Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 20 mei 2006, 12:01   #1
oliepiek
Banneling

oliepiek's schermafbeelding

Standaard De Gucht wijst terecht op "Wir haben es nicht gewusst"

Net zoals de nazis doen Vlaams Blokkers en hun kiezers vandaag of hun neus bloedt. De Gucht wijst erop dat die kiezers inderdaad bewust weten waar ze aan beginnen en waarvoor ze stemmen. Ze zijn uiteraard volledig mee verantwoordelijk.

"Wir haben es nicht gewusst" werkte toen niet, en het werkt vandaag evenmin. Dat komt omdat ge met volwassen mensen te maken hebt, die dat soort infantiele, schaamteloze uitvluchten niet pikt.

Vlaams Blok gestemd? Dan zijt ge rechtstreeks mee verantwoordelijk voor het racistisch geweld in deze samenleving. Het wordt tijd dat dit eens gezegd wordt, en dat er rond gehandeld wordt.

*KNIP*

Verwijderd op vraag van verzoekende. Gelieve geen opruiende taal die aanzet tot geweld voor te wenden.

Elo
Uw buurtmoderator

Laatst gewijzigd door Elo : 20 mei 2006 om 17:58.
oliepiek is offline  
Oud 20 mei 2006, 12:05   #2
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek Bekijk bericht
Vlaams Blok kiezers moeten met ijzeren hand heropgevoed worden. Desnoods met een bokshandschoen.
....... tot ze gotfertoemme allemaal VLD stemmen!
Oud 20 mei 2006, 12:07   #3
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net zoals de nazis doen Vlaams Blokkers en hun kiezers vandaag of hun neus bloedt. De Gucht wijst erop dat die kiezers inderdaad bewust weten waar ze aan beginnen en waarvoor ze stemmen. Ze zijn uiteraard volledig mee verantwoordelijk.

"Wir haben es nicht gewusst" werkte toen niet, en het werkt vandaag evenmin. Dat komt omdat ge met volwassen mensen te maken hebt, die dat soort infantiele, schaamteloze uitvluchten niet pikt.

Vlaams Blok gestemd? Dan zijt ge rechtstreeks mee verantwoordelijk voor het racistisch geweld in deze samenleving. Het wordt tijd dat dit eens gezegd wordt, en dat er rond gehandeld wordt.

*knip*
Heb gisteren ook op canvas gekeken naar dat wereldvreemd triootje dat ze daar bijeen hadden gezet: Karel De Gucht, Yves Desmet en Luc Lamine.

Zelfs de VRT interviewers zaten bijwijlen wenkbrauwfronsend naar de uitlatingen van deze vergadering van het simplistisch verbond te luisteren.

Laatst gewijzigd door Elo : 20 mei 2006 om 17:58.
Ploertendoder is offline  
Oud 20 mei 2006, 12:10   #4
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

*knip*

Ik ben hier nu een crimineel ... volgens de huidige politiek.

Hoe moet ik me nu gaan gedragen? Ik voel me niet geroepen om geweld tegen iets of iemand te gebruiken.

Geachte,

Gelieve de toon van uw posts te wijzigen.

Elo
Uw buurtmoderator

Laatst gewijzigd door Elo : 20 mei 2006 om 13:00.
Boadicea is offline  
Oud 20 mei 2006, 12:12   #5
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

*knip*
...

En jij klaagt geweld & racisme aan? De pot verwijt de ketel dat'm zwart is...
Ik ben geen VB stemmer, en toch vind ik uitspraken zoals de uwe & De Klucht een belediging. Niet vanwege al dan niet aanwezige racistische neigingen van mijnerwege, maar omdat het een belediging is aan mijn intellect. VB is niet de oorzaak noch de oplossing op dit probleem, de oorzaak is het falen van de regerende macht de laatste decenia om een goed beleid te voeren. Niet meer niet minder.

En de enorme belastingsdruk op de werkende mens helpt ook niet echt

Laatst gewijzigd door Elo : 20 mei 2006 om 17:59.
Amon_Re is offline  
Oud 20 mei 2006, 12:15   #6
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

*knip*
Misschien gaan wij nationaal solidaristen ooit u eens kunnen heropvoeden. Want het zal nodig zijn. 8)

https://x.com/dietschland

Max van Dietschland is offline  
Oud 20 mei 2006, 12:30   #7
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:

*knip*
Het lijkt me eerder dat één of andere onnozele paljas die de ganse dag zit te kankeren op de kiezers van onze volkspartij

en op een pianeske manier overal het spook van het racisme ziet opduiken serieus zelf nood heeft aan een heropvoeding.

PAJOT is offline  
Oud 20 mei 2006, 12:38   #8
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik heb even iets gemist: bedoelde De Klucht nu ook dat de VB stemmers medeplichtig waren aan de mp3moord? Of was dat een alleenstaand geval (samen met al die andere alleenstaande gevallen?).

Zouden de VB-stemmers verleden week ook medeplichtig zijn geweest toen mijn buurjongen belaagd werd om zijn gsm en zijn ipod en ipv braafjes die spullen te overhandigen, één van de drie brave jongeren een koek op zijn oog gaf?

Laatst gewijzigd door circe : 20 mei 2006 om 12:39.
circe is offline  
Oud 20 mei 2006, 12:43   #9
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Bij "wir haben es nicht gewusst" waren mensen inderdaad vaak niet op de hoogte van de daadwerkelijke impact van hun steun aan de NSDAP.
De 'endlösung' (holocaust) werd in Duitsland niet bekend gemaakt. Enkel jondenhaat werd gepropageerd, niet de gevolgen van het aan de macht komen van de nazis en de moorden die zij pleegden.
Het Vb heeft nooit gesteld dat het mensen wil vermoorden. Zij pleiten niet voor ethnische zuivering noch voor massamoord.
Waar zij voor pleiten is voor bepaalde vormen van ethnische scheiding: racisme. Zij wensen mensen te deporteren. Zij wensen mensen te discrimineren. Het is dus niet ernstig om te stellen dat zij aansturen op massamoord.
Anderzijds is vreemdelingenhaat, en rassenhaat, haat tegenover mensen van arabische origine of met een islamitische godsdienst niet toelaatbaar.

Hen vergelijken met die hard nazi's werkt dus contraproductief. Ik zou dit vermijden. Natuurlijk hebben ze zich herhaaldelijk geëncanailleerd door op de foto, op de congressen en op de vergaderingen van neo-nazi organisaties te verschijnen of dergelijke fascisten uit te nodigen.
Hiermede scheppen ze natuurlijk zelf twijfel over hun bedoelingen. Met de mond zweren ze echter een moorddadige bedoeling af.

Citaat:
Het zeggen dat men voor het Vb stemt, maar niet op het racistische en xenofobe gedeelte van haar programma is niet "ich habe ess nicht gewusst".
Het is argeloosheid. Het is een vorm van onozelheid en roekeloosheid die zeer gevaarlijk kan worden. Immers: de leiders beroepen zich steeds op het feit dat zij veroordeeld zijn voor vreemdelingenhaat en rassenhaat terwijl één miljoen mensen dit normaal vinden. De Vb stemmer die het hier niet mee eens is wordt dan misbruikt. Je kan dan ook stellen dat deze ondertussen hieraan medplichtig is. Dit is een afweging die elke Vb stemmer voor zichzelf moet maken.
Ik denk niet dat de leiders van het Vb mensen willen uitmoorden. Ik vermoed dat ze, nadat racisme hen veel stemmen opbracht en het aanwakkeren ervan nog meer, ze een doos van pandora hebben geopend die ze niet kunnen sluiten.
Leidt dit automatisch tot het uitmoorden van volkeren, tot "ethnische zuiveringen" in de toekomst? Waarschijnlijk niet. Maar dan zit ik met het "geval Milosovic". Deze communist merkte dat het nationalisme bij de Serviërs beter "pakte" dan een klassieke communistische ideologie. Het vervolg kennen wij.
In feite hebben wij geluk dat de VB leiding nog zo gematigd is. Maar het kan verkeren: wie een beetje "pieken" toelaat aan zijn kinderen moet niet opkijken indien zij later grote bandieten worden.
Tot dusver kunnen we de VB leiding klasseren onder "brutale rekels". Het zijn geen bloedige moordenaars die "skilt en vriend" roepen.
Het erge van de zaak is dat het voor vele mensen kolossale pestkoppen zijn.
Je zal maar vreemdeling zijn in dit land, rustig leven, je aanpassen aan alle grillen en gewoonten van de Vlamingen en toch gepest worden omdat je "allochtoon" bent gebombardeerd door een zeer groot aantal stemmers.

Citaat:
Moest er staan "onrechtstreeks" dan zou ik hier kunnen inkomen.
Ik zou er aan toevoegen "onverhoopt". Het Vb heeft angsten, die overal bestaan in elke maatschappij voor het vreemde uitgebuit en aangewakkerd.
Niet met de bedoeling om mensen af te slachten maar met de bedoeling om macht te verwerven, om stemmen te halen, om postjes binnen te rijven.
Het Vb heeft weliswaar een leitmotiv gevonden in het racisme maar is voor de rest een klassieke uiterst conservatieve partij die allerlei oubollige ideën kent en hiermede wil naar voor komen. Zij hebben een hoop kiezers die vroeger CVP stemden en die de huidig CD&V te "ongelovig" vinden. Daarnaast zijn er de anti-stemmers die uit haat tegen de maatschappij, hun vroegere partij of het feit dat hun vrouw is gaan lopen met de facteur een protest-stem uitbrengen.
Haar kwalijkste gebrek is dat ze vreemdelingenangst heeft aangewakkerd en daardoor haat opwekt. Ik denk dat de leiders van het VB zelf inderdaad inzitten met wat zij hebben veroorzaakt en zelf de implicaties van hun verbaal geweld niet onder ogen durven komen. Wij zullen nu zien of zij bijdraaien, en hun racisme laten vallen, of zij in twee brokken uiteenvallen: een ultra-conservatieve blok en een racistische.

Citaat:
*knip*
De mensen die verantwoordelijk zijn in het VB en oprecht een hekel hebben aan de xenofobe trekken van de partij moeten hun conclusies trekken en, zoals ieder van ons, helpen om het racisme een halt toe te roepen.
Men kan inderdaad niet met een goed geweten stemmen op een partij die een agenda punt heeft dat niet door de beugel kan, een agenda punt dat nergens ter wereld kan en zal getollereerd worden: mensenhaat.

Laatst gewijzigd door Elo : 20 mei 2006 om 18:00.
ericferemans is offline  
Oud 20 mei 2006, 12:48   #10
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
*knip*
Ik ben hier nu een crimineel ... volgens de huidige politiek.

Hoe moet ik me nu gaan gedragen? Ik voel me niet geroepen om geweld tegen iets of iemand te gebruiken.
Het aanzetten tot moord is overal ter wereld een misdrijf.
Weet je wel wat er met jou gebeurt als er morgen een haar wordt gekrenkt aan die mensen?

Laatst gewijzigd door Elo : 20 mei 2006 om 13:01.
ericferemans is offline  
Oud 20 mei 2006, 12:56   #11
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
*knip*
Dus je voelt je niet geroepen om geweld te gebruiken maar je vindt het wel goed als een ander het voor je doet?

Laatst gewijzigd door Elo : 20 mei 2006 om 12:59.
Jampie is offline  
Oud 20 mei 2006, 12:58   #12
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

*knip*
Ik ben het daar fundamenteel me oneens: de burgers worden verplicht om te gaan stemmen.

Wie de VB-kiezers medeverantwoordelijk stelt moet eerst de opkomstplicht afschaffen.

De partij daarentegen, die is mede-verantwoordelijk.

Laatst gewijzigd door Elo : 20 mei 2006 om 18:00.
Black Cat is offline  
Oud 20 mei 2006, 12:59   #13
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
...

En jij klaagt geweld & racisme aan? De pot verwijt de ketel dat'm zwart is...
Ik ben geen VB stemmer, en toch vind ik uitspraken zoals de uwe & De Klucht een belediging. Niet vanwege al dan niet aanwezige racistische neigingen van mijnerwege, maar omdat het een belediging is aan mijn intellect. VB is niet de oorzaak noch de oplossing op dit probleem, de oorzaak is het falen van de regerende macht de laatste decenia om een goed beleid te voeren. Niet meer niet minder.

En de enorme belastingsdruk op de werkende mens helpt ook niet echt
Een partij predikt racisme. Jan stemt voor die partij. Dan kan je toch zeggen dat Jan akkoord is met hetgeen de partij predikt.
Jampie is offline  
Oud 20 mei 2006, 13:00   #14
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Weet je wel wat er met jou gebeurt als er morgen een haar wordt gekrenkt aan die mensen?
Nadenken is niet zijn sterkste kant.
Jampie is offline  
Oud 20 mei 2006, 13:03   #15
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Ik zet niet aan tot moord, maar maak alleen duidelijk dat ik me beter zou voelen, moesten de echte schuldigen van het maatschappelijk probleem aangepakt worden.
Oud 20 mei 2006, 13:05   #16
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Dus je voelt je niet geroepen om geweld te gebruiken maar je vindt het wel goed als een ander het voor je doet?
Ik zou me beter voelen moest er een politieke oplossing komen, zonder geweld, maar ik reken er, gezien de opeenstapeling van paarse blunders, niet meer op voor de verkiezingen.
Oud 20 mei 2006, 13:08   #17
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Ik zou me beter voelen moest er een politieke oplossing komen, zonder geweld.
Hierboven beweerde je nochtans iets anders. Ondertussen werd uw oproep tot geweld en moord geknipt.

Laatst gewijzigd door Jampie : 20 mei 2006 om 13:08.
Jampie is offline  
Oud 20 mei 2006, 13:09   #18
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
*knip*
Ja, zo heb ik ne De Gucht ook eens horen verkondigen, dat als een land in Europa het waagde om tegen de Europese grondwet te stemmen, ze maar terug ter stembus moesten gaan, en dit zo dikwijls tot ze pro stemden. Nu kom, allemaal geen probleem. We leven toch al in een particratie, die gebruik maakt van de gesubsidieerde media om haar ideeen te verkondigen.

Laatst gewijzigd door Elo : 20 mei 2006 om 18:01.
Bob is offline  
Oud 20 mei 2006, 13:10   #19
rik47
Gouverneur

Standaard

Eigenlijk moet het VB figuren als De Gucht dankbaar zijn.
Na elk optreden van die man worden twijfelende keizers om toch maar voor het VB te stemmen over de streep getrokken.
rik47 is offline  
Oud 20 mei 2006, 13:10   #20
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Hierboven beweerde je nochtans iets anders. Ondertussen werd uw oproep tot geweld en moord geknipt.
Komt alleen omdat sommige de ironie niet snappen. Ik voel me slecht omdat er mensen vermoord zijn. Dat lijkt me compleet normaal. Ik voel me nog slechter omdat deze mensen volgens mij eerder oorzaak dan gevolg zijn van het probleem.
Als ze mensen zouden vermoorden, die oorzaak zijn van het probleem, zou ik dat absoluut niet goedkeuren en er me ook slecht bij voelen, maar zou ik het beter begrijpen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be