![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() VATICAANS’ STANDPUNT OVER HOMO-OUDERSCHAP SLAAT NERGENS OP
De Canadese Psychologen Associatie zegt dat het Vaticaans’ document, dat huwelijken tussen partners van hetzelfde geslacht veroordeelt, bol staat van desinformatie en waarschuwt ervoor het document vooral niet ernstig te nemen. De Associatie laat weten dat het bijzonder bezorgd is over de stellingen die in het document zijn opgenomen over het homo-ouderschap. Er is in de wetenschappelijke literatuur geen enkele aanwijzing te vinden die bevestigt dat homo’s of lesbiennes slechte ouders zouden zijn. Vooral de stelling in het document waarin de mogelijkheid tot adoptie van kinderen in ‘homoseksuele gezinnen’ wordt gelijkgesteld met geweldpleging op deze kinderen (“in de zin dat hun afhankelijkheidspositie gebruikt zou worden om hen te plaatsen in een omgeving die niet bevorderlijk is voor hun algehele menselijke ontplooiing”, zoals het document stelt), vindt de associatie zorgwekkend. De voorzitter Dr. Patrick O’Neill verklaarde: "Psychologisch onderzoek naar het ouderschap van homo’s en lesbiennes maakt duidelijk dat er geen essentieel verschil is in psychische ontwikkeling, genderidentiteit of seksuele voorkeur tussen de kinderen van homo- of lesbische ouders en de kinderen van heteroseksuele ouders." De Associatie waarschuwt ook voor mogelijke emotionele effecten die de campagne van het Vaticaan kan hebben op homo- en lesbogezinnen: ”Als homoseksuele of lesbische ouders meer stress ondervinden als ouder, dan is dat meestal het resultaat van wat het grote publiek gelooft en een gevolg van de inzichten die de maatschappij heeft over hun ouderlijke capaciteiten en door de hindernissen die opgeworpen worden door het sociale systeem, eerder dan dat het een gevolg is van tekorten in hun ouderlijke capaciteiten." De Associatie telt 5.200 leden in Canada. Bron: www.pinkwave.be
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Maak er u niet druk over.
Er bestaat geen enkele eredienst die zich kan inleven in elke geaardheid : ze maakten een keuze die dus d'office 'uitsluitend' werkt voor 'de anderen'. Zonder hun eigen geaardheid te willen toegeven. Bekeer u tot het humanisme. Hier wordt iedereen aanvaard met zijn eigen geaardheid, godsdienst of strekking. Zolang het een overtuiging betreft die niet denigrerend of discriminerend werkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik vraag me wel af Raf waarom jij steeds het christendom linkt aan "katholicisme"?? Alsof zij alléén het Christelijke geloof vertegenwoordigen.
![]()
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Maar protestanten erkennen niet het gezag van de Paus en daarom alléén al vind ik ze méér Christelijker dan de katholieken. Trouwens als Vlaams-nationalist zou k u eens dringend bezinnen om u tot het protestantse Christendom te bekeren. Het bestaan van België is namelijk een "katholiek" product...remember 1830 en de reden van het onstaan van België????
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had het wel over de traditionele lutheranen en die zullen niet akkoord gaan met uw invulling. Wat mag dan wel het "tijdskader" zijn van die uitspraken in de Bijbel waardoor ze in onze tijd anders moeten worden verstaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die traditionele Lutheranen waar gij het over hebt kunnen van mij de pot op, de boom in. Ik heb het over de manier hoe de enige echte Luther het zei gedurende de middeleeuwen. The one and only Luther. Die vent had volgens mij groot gelijk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik maak het mij gemakkelijk, hé? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik denk het niet. Het is dankzij het protest van de Vlamingen tegen de protestant William van Oranje dat Vlaanderen bij een Latijns volk is gevoegd omdat men bang was dat in een Verenigd Nederland de protestanten de bovenhand zouden halen...en dat is de werkelijke reden.
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doe eens een boek open i.p.v. dergelijke onzin neer te poten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Even een voorbeeld hoe de oosterse Kerken oordelen over homoseksualiteit: http://pharos.bu.edu/cn/articles/OnHomosexuality.txt |
|
![]() |
![]() |