![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() http://www.telegraaf.nl/buitenland/4...ontenegro.html
BELGRADO - De Servische president Boris Tadic accepteert de uitkomst van het referendum in Montenegro. Daarin sprak afgelopen zondag een meerderheid van de Montenegrijnen zich uit voor afscheiding van Servië. Tadic sprak dinsdag met journalisten. Het was de eerste officiële Servische reactie op de zondag gehouden volksraadpleging. ![]() Foto: REUTERS Uit voorlopige uitslagen blijkt dat 55,5% van de Montenegrijnen voor onafhankelijkheid van Servië is. Tadic accepteert als "democratisch president van een democratisch land" de uitslag van de volksraadpleging. De tegenstanders van onafhankelijkheid van Montenegro hebben nog drie dagen de tijd om tegen de uitslag in beroep te gaan. Dat zijn ze ook van plan. De Servische premier Kostunica zei dat zijn regering de uitslag zal respecteren. Maar hij wil eerst de definitieve uitslag van het referendum afwachten. ------------------- Zo, een legitiem referendum met duidelijke spelregels kan niet anders dan tot acceptatie leiden.
![]() |
#2 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Nu België splitsen en eens zien hoe liefelijk het er hier zal aan toegaan.
![]() |