![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Hoe kun je nu als zinnig mens positief staan tegen gelijk welke vorm van godsdienst?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Wie haat zaait, moet niet rekenen op begrip. De moslimleiders zijn hier zelf moreel voor verantwoordelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Er zijn al talloze slachtoffers gevallen in naam van een god.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ²
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Die Duitsers geven nog om kerken blijkbaar. Het zijn dus zelf godsdienstfanatiekelingen hé
![]() Maar dat dus 70% van de bevolking in dergelijke demagogische taal vervalt, vreemd... waar ze het eigenlijk ten eerste al halen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Mij doet dat bericht ergens aan denken. Alsof ik het al eens eerder gelezen heb, in één of ander geschiedenisboek. Toen klonk het zo:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
Hiertegen is vooral de opinie gericht. Knoop dat nu eens goed in je oren en blijf niet blind voor de propaganda. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Na tweeduizend jaar christelijke en +- vijftienhonderd jaar islamitische beschaving lijkt de tijd rijp voor een evaluatie. De eerste conclusie die men uit dit langdurige experiment kan trekken is dat de mens kennelijk een kuddedier is. Zodra iemand met enig charisma iets roept menen sommigen die persoon als leider te moeten aanvaarden en blindelings te moeten volgen.
Zo had eens een eenvoudige timmermanszoon uit Nazareth een even sympathieke smoel als simpele boodschap: vrede op aarde. Daarmee wist hij al snel een twaalftal volgelingen om zich heen te verzamelen die op hun beurt die boodschap verder uitdroegen. Deze formule is nog steeds populair maar nimmer geëvenaard hoewel er toch talloze pogingen hebben plaatsgevonden in de loop van de geschiedenis. Enkele in het oog springende voorbeelden zijn, in chronologische volgorde: Mohammed, Luther, Marx, Hitler en Mao. Een andere gevolgtrekking zou kunnen zijn dat de boodschap nooit tot het gewenste resultaat leidt maar vrijwel altijd tot bloedvergieten op grote schaal. Meestal kan dit de oorspronkelijke boodschapper niet worden aangerekend (een uitzondering hierop vormt Hitler) maar de vroege volgelingen des te meer. Dit omdat zij vaak hun eigen draai geven aan het originele uitgangspunt en met name die eigen inbreng te vuur en te zwaard verdedigen. Denk hierbij, bovenstaande personen indachtig, aan de jihad, de beeldenstorm, het stalinisme, rassenwaan en het rode boekje. Latere volgelingen zijn echter evenmin vrij te pleiten, zij hebben de plicht en de mogelijkheid om ontsporingen te signaleren en vervolgens te herstellen. Helaas gebeurt dit zelden, de grote meerderheid binnen een groep gedraagt zich inderdaad als kuddedier en volgt blindelings de van bovenaf opgelegde koers. De enkeling die er een eigen mening op na houdt is vaak niet bij machte de rest te overtuigen van het feit dat er een verkeerde weg wordt ingeslagen en laat het er dan maar bij zitten of begint voor zichzelf. In het Midden-Oosten bevechten joden en moslims elkaar op leven en dood, in Noord-Ierland zijn het katholieken en protestanten , in Afghanistan de moslims en andersdenkenden, in Afrika allerlei verschillende stammen. Het bindend element bij al deze strijdtonelen is in oorsprong vaak religie. Na dit een paar millennia te hebben aangezien blijft er maar één conclusie over: schaf de godsdiensten af als je vrede een kans wilt geven. Eenvoudig zal dat niet zijn, het blijkt een hardnekkig kwaad dat met geweld niet valt uit te roeien. Alleen een wereldwijde beweging tegen religieus fundamentalisme maakt enige kans van slagen. Hier lijkt op termijn een taak weggelegd voor de Verenigde Naties maar dan dient men zich daar eerst binnen de eigen gelederen te zuiveren van fundamentalisme. Met George Bush in het Witte Huis ziet dat er alleszins niet hoopvol uit...
![]() |
#10 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik lees, hoor en zie geen propaganda van Islamitische kant hoor. Niets. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Je ziet altijd (in uw ogen) de gediscrimineerde moslim, die brave mensen die geen mens kwaad doen. Je weet toch dit hierachter een immense propaganda achter zit gesteund door de financieel ijzersterke moslimoliestaten. Hun lijden wordt extreem uitvergroot terwijl er zoveel miserie is in de wereld. Als je dit niet ziet, is het erg met je gesteld. Je weet toch dat bvb. in Soedan reeds duizenden mensen uitgemoord zijn door de Islamstrijders, maar natuurlijk past dit niet in je denkbeeld van het eeuwig moslimslachtoffer en de eeuwig slechte westerling. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is uit dit lijden dat de woede groeit. Als we aan die woede iets willen doen, moeten we dat lijden wegnemen. En wel onmiddellijk. Maar informatie daarover is toch geen propaganda? Ik ontvang geen Arabische tv-zenders, ik lees geen Islamitische of Arabische gazetten of pamfletten, ik zie geen Islamitische affiches of begrijp en hoor geen Islamitische toespraken of preken. Ik kom dus niet in contact met propaganda van die kant. Citaat:
Ik heb een principiëel standpunt over élke godsdienst, ik vind het namelijk waanzin. Maar ik weet ook dat je godsdienst niet uit de mensen hun kop kan rammen. Het enige kruid dat tegen godsdienst is opgewassen is alfabetisering, onderwijs, verbetering van de gezondheidszorg, verhogen van de levensstandaard, verminderen van kindersterfte, werkgelegenheid en welvaart. Hoe harder je tegen godsdienstwaanzinnigen stampt, hoe meer ze zich aan hun godsdienst zullen vastklampen. Het is dus gewoon dom en contraproductief. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Dit sterkt mij in mijn gelijk dat je een totaal verkeerd beeld hebt van de wereld. Volgepropt door Islampropaganda zie je enkel nog het lijden van moslims, maar het lijden van andere mensen laat je zo te zien volledig koud. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
http://www.religionfacts.com/islam/images/places/map-Muslim_World-med.JPG |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() we moeten de lslam helpen tegen westerse DOMlNANTlE
de lslam loopt gevaar en is zielig en dus goed en linx ![]() Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 18 mei 2006 om 20:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() ?