Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2006, 10:24   #1
BladeToke
Gouverneur

BladeToke's schermafbeelding

Standaard Vakjury? of Moet België niet meer deelnemen?

Nu alweer gebleken is, dat sinds de deelname van de Oostblok-landen, het eurovisiesongfestival enkel draait om vriendjespolitiek,
vind ik dan ook dat men terug een VAKJURY moet invoeren of dat België niet meer mag deelnemen met Eurovisie...
Volgens het Laatste Nieuws is 85% van de Belgen tegen een verdere deelname van Eurovisie !
Bewijs dit ook en teken deze petitie...
Hoogachtend,
BladeToke

http://www.PetitionOnline.com/12200506/petition.html
BladeToke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 10:33   #2
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Persoonlijk vind ik dat de Vlamingen echt wel kinderachtig doen over Eurosong. Omdat ze opnieuw een lage score hebben zitten wenen over hoe onrechtvaardig het allemaal niet is, maar nooit eens nadenken over het feit dat ze misschien de foute persoon naar het Eursong sturen.

De Walen kunnen het tenminste beter, kijk maar hoe goed Urban Trad scoorde, ondanks dat Oostblok-complot. En Finland ligt trouwens ook niet in Oost-Europa.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 10:34   #3
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BladeToke Bekijk bericht
Nu alweer gebleken is, dat sinds de deelname van de Oostblok-landen, het eurovisiesongfestival enkel draait om vriendjespolitiek,
Dat bestond ook al voor de deelname van de oostbloklanden. Bovendien heeft dat eerder met verwantschap dan met vriendjespolitiek te maken.

Citaat:
vind ik dan ook dat men terug een VAKJURY moet invoeren of dat België niet meer mag deelnemen met Eurovisie...
Met die vakjury ben ik het volmondig eens. Misschien moet dat voor België maar een voorwaarde worden om het festival niét te boycotten.

Citaat:
Volgens het Laatste Nieuws is 85% van de Belgen tegen een verdere deelname van Eurovisie !
Hoogachtend,
BladeToke

Pfff, ik teken niet. Organiseer liever een alternatief festival-oude-stijl naast het bestaande.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 10:59   #4
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

De VRT wil een systeem dat stemmen van de buurlanden neutraliseert. Mooi, dal wordt het weer "nil points for Belgium", want dan moeten we het stellen zonder de steun van het enige land dat ooit voor België stemt: Nederland.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 14:00   #5
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoogachtend,
BladeToke

Je bedoelt zeker dat 85% van de VLAMINGEN tegen een verdere deelname van Eurovisie zijn. Dat Vlaanderen niet meer aan Eurosong deelneemt en dat Franstalig België ieder jaar iemand of een groep naar Eurosong stuurt. Met de gevolgen natuurlijk : een Franstalige imago van België voor een internationale wedstrijd als Eurosong. Bovendien heeft Franstalig België al 1 keer gewonnen (Sandra Kim), 2 keer op de 2de plaats geeindigd (Jean Vallée en Urban Trad) en 1 keer op de 5de plaats geeindigd (Mélanie Cohl). Ze zijn dus al zowiezo winners.8)
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 14:03   #6
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Je bedoelt zeker dat 85% van de VLAMINGEN tegen een verdere deelname van Eurovisie zijn. Dat Vlaanderen niet meer aan Eurosong deelneemt en dat Franstalig België ieder jaar iemand of een groep naar Eurosong stuurt. Met de gevolgen natuurlijk : een Franstalige imago van België voor een internationale wedstrijd als Eurosong. Bovendien heeft Franstalig België al 1 keer gewonnen (Sandra Kim), 2 keer op de 2de plaats geeindigd (Jean Vallée en Urban Trad) en 1 keer op de 5de plaats geeindigd (Mélanie Cohl). Ze zijn dus al zowiezo winners.8)
Wallonië meedoen met het Eurovisie Songfestival, en Vlaanderen met het Liet Ynternasjonaal.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 14:19   #7
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Wat een gezever en gezaag zeg.
Mss eerst eens nadenken waarom we faalden ? Het liedje was te gewoon en de zangeres was er één van 13 uit een dozijn. niks speciaal dus.
Echte goede liedjes springen eruit, oostbloklanden of niet. een beetje dom om de reden tot eigen falen weeral in een complot te zoeken
Oud 23 mei 2006, 16:03   #8
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoogachtend,
BladeToke

Ongelooflijk toch. Elk jaar datzelfde gelul.

Complotten tegen België. Heeft Sandra Kim nog geen dochter die oud genoeg is ? In de Belgische politiek heeft nepotisme niemand windeieren gelegd.

Ik stel voor dat we niet meer meedoen totdat we mogen winnen. Elk jaar een aanvraag indienen om dit jaar te mogen winnen en bij weigering, wegblijven. En niet kijken! Ge zult ze nog al eens zien smeken.

Of we beginnen een nieuw festival met Italië. En we spreken af dat we elk om het jaar eens mogen winnen.

Trouwens nog meer slecht nieuws: België mag ook het WK voetbal niet winnen ! Naar het schijnt mogen we zelfs niet meedoen in Duitsland ! Schandalig ! En dat alleen maar omdat die anderen beter kunnen voetballen.

Hoeveel onrecht gaan wij nog verdragen !!!!
Oud 23 mei 2006, 16:29   #9
ekskimo
Provinciaal Statenlid

ekskimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac Bekijk bericht
Persoonlijk vind ik dat de Vlamingen echt wel kinderachtig doen over Eurosong. Omdat ze opnieuw een lage score hebben zitten wenen over hoe onrechtvaardig het allemaal niet is, maar nooit eens nadenken over het feit dat ze misschien de foute persoon naar het Eursong sturen.
ik als vlaming vindt niet erg dat we niet zijn doorgegaan omdat ik me er van bewust was wa voor een stom lieke we hebben opgestuurd
ik vind gewoon da we niet moeten meedoen vanwege geldverspilling

ekskimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 16:43   #10
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Complotten tegen België. Heeft Sandra Kim nog geen dochter die oud genoeg is ? In de Belgische politiek heeft nepotisme niemand windeieren gelegd.

Ik stel voor dat we niet meer meedoen totdat we mogen winnen. Elk jaar een aanvraag indienen om dit jaar te mogen winnen en bij weigering, wegblijven. En niet kijken! Ge zult ze nog al eens zien smeken.

Of we beginnen een nieuw festival met Italië. En we spreken af dat we elk om het jaar eens mogen winnen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 18:45   #11
Blazer
Schepen

Blazer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac Bekijk bericht
Kijk maar hoe goed Urban Trad scoorde! (...)
Urban Trad is dan ook een topgroep. Wel jammer dat Soetkin toen totaal onterecht zo door het slijk is gehaald.
Oud 23 mei 2006, 19:15   #12
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoogachtend,
BladeToke
Pff, al dat gezeur zeg. Veel slechte verliezers blijkbaar. Misschien kunnen we volgende keer gewoon eindelijk eens een goeie groep sturen in plaats van die eeuwige middelmaat.

Zelfs de Walen zijn erin geslaagd van destijds te winnen én nog eens tweedes te eindigen... Ons probleem met Eurosong is dat we gewoon te weinig lef hebben. We durven gewoon niks nieuw te proberen en bijgevolg wordt het elke keer niks want met de middelmaat win je niet...

Misschien kunnen we dus voor één keer toch iets van die Walen leren...
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 19:54   #13
Levertraan
Provinciaal Gedeputeerde

Levertraan's schermafbeelding

Standaard

Veel zeuren.
Geen ballen.
En een dikke nek van hun bescheidenheid.

Zo kunt ge de kneuterigste Vlamingen nog het beste samenvatten.

Die Yasmine, tijdens de puntenuitreiking in de finale.
Met pruiloogskes en haar karton "We love Kate"..

Plaatsvervangende schaamte kreeg ik ervan.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be