kom niet bij mij klagen als het uit de hand loopt. Als het VB zo erg is, hoe komt het dan dat "aanpassen of oprotten" een Arabisch gezegde is en ook veel moslimkiezers heeft.
Ik heb geen problemen en tolereer zowel een migrant als een neo nazi, zolang ze geen misdaad plegen. Dat is volgens mij een echte open geest hebben.
Jullie veroordelen mensen op voorhand.
Oud 14 mei 2006, 11:52   #15
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Het VB beschuldigen van het opdrijven van haat, is niet hetzelfde als alle mensen die op het VB stemmen daarvan beschuldigen. De beginpost zit daar volgens mij al fout.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 14 mei 2006 om 11:52.
StevenNr1 is offline  
Oud 14 mei 2006, 11:54   #16
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Het VB beschuldigen van het opdrijven van haat, is niet hetzelfde als alle mensen die op het VB stemmen daarvan beschuldigen. De beginpost zit daar volgens mij al fout.
Ja, maar sommigen scheren graag iedereen over dezelfde kam.
Oud 14 mei 2006, 11:55   #17
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Allochtonen criminelen allochtonen criminelen noemen, is een kat een kat noemen. Als dat racisme is, dan mag u me zeggen hoe ik ze dan wel moet noemen.
U bedoelt "allochtone criminelen allochtone criminelen noemen" ? Dan is dat natuurlijk correct maar in hoeverre is het b.n. 'allochtone' relevant in de aanduiding van de crimineel?
Als u wou zeggen: "Allochtonen criminelen noemen." zit u wel in het stigmatiserend denken, het 'racisme' (allochtoon is niet echt een ras natuurlijk, maar het gaat dan wel om veralgemenen op basis van afkomst.)
StevenNr1 is offline  
Oud 14 mei 2006, 11:55   #18
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Servië-Montenegro is niet zo ver weg, ga daar uw racisme belijden, wit u?
Oud 14 mei 2006, 11:57   #19
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht
u bent heel primitief in uw denken
u is niets door anderen aangedaan
u kan enkel niet omgaan met uw eigen machteloosheid, nietigheid en de weinige betekenis die u heeft
uw beperktheid komt vanuit uzelf en is niet door anderen u aangedaan
als verstandige mensen in uw buurt zijn dan moet u hierover niet gefrustreerd zijn en dit uitwerken op u omgeving
luister naar deze verstandige mensen en misschien leert u nog iets bij
echt verstandige mensen moet je niet zoeken bij VB
Wów, uit welke sektarische lectuur hebt u dit onweerlegbaar en uitermate waarheidslievende pareltje gepuurd ? Klasse...
Diego Raga is offline  
Oud 14 mei 2006, 11:57   #20
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Ja, maar sommigen scheren graag iedereen over dezelfde kam.
Het is naturlijk zo dat elke VB-stemmer nog steeds persoonlijke verantwoordelijkheid draagt voor zijn keuze. Door te stemmen op een partij die de haat enkel vergroot, zijn ze dus onrechtstreeks wel een beetje verantwoordelijk, alhoewel ze eigenlijk zelf ook eerder 'slachtoffer' zijn van de VB-propaganda en het falende beleid van de anderen?
StevenNr1 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be