Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2006, 18:10   #1
robert t
Europees Commissaris

Standaard Vlaamse Eenheid.

Vlaamse Eenheid.

Verleden vrijdag werd in Wetteren op een persontmoeting onze lijst voor de volgende gemeenteraadsverkiezingen voorgesteld. Ze zal bestaan uit VB'ers, geschorste en niet-geschorste N-VA'ers en onafhankelijken.

Alhoewel slechts een lokaal initiatief uitgaande van een middelgrote gemeente heeft ze volgens ons toch een zekere symboolwaarde. De krachtproef worden de federale verkiezingen van volgend jaar, die de toekomst van ons volk voor de volgende decennia zullen bepalen.

We moeten niet rekenen op een Vlaams éénheidsfront voor de volgende federale verkiezingen, zelfs geen minimum-eisenpakket zoals bepaalde bevoegdheidsoverdrachten i.v.m. de Sociale Zekerheid. Maar een (zelfs beperkt) front tussen de Vlaams-nationale partijen moet mogelijk zijn. De belgicisten die vandaag met veel genoegen het onproductieve en ondemocratisch cordon sanitaire aanschouwen moeten zich echter geen begoochelingen maken. De verdamping van "la Belgique une et indivisible" is een feit. Het is slechts een kwestie van tijd. Wat ons betreft, hoe vlugger hoe beter.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2006, 18:15   #2
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Gefeliciteerd Robert en ik hoop dat jullie het goed gaan doen bij de verkiezingen...
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2006, 12:40   #3
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Succes ermee.
Oud 9 mei 2006, 12:42   #4
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Eenheidsfront? Ik zou wel eerst eens willen zien wat het concrete programma van dat eenheidsfront is. Voor een liberaal Vlaanderen bedank ik al op voorhand, bijvoorbeeld.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2006, 13:30   #5
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Veel geluk er mee!
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2006, 13:59   #6
robert t
Europees Commissaris

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Eenheidsfront? Ik zou wel eerst eens willen zien wat het concrete programma van dat eenheidsfront is. Voor een liberaal Vlaanderen bedank ik al op voorhand, bijvoorbeeld.
Het betreft hier uiteraard een sterk lokaal programma met uitgesproken sociale standpunten. Voor een liberaal Vlaanderen, je bedoelt waarschijnlijk een Vlaanderen gedomineerd door een ongebreidelde vrije-markteconomie die volledig beheerst wordt door het groot-kapitaal, bedank ik evengoed als jij.

Je bent een uitgesproken nationalist en ik waardeer je ervoor. Je standpunt dat niet-linkse nationalisten onmogelijk een sociaal programma kunnen voorstaan vind ik minder prettig.
Oud 9 mei 2006, 14:13   #7
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Alhoewel slechts een lokaal initiatief uitgaande van een middelgrote gemeente heeft ze volgens ons toch een zekere symboolwaarde.
Je bent geslaagd, Robert! Een warme proficiat!

Het zou niet slecht zijn als alle NVA-afdelingen in Vlaanderen in hierover zouden ingelicht worden.
Oud 9 mei 2006, 14:19   #8
Anna List
Banneling

Standaard

[quote=robert t;1696713]
Citaat:
Je bent een uitgesproken nationalist en ik waardeer je ervoor. Je standpunt dat niet-linkse nationalisten onmogelijk een sociaal programma kunnen voorstaan vind ik minder prettig.
Robert, je staat een sociaal programma voor, ... geef toch gewoon toe dat je een linkse rat bent
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2006, 14:22   #9
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=robert t;1696713]
Citaat:
Het betreft hier uiteraard een sterk lokaal programma met uitgesproken sociale standpunten. Voor een liberaal Vlaanderen, je bedoelt waarschijnlijk een Vlaanderen gedomineerd door een ongebreidelde vrije-markteconomie die volledig beheerst wordt door het groot-kapitaal, bedank ik evengoed als jij.

dat heb ik dan ook nooit gezegd, ik heb enkel gevraagd wat het programma precies is. Helaas merk ik tegenwoordig vooral net dat het liberaal-rechts is dat de programmas van de Vlaamse beweging voorschrijft, cfr 'flaminganten en andere liberalen'. Daarom ben ik dan ook nogal kritisch. Als niet-linkse nationalisten de kritiek op het neoliberaal Vlaanderen dat deze lui voorstaan met mij delen, des te beter.
Oud 9 mei 2006, 15:22   #10
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

[quote=Pelgrim;1696742]
Citaat:

dat heb ik dan ook nooit gezegd, ik heb enkel gevraagd wat het programma precies is. Helaas merk ik tegenwoordig vooral net dat het liberaal-rechts is dat de programmas van de Vlaamse beweging voorschrijft, cfr 'flaminganten en andere liberalen'. Daarom ben ik dan ook nogal kritisch. Als niet-linkse nationalisten de kritiek op het neoliberaal Vlaanderen dat deze lui voorstaan met mij delen, des te beter.
Vooraf, hartelijke gelukwensen aan Robert en zijn vrienden.

Pelgrim, als je het huidig bestel waarin de PS de plak zwaait, waarin de transfers ten eeuwgen dage blijven doorgaan, waarin één man één stem niet geldt, waarin elke voor Vlaanderen noodzakelijke maatregel uitblijft, waarin het hof en consoorten achter en zelfs voor de schermen tegen Vlaanderen ageert, als je dat regime verkiest boven een onafhankelijk Vlaanderen waarin de democratische meerderheid beslist, ja steun dan maar gelijk welke regimepartij.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2006, 15:25   #11
luc broes

Standaard

[quote=Anna List;1696735]
Citaat:

Robert, je staat een sociaal programma voor, ... geef toch gewoon toe dat je een linkse rat bent
??????????????????????????????
Oud 9 mei 2006, 15:47   #12
Dimitri

Standaard

Ik wil de feestvreugde niet bederven, maar bij de laatste verkiezingen behaalden VB en VU samen maar 11,4% van de stemmen in Wetteren. Welk percentage wordt er door de nieuwe eenheidslijst nagestreefd en indien de gelegenheid zich voordoet, met welke partijen zijn jullie bereid een coalitie te vormen?
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2006, 16:08   #13
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Pelgrim, als je het huidig bestel waarin de PS de plak zwaait, waarin de transfers ten eeuwgen dage blijven doorgaan, waarin één man één stem niet geldt, waarin elke voor Vlaanderen noodzakelijke maatregel uitblijft, waarin het hof en consoorten achter en zelfs voor de schermen tegen Vlaanderen ageert, als je dat regime verkiest boven een onafhankelijk Vlaanderen waarin de democratische meerderheid beslist, ja steun dan maar gelijk welke regimepartij.
Met het verkeerde been uit bet gestapt of zo?

IK VROEG ALLEEN MAAR NAAR HET PROGRAMMA.
Oud 9 mei 2006, 17:41   #14
luc broes

Standaard

Citaat:
Met het verkeerde been uit bed gestapt of zo?.
Neen Pelgrim, dat is me nog nooit overkomen.
Oud 9 mei 2006, 18:31   #15
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Ik wil de feestvreugde niet bederven, maar bij de laatste verkiezingen behaalden VB en VU samen maar 11,4% van de stemmen in Wetteren. Welk percentage wordt er door de nieuwe eenheidslijst nagestreefd en indien de gelegenheid zich voordoet, met welke partijen zijn jullie bereid een coalitie te vormen?
Ik denk dat je ervan uit kan gaan dat het VB in gemeentes waar het maar 12% scoorde niet ver van de 20% of meer zal afzitten deze keer.

Ik zie ze enkel ter plaatse trappelen of licht verliezen in gebieden waar er een grote influx van vreemdelingen is geweest gecombineerd met een exodus van vluchtende autochtonen. Antwerpen stad dus bvb.

Vraagje: Robert, komt er nog een aparte VB lijst op in Wetteren of niet?
Oud 9 mei 2006, 19:03   #16
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaamse Eenheid.

Verleden vrijdag werd in Wetteren op een persontmoeting onze lijst voor de volgende gemeenteraadsverkiezingen voorgesteld. Ze zal bestaan uit VB'ers, geschorste en niet-geschorste N-VA'ers en onafhankelijken.

Alhoewel slechts een lokaal initiatief uitgaande van een middelgrote gemeente heeft ze volgens ons toch een zekere symboolwaarde. De krachtproef worden de federale verkiezingen van volgend jaar, die de toekomst van ons volk voor de volgende decennia zullen bepalen.

We moeten niet rekenen op een Vlaams éénheidsfront voor de volgende federale verkiezingen, zelfs geen minimum-eisenpakket zoals bepaalde bevoegdheidsoverdrachten i.v.m. de Sociale Zekerheid. Maar een (zelfs beperkt) front tussen de Vlaams-nationale partijen moet mogelijk zijn. De belgicisten die vandaag met veel genoegen het onproductieve en ondemocratisch cordon sanitaire aanschouwen moeten zich echter geen begoochelingen maken. De verdamping van "la Belgique une et indivisible" is een feit. Het is slechts een kwestie van tijd. Wat ons betreft, hoe vlugger hoe beter.
Ik hoorde het een paar dagen geleden op de plaatselijke tv.
Het charter heeft dus toch iets in gang getrokken.

Je bent een trendsetter, Robert!!!

Het enige dat wij, Vlamingen nodig hebben zijn meer mannen zoals jij!
Oud 9 mei 2006, 19:59   #17
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Er is absoluut geen sprake van feestvreugde of euforie. We mikken op ongeveer 20 % van de stemmen. Er is veel onvrede over het gevoerde beleid (CDN-V en SPA-GROEN) en de sterkste partij in onze gemeente, nl. de VLD is uiteengevallen in twee blokken. Er komen in Wetteren dus 5 partijen op met een potentieel van ieder ongeveer 20 % van de stemmen. Het belooft dus spannend te worden maar we verwachten niet dat na de verkiezingen onze fractie zal aangesproken worden. Het dichtst staan we bij RESPECT, één van de liberale partijen.
Hoedanook, de coalitie zal bestaan uit 3 partijen.
Oud 9 mei 2006, 20:10   #18
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Vraagje: Robert, komt er nog een aparte VB lijst op in Wetteren of niet?
Neen. We gaan zelfs apart verkiezingsdrukwerk laten maken en we gaan ook een eigen logo gebruiken. Vergeet echter niet dat er ook Provincieraadsverkiezingen plaatsvinden. Uiteraard treedt het VB hier zelfstandig op met eigen propaganda. Maar niet voor de gemeenteraadsverkiezingen.
Oud 9 mei 2006, 20:17   #19
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

De algemene punten van ons partijprogramma zijn bekend maar op het ogenblik worden ze in detail uitgeschreven. We hebben uiteraard niet de bedoeling dit hier in detail te publiceren, maar als het je interesseert wil ik je de voornaamste wel even toelichten per PB.
Oud 10 mei 2006, 07:02   #20
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Neen. We gaan zelfs apart verkiezingsdrukwerk laten maken en we gaan ook een eigen logo gebruiken. Vergeet echter niet dat er ook Provincieraadsverkiezingen plaatsvinden. Uiteraard treedt het VB hier zelfstandig op met eigen propaganda. Maar niet voor de gemeenteraadsverkiezingen.
cool
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be