![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Vlaamse Eenheid.
Verleden vrijdag werd in Wetteren op een persontmoeting onze lijst voor de volgende gemeenteraadsverkiezingen voorgesteld. Ze zal bestaan uit VB'ers, geschorste en niet-geschorste N-VA'ers en onafhankelijken. Alhoewel slechts een lokaal initiatief uitgaande van een middelgrote gemeente heeft ze volgens ons toch een zekere symboolwaarde. De krachtproef worden de federale verkiezingen van volgend jaar, die de toekomst van ons volk voor de volgende decennia zullen bepalen. We moeten niet rekenen op een Vlaams éénheidsfront voor de volgende federale verkiezingen, zelfs geen minimum-eisenpakket zoals bepaalde bevoegdheidsoverdrachten i.v.m. de Sociale Zekerheid. Maar een (zelfs beperkt) front tussen de Vlaams-nationale partijen moet mogelijk zijn. De belgicisten die vandaag met veel genoegen het onproductieve en ondemocratisch cordon sanitaire aanschouwen moeten zich echter geen begoochelingen maken. De verdamping van "la Belgique une et indivisible" is een feit. Het is slechts een kwestie van tijd. Wat ons betreft, hoe vlugger hoe beter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gefeliciteerd Robert en ik hoop dat jullie het goed gaan doen bij de verkiezingen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Succes ermee.
![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eenheidsfront? Ik zou wel eerst eens willen zien wat het concrete programma van dat eenheidsfront is. Voor een liberaal Vlaanderen bedank ik al op voorhand, bijvoorbeeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Veel geluk er mee!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() [quote]
Citaat:
Je bent een uitgesproken nationalist en ik waardeer je ervoor. Je standpunt dat niet-linkse nationalisten onmogelijk een sociaal programma kunnen voorstaan vind ik minder prettig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het zou niet slecht zijn als alle NVA-afdelingen in Vlaanderen in hierover zouden ingelicht worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() [quote=robert t;1696713]
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=robert t;1696713]
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote=Pelgrim;1696742]
Citaat:
Pelgrim, als je het huidig bestel waarin de PS de plak zwaait, waarin de transfers ten eeuwgen dage blijven doorgaan, waarin één man één stem niet geldt, waarin elke voor Vlaanderen noodzakelijke maatregel uitblijft, waarin het hof en consoorten achter en zelfs voor de schermen tegen Vlaanderen ageert, als je dat regime verkiest boven een onafhankelijk Vlaanderen waarin de democratische meerderheid beslist, ja steun dan maar gelijk welke regimepartij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Ik wil de feestvreugde niet bederven, maar bij de laatste verkiezingen behaalden VB en VU samen maar 11,4% van de stemmen in Wetteren. Welk percentage wordt er door de nieuwe eenheidslijst nagestreefd en indien de gelegenheid zich voordoet, met welke partijen zijn jullie bereid een coalitie te vormen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() IK VROEG ALLEEN MAAR NAAR HET PROGRAMMA.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zie ze enkel ter plaatse trappelen of licht verliezen in gebieden waar er een grote influx van vreemdelingen is geweest gecombineerd met een exodus van vluchtende autochtonen. Antwerpen stad dus bvb. Vraagje: Robert, komt er nog een aparte VB lijst op in Wetteren of niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het charter heeft dus toch iets in gang getrokken. Je bent een trendsetter, Robert!!! Het enige dat wij, Vlamingen nodig hebben zijn meer mannen zoals jij!
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoedanook, de coalitie zal bestaan uit 3 partijen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen. We gaan zelfs apart verkiezingsdrukwerk laten maken en we gaan ook een eigen logo gebruiken. Vergeet echter niet dat er ook Provincieraadsverkiezingen plaatsvinden. Uiteraard treedt het VB hier zelfstandig op met eigen propaganda. Maar niet voor de gemeenteraadsverkiezingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |