Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 mei 2006, 08:06   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard 71 procent van Duitsers negatief over islam

Citaat:
Duitsers staan steeds negatiever tegenover de islam. De tolerantie is gedaald, concluderen onderzoekers na de ondervraging van ongeveer 2.000 personen.

Duitsers zijn steeds minder bereid tolerant te zijn tegenover een geloof waarvan wordt verondersteld dat het zelf onverdraagzaam en bedreigend is, aldus de wetenschappers. Van de ondervraagden vindt 71 procent de islam intolerant, tegen 66 procent twee jaar geleden.

Een meerderheid van 56 procent vindt een verbod op de bouw van moskeeën in orde zolang in sommige islamitische landen geen kerken mogen worden gebouwd. Hetzelfde percentage stelt dat tussen het christendom en de islam een „botsing van culturen” plaatsvindt, meldden Duitse media. Vier op de tien Duitsers pleiten voor een sterke beperking van de uitoefening van het islamitische geloof in de Bondsrepubliek. (hln)
De cijfers in Vlaanderen ( en in de rest van Europa ) zullen niet veel verschillen. Toch?
Oud 18 mei 2006, 08:16   #2
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Hoe kun je nu als zinnig mens positief staan tegen gelijk welke vorm van godsdienst?
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 10:50   #3
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Wie haat zaait, moet niet rekenen op begrip. De moslimleiders zijn hier zelf moreel voor verantwoordelijk.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 10:59   #4
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Er zijn al talloze slachtoffers gevallen in naam van een god.
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 11:29   #5
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
Hoe kun je nu als zinnig mens positief staan tegen gelijk welke vorm van godsdienst?
²
Oud 18 mei 2006, 11:32   #6
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Die Duitsers geven nog om kerken blijkbaar. Het zijn dus zelf godsdienstfanatiekelingen hé Alé, zelfs al was ik katholiek, het zou mij geen moer kunnen schelen dat er geen kerken stonden in het Midden-Oosten of andere gebieden waar ik niet dagelijks vertoef.
Maar dat dus 70% van de bevolking in dergelijke demagogische taal vervalt, vreemd... waar ze het eigenlijk ten eerste al halen?
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 12:18   #7
kaatd
Banneling

Standaard

Mij doet dat bericht ergens aan denken. Alsof ik het al eens eerder gelezen heb, in één of ander geschiedenisboek. Toen klonk het zo:

Citaat:
Duitsers staan steeds negatiever tegenover de joden. De tolerantie is gedaald, concluderen onderzoekers na de ondervraging van ongeveer 2.000 personen.

Duitsers zijn steeds minder bereid tolerant te zijn tegenover een geloof waarvan wordt verondersteld dat het zelf onverdraagzaam en bedreigend is, aldus de wetenschappers. Van de ondervraagden vindt 71 procent de joden intolerant, tegen 66 procent twee jaar geleden.

Een meerderheid van 56 procent vindt een verbod op de bouw van synagoges in orde. Hetzelfde percentage stelt dat tussen het christendom en het jodendom een „botsing van culturen” plaatsvindt, meldden Duitse media. Vier op de tien Duitsers pleiten voor een sterke beperking van de uitoefening van het joodse geloof in het Grootduitse Rijk. (hln)
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 12:28   #8
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Mij doet dat bericht ergens aan denken. Alsof ik het al eens eerder gelezen heb, in één of ander geschiedenisboek. Toen klonk het zo:
Er is wel een fundamenteel verschil. De joden deden geen vlieg kwaad, terwijl bepaalde moslimleiders de wereld gewoon willen onderwerpen en er een totale moslimstaat van willen maken met 2 soorten mensen, Islamgelovigen en minderwaardig mensen en deze nog eens onderverdelen in subklassen, de klasse van de man en het rechteloos wezen de vrouw.

Hiertegen is vooral de opinie gericht. Knoop dat nu eens goed in je oren en blijf niet blind voor de propaganda.
Oud 18 mei 2006, 12:38   #9
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Na tweeduizend jaar christelijke en +- vijftienhonderd jaar islamitische beschaving lijkt de tijd rijp voor een evaluatie. De eerste conclusie die men uit dit langdurige experiment kan trekken is dat de mens kennelijk een kuddedier is. Zodra iemand met enig charisma iets roept menen sommigen die persoon als leider te moeten aanvaarden en blindelings te moeten volgen.
Zo had eens een eenvoudige timmermanszoon uit Nazareth een even sympathieke smoel als simpele boodschap: vrede op aarde. Daarmee wist hij al snel een twaalftal volgelingen om zich heen te verzamelen die op hun beurt die boodschap verder uitdroegen. Deze formule is nog steeds populair maar nimmer geëvenaard hoewel er toch talloze pogingen hebben plaatsgevonden in de loop van de geschiedenis. Enkele in het oog springende voorbeelden zijn, in chronologische volgorde: Mohammed, Luther, Marx, Hitler en Mao. Een andere gevolgtrekking zou kunnen zijn dat de boodschap nooit tot het gewenste resultaat leidt maar vrijwel altijd tot bloedvergieten op grote schaal. Meestal kan dit de oorspronkelijke boodschapper niet worden aangerekend (een uitzondering hierop vormt Hitler) maar de vroege volgelingen des te meer. Dit omdat zij vaak hun eigen draai geven aan het originele uitgangspunt en met name die eigen inbreng te vuur en te zwaard verdedigen. Denk hierbij, bovenstaande personen indachtig, aan de jihad, de beeldenstorm, het stalinisme, rassenwaan en het rode boekje. Latere volgelingen zijn echter evenmin vrij te pleiten, zij hebben de plicht en de mogelijkheid om ontsporingen te signaleren en vervolgens te herstellen. Helaas gebeurt dit zelden, de grote meerderheid binnen een groep gedraagt zich inderdaad als kuddedier en volgt blindelings de van bovenaf opgelegde koers. De enkeling die er een eigen mening op na houdt is vaak niet bij machte de rest te overtuigen van het feit dat er een verkeerde weg wordt ingeslagen en laat het er dan maar bij zitten of begint voor zichzelf. In het Midden-Oosten bevechten joden en moslims elkaar op leven en dood, in Noord-Ierland zijn het katholieken en protestanten , in Afghanistan de moslims en andersdenkenden, in Afrika allerlei verschillende stammen. Het bindend element bij al deze strijdtonelen is in oorsprong vaak religie. Na dit een paar millennia te hebben aangezien blijft er maar één conclusie over: schaf de godsdiensten af als je vrede een kans wilt geven. Eenvoudig zal dat niet zijn, het blijkt een hardnekkig kwaad dat met geweld niet valt uit te roeien. Alleen een wereldwijde beweging tegen religieus fundamentalisme maakt enige kans van slagen. Hier lijkt op termijn een taak weggelegd voor de Verenigde Naties maar dan dient men zich daar eerst binnen de eigen gelederen te zuiveren van fundamentalisme. Met George Bush in het Witte Huis ziet dat er alleszins niet hoopvol uit...
Oud 18 mei 2006, 14:58   #10
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Er is wel een fundamenteel verschil. De joden deden geen vlieg kwaad, terwijl bepaalde moslimleiders de wereld gewoon willen onderwerpen
Men verweet de Joden precies hetzelfde hoor: totale overheersing van de wereld enzo. Precies hetzelfde met dezelfde argumenten.

Citaat:
Hiertegen is vooral de opinie gericht. Knoop dat nu eens goed in je oren en blijf niet blind voor de propaganda.
U bedoelt de oorlogspropaganda die ons van 's morgens tot 's avonds bang moet maken van de Islam en Moslims. De propaganda die ons verhindert om mensen met een (ander) geloof als mensen te zien in plaats van (potentiële) vijanden, de propaganda die ons wijsmaakt dat het een kwestie is van 'zij' tegen 'wij' en zelfs 'zij' òf 'wij'. Bedoelt u dat soort propaganda?
Ik lees, hoor en zie geen propaganda van Islamitische kant hoor. Niets.
Oud 18 mei 2006, 16:46   #11
Geertje

Standaard

Citaat:
Men verweet de Joden precies hetzelfde hoor: totale overheersing van de wereld enzo. Precies hetzelfde met dezelfde argumenten.

U bedoelt de oorlogspropaganda die ons van 's morgens tot 's avonds bang moet maken van de Islam en Moslims. De propaganda die ons verhindert om mensen met een (ander) geloof als mensen te zien in plaats van (potentiële) vijanden, de propaganda die ons wijsmaakt dat het een kwestie is van 'zij' tegen 'wij' en zelfs 'zij' òf 'wij'. Bedoelt u dat soort propaganda?
Ik lees, hoor en zie geen propaganda van Islamitische kant hoor. Niets.
Tja, dan ben je blind.

Je ziet altijd (in uw ogen) de gediscrimineerde moslim, die brave mensen die geen mens kwaad doen. Je weet toch dit hierachter een immense propaganda achter zit gesteund door de financieel ijzersterke moslimoliestaten.

Hun lijden wordt extreem uitvergroot terwijl er zoveel miserie is in de wereld. Als je dit niet ziet, is het erg met je gesteld. Je weet toch dat bvb. in Soedan reeds duizenden mensen uitgemoord zijn door de Islamstrijders, maar natuurlijk past dit niet in je denkbeeld van het eeuwig moslimslachtoffer en de eeuwig slechte westerling.
Oud 18 mei 2006, 18:33   #12
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bedoelt de oorlogspropaganda die ons van 's morgens tot 's avonds bang moet maken van de Islam en Moslims. De propaganda die ons verhindert om mensen met een (ander) geloof als mensen te zien in plaats van (potentiële) vijanden, de propaganda die ons wijsmaakt dat het een kwestie is van 'zij' tegen 'wij' en zelfs 'zij' òf 'wij'. Bedoelt u dat soort propaganda?Ik lees, hoor en zie geen propaganda van Islamitische kant hoor. Niets.
Er is maar één ding erger dan ziende blind zijn en dat is zien wat er niet is. Laat u nu net in dat laatste bedje ziek zijn. Waar haalt u die oorlogspropaganda? Waarop bent u geabonneerd?
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 18:51   #13
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Je ziet altijd (in uw ogen) de gediscrimineerde moslim, die brave mensen die geen mens kwaad doen. Je weet toch dit hierachter een immense propaganda achter zit gesteund door de financieel ijzersterke moslimoliestaten. Hun lijden wordt extreem uitvergroot terwijl er zoveel miserie is in de wereld.
Wat een gruwelijke, onnozele en kortzichtige onzin. Men hoeft het lijden van de Palestijnen niet uit te vergroten en ik zie dat ook nergens gebeuren. Men hoeft het lijden van de Irakezen niet uit te vergroten, of dat van de Afghanen (ja, ook hun lijden onder de Taliban).
Het is uit dit lijden dat de woede groeit. Als we aan die woede iets willen doen, moeten we dat lijden wegnemen. En wel onmiddellijk.

Maar informatie daarover is toch geen propaganda? Ik ontvang geen Arabische tv-zenders, ik lees geen Islamitische of Arabische gazetten of pamfletten, ik zie geen Islamitische affiches of begrijp en hoor geen Islamitische toespraken of preken. Ik kom dus niet in contact met propaganda van die kant.

Citaat:
Je weet toch dat bvb. in Soedan reeds duizenden mensen uitgemoord zijn door de Islamstrijders, maar natuurlijk past dit niet in je denkbeeld van het eeuwig moslimslachtoffer en de eeuwig slechte westerling.
Nog meer kortzichtige, leugenachtige en gewoon domme prietpraat. In tegenstelling tot de VS heb ik nooit steun verleent aan de Islamitische gekken in Afghanistan. Ik heb nooit gedeald en handel gedreven met Saddam Hoessein. Ik ben niet goed bevriend met de in corruptie zwelgende dictators van het Huis van Saoud of de Emir van Koeweit. Ik heb geen wapens tegen gijzelaars verhandeld met de Ayatollahs. Dat soort amorele handelswijze is eigen aan de VS.

Ik heb een principiëel standpunt over élke godsdienst, ik vind het namelijk waanzin. Maar ik weet ook dat je godsdienst niet uit de mensen hun kop kan rammen. Het enige kruid dat tegen godsdienst is opgewassen is alfabetisering, onderwijs, verbetering van de gezondheidszorg, verhogen van de levensstandaard, verminderen van kindersterfte, werkgelegenheid en welvaart.
Hoe harder je tegen godsdienstwaanzinnigen stampt, hoe meer ze zich aan hun godsdienst zullen vastklampen. Het is dus gewoon dom en contraproductief.
Oud 18 mei 2006, 18:57   #14
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
De cijfers in Vlaanderen ( en in de rest van Europa ) zullen niet veel verschillen. Toch?
Vlaanderen heeft meer last van zionisme, toch?

De zionisten zijn pas lastposten, ze overheersen de hele boel
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 19:08   #15
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Vlaanderen heeft meer last van zionisme, toch?

De zionisten zijn pas lastposten, ze overheersen de hele boel
Ik heb daar in de Franstalige pers nochtans niets over gelezen ...
Oud 18 mei 2006, 19:47   #16
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Ik heb daar in de Franstalige pers nochtans niets over gelezen ...
loer anders op wiesenthal(dot)com

daar staat wat over de FRANSTALlGE PERS (journal du mardi), die enorm racistisch over de schreef is gegaan, Quate-D

Groutes de la part de

Polly Correcte
Oud 18 mei 2006, 19:51   #17
Geertje

Standaard

Citaat:
Wat een gruwelijke, onnozele en kortzichtige onzin. Men hoeft het lijden van de Palestijnen niet uit te vergroten en ik zie dat ook nergens gebeuren. Men hoeft het lijden van de Irakezen niet uit te vergroten, of dat van de Afghanen (ja, ook hun lijden onder de Taliban).
Het is uit dit lijden dat de woede groeit. Als we aan die woede iets willen doen, moeten we dat lijden wegnemen. En wel onmiddellijk.

Maar informatie daarover is toch geen propaganda? Ik ontvang geen Arabische tv-zenders, ik lees geen Islamitische of Arabische gazetten of pamfletten, ik zie geen Islamitische affiches of begrijp en hoor geen Islamitische toespraken of preken. Ik kom dus niet in contact met propaganda van die kant.

Nog meer kortzichtige, leugenachtige en gewoon domme prietpraat. In tegenstelling tot de VS heb ik nooit steun verleent aan de Islamitische gekken in Afghanistan. Ik heb nooit gedeald en handel gedreven met Saddam Hoessein. Ik ben niet goed bevriend met de in corruptie zwelgende dictators van het Huis van Saoud of de Emir van Koeweit. Ik heb geen wapens tegen gijzelaars verhandeld met de Ayatollahs. Dat soort amorele handelswijze is eigen aan de VS.

Ik heb een principiëel standpunt over élke godsdienst, ik vind het namelijk waanzin. Maar ik weet ook dat je godsdienst niet uit de mensen hun kop kan rammen. Het enige kruid dat tegen godsdienst is opgewassen is alfabetisering, onderwijs, verbetering van de gezondheidszorg, verhogen van de levensstandaard, verminderen van kindersterfte, werkgelegenheid en welvaart.
Hoe harder je tegen godsdienstwaanzinnigen stampt, hoe meer ze zich aan hun godsdienst zullen vastklampen. Het is dus gewoon dom en contraproductief.
Het is schokkend om te weten dat je de genocide in Soedan door de Islamitische milities totaal ontkend.

Dit sterkt mij in mijn gelijk dat je een totaal verkeerd beeld hebt van de wereld. Volgepropt door Islampropaganda zie je enkel nog het lijden van moslims, maar het lijden van andere mensen laat je zo te zien volledig koud.
Oud 18 mei 2006, 20:00   #18
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Het is schokkend om te weten dat je de genocide in Soedan door de Islamitische milities totaal ontkend.

Dit sterkt mij in mijn gelijk dat je een totaal verkeerd beeld hebt van de wereld. Volgepropt door Islampropaganda zie je enkel nog het lijden van moslims, maar het lijden van andere mensen laat je zo te zien volledig koud.
de moslimwereld is een zielige minderheid die door het slechte USA-zionisme overheersd wordt en door EUROPA moet beschermd worden, dat wéét je toch??

http://www.religionfacts.com/islam/images/places/map-Muslim_World-med.JPG
Oud 18 mei 2006, 20:13   #19
PollyCorrect

Standaard

we moeten de lslam helpen tegen westerse DOMlNANTlE

de lslam loopt gevaar en is zielig en dus goed en linx

Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 18 mei 2006 om 20:15.
Oud 18 mei 2006, 20:35   #20
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie haat zaait, moet niet rekenen op begrip. De moslimleiders zijn hier zelf moreel voor verantwoordelijk.
?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be