Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2006, 20:11   #1
sn00py
Banneling

Standaard Vlaams Belang en racisme

Ik heb de voorbije dagen uit vele monden vernomen dat het VB een partij is die haat verspreidt onder de bevolking. Racisme is gemeengoed geworden door de propaganda van het VB... In Vlaanderen ademen we dagelijks racisme in dankzij het VB (dixit Jef Vermassen).
Is er iemand die mij kan aantonen dat het VB racistisch is? Ik bedoel aantonen, niet "schijn-argumenten geven".
Ik vraag een bron (liefst van het VB zelf) waaruit blijkt dat die partij daadwerkelijk racistisch is of racisme verspreidt (of haat tegenover bepaalde groepen).
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 08:15   #2
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Vlaams Belang is als je de teksten en retoriek leest xenofoob, niet racistisch. Ik keur xenofobie niet goed, maar ik begrijp het wel als reactie in de samenleving.

Ik ben er wel van overtuigd dat het VB racistische ideëen in z'n kringen tolereert. De neiging tot geweld en scheldpartijen heb ik achter de schermen ook al mogen meemaken. Jullie moeten hier goed begrijpen dat ik het VB niet vreemd ben alhoewel ik nooit lid ben geweest. Ik ben al vaak drinks, meetings en toespraken gaan bijwonen. Ik weet waar ik over spreek. En ik heb de Ijzerbedevaart van '96 dan nog niet eens meegemaakt.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 23 mei 2006 om 08:16.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 09:50   #3
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

VB: géén racisten!

23.05.2006 10.20u - In een openhartige en moedige open brief reageert Pieter Van Boxel op de blinde hetze die na de schietpartij in Antwerpen in pers en politiek is losgebarsten tegen het Vlaams Belang.
“Ik ben, als kleurling, het levende bewijs dat het Vlaams Belang géén racistische partij is”, schrijft Van Boxel scherp.

Pieter Van Boxel werd geboren in Indonesië en als baby geadopteerd door een Vlaams gezin. “Ik voel me Vlaming maar ik ben niet gegeneerd omdat ik bruin ben. Integendeel! Ondanks dit ben ik heel tevreden als actief kaderlid van het Vlaams Belang.”

Van Boxel merkt in zijn brief op dat hij in 2005 overstapte van de N-VA naar het Vlaams Belang. Hij kon zich niet langer verzoenen met het cordon sanitaire en het feit dat de N-VA-top met de Belgische machtspartij CD&V in de koffer dook, was de spreekwoordelijke druppel die de emmer deed overlopen.

“Alle Vlaamse kranten besteedden veel aandacht aan mijn overstap. Blijkbaar zijn de media en de opiniemakers mijn overstap nu (bewust of onbewust) gewoon of domweg vergeten”, klinkt het.

“Mijn overstap verliep zeer vlot! Ik werd er door de basis warm en oprecht welkom geheten. Ik heb de voorbije maanden heel wat partijactiviteiten en afdelingen bezocht. Overal waar ik kwam, voelde ik diezelfde welkom en warmte. Vele leden spraken mij aan, velen wensten mij proficiat, velen waren blij en ik was overal welkom. Ook in Antwerpen was het enthousiasme van de leden en militanten enorm groot.”

Waar Van Boxel ook kwam, overal kreeg hij de bevestiging van wat hij al lang wist. “Ik ben hier thuis en ik ben hier welkom”. Ook bij de Vlaams Belang Jongeren: “Ik was direct één van hen, ongeacht mijn bruine huidskleur”.

“Ik heb nog geen enkele seconde spijt gehad van mijn beslissing destijds”, schrijft Van Boxel nog. “Ook nu, wanneer de partij het moeilijker heeft, voel ik mij nog steeds thuis binnen de partij. Ik ben heel tevreden over de manier waarop mijn partij is omgegaan met de dramatische feiten en vooral met de grote wervelstorm die er de laatste weken ontstaan is.
Ik ben dan ook heel fier en blij, lid te mogen zijn van het Vlaams Belang. Mijn conclusie is duidelijk: Het Vlaams Belang is géén racistische partij en ik ben daar een levend voorbeeld van.”

Het is goed dat Pieter Van Boxel de om ter hardst schreeuwende opiniemakers nog eens met de neus op de feiten drukt. Maar de kans dat u zijn eerlijke reactie terug kan vinden in uw krant is klein zoniet onbestaande. Want dat past nu eenmaal niet in het eenzijdige plaatje dat pers en politiek hebben uitgetekend…

De volledige tekst van de brief kan u vinden op de persoonlijke webstek van Pieter Van Boxel: http://groups.msn.com/pietervanboxel
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 10:02   #4
Internationalist
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
I
Is er iemand die mij kan aantonen dat het VB racistisch is?
Het besluit van het gerecht dat VB racistisch is.

Internationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 10:17   #5
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internationalist Bekijk bericht
Het besluit van het gerecht dat VB racistisch is.
Sinds wanneer staat een internationalist achter de besluiten van een kapitalistische rechtbank? Het regime vindt altijd wel een stok om de tegenstanders mee slaan. Moet ik u voorbeelden geven uit de geschiedenis van het communisme? ( Lenin zat ook een tijdje vast voor hoogverraad)
Oud 23 mei 2006, 10:34   #6
Internationalist
Vreemdeling

Standaard

Betwijfel je de onafhankelijkheid van het Belgische gerecht? Op welke basis?

Oud 23 mei 2006, 10:45   #7
sn00py
Banneling

Standaard echte argumenten

Internationalist, dat is niet wat ik bedoel. Een besluit van een rechtbank dat door velen als erg omstreden beschouwd wordt. Ik heb gevraagd aan te tonen dat het VB racisme aanmoedigt of racistische ideeën spuit, zoals zo vaak wordt beweerd (maar helaas zonder verdere argumenten).
En Steben, jij bent blijkbaar op de hoogte van wat er leeft binnen VB-rangen. Maar het verdragen van racistische ideeën is niet hetzelfde als die ideeën naar buiten brengen. Het is net d�*t wat ik zoek, een duidelijk citaat van een of ander VB-er, waaruit blijkt dat het VB racistisch is en dat ideeëngoed verspreidt, zodat wij Vlamingen het elke dag inademen (Jef Vermassen beweerde dit in Terzake, maar helaas, zonder dit aan te tonen).
Ik vraag dit omdat ik mij kan vinden in de meeste punten van het VB, maar toch ook verdraagzaamheid hoog in het vaandel voer. Ik probeer verdraagzaamheid ook zoveel mogelijk door te geven aan mijn kinderen...Ik denk dus dat ik VB zal kiezen in oktober, maar ik begin te twijfelen omdat iedereen de mond vol heeft over dat racisme, evenwel zonder "bewijzen". Als het VB racistisch is zal ik een varkentje tekenen op de kiesbrief, want ik zie geen andere partij waar ik mij goed bij voel...
Oud 23 mei 2006, 11:20   #8
Internationalist
Vreemdeling

Standaard

In de letterlijke zin is Vlaams Belang niet racistisch, volgens mij. Hij heeft het niet over een Vlaams ras. Er wordt beweerd dat er ook turken, marokkanen en zwarten.. binnen Vlaams Belang zijn.
Hij is geen "Blank Nationalist" want als dat zo is, dan hadden ze geen problemen met de Walen.
Vlaams Belang is moeilijk als anti-semitisch te beshouwen, want hij heeft daar weinig ergs over gezegd.
Vlaams Belang is wel anti-allochtonen: Hij wil dat de Vlaamingen de vookeur zouden hebben in Vlaanderen [Eigen volk eerst].
Hij is anti-islamitisch want zijn uitspraken zijn kwetsend voor de moslims.
Zijn ongewenste kant is dat hij veel aandacht besteedt aan de allochtonen en moslimspraktijken waardoor men denkt dat de allochtonen en de moslims een gevaar is voor Vlaanderen, en brengt de criminaliteit altijd in verwant met de allochtonen [Dit kan beschouwen als aanzetten tot haat].
Misschien krijgt hij zijn slechte reputatie van zijn aanhangers in stormfront, tv, bus, straten...

Laatst gewijzigd door Internationalist : 23 mei 2006 om 11:21.
Oud 23 mei 2006, 11:22   #9
jan hyoens

Standaard

Citaat:
? Dus volgens u is het belgisch gerecht onafhankelijk? Een paar rechters misschien maar de rest zijn gepistoneerde vriendjes uit de loge of politiek.
Oud 23 mei 2006, 11:25   #10
jan hyoens

Standaard

Citaat:
In de letterlijke zin is VB niet racistisch, volgens mij. Hij heeft het niet over een Vlaams ras. Er wordt beweerd dat er ook turken, marokkanen en zwarten.. binnen Vlaams Belang zijn.
Hij is geen "Blank Nationalist" want als dat zo is, dan hadden ze geen problemen met de Walen.
Vlaams Belang is moeilijk als anti-semitisch te beshouwen, want hij heeft daar weinig ergs over gezegd.
Vlaams Belang is wel anti-allochtonen: Hij wil dat de Vlaamingen de vookeur zouden hebben in Vlaanderen [Eigen volk eerst].
Hij is anti-islamitisch want zijn uitspraken zijn kwetsend voor de moslims.
Zijn ongewenste kant is dat hij veel aandacht besteedt aan de allochtonen en moslimspraktijken waardoor men denkt dat de allochtonen en de moslims een gevaar is voor Vlaanderen, en brengt de criminaliteit altijd in verwant met de allochtonen [Dit kan beschouwen als aanzetten tot haat].
Misschien krijgt hij zijn slechte reputatie van zijn aanhangers in stormfront, tv, bus, straten...
tiens, het communisme is toch ook anti-godsdienst en anti-kapitalistisch?
Oud 23 mei 2006, 15:41   #11
Steben

Standaard

Het handige aan "Eigen volk eerst" is dat je het in z'n meest humane vorm kan verdedigen en in z'n racistische vorm kan hanteren achter de schermen. Zo kan het "eigen volk" betekenen "zij die vanwege terecht verkregen nationaliteit erbij horen en onderdeel zijn van onze welvaartsvoorzieningen" en dan ben ik samen met geheel centrumrechts Vlaanderen ook voor. Het kan echter ook zeggen "De blanke christen heeft voorrang zelfs op een Vlaming van andere origine". Waarmee je vb. Amerikanen ook als "eigen volk" kan zien. De twee lopen zeer vaag dooreen achter de schermen bij het VB.
leve de manmanman club
Oud 23 mei 2006, 22:13   #12
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Inderdaad.

Tot in de jaren tachtig regelde de magistratuur haar benoemingen min of meer intern. De meeste ressorten streefden een 'evenwichtige aanwezigheid van de diverse gedachtestromingen' na. Soms waren dat de grote politieke families, vaak ging om het 'links' en 'rechts' in de 'Belgische' betekenis van het woord: vrijzinnigen versus katholieken. Dat leverde een halve politisering op die soms tot excessen leidde. In de jaren tachtig besliste de minister van Justitie Jean Gol (PRL) de benoemingen en bevorderingen te centraliseren en hij politiseerde ze onbeschroomd.

Dit leidde tot binnenskamerse conflicten onder de partijen. Ze vonden een 'oplossing': ze aanvaardden de politisering en zorgden voor een 'evenwichtige verdeling' ervan onder de partijen. Zodat magistraten in spe overal te lande bedevaartstochten moesten afleggen langsheen lokale partij figuren vóór ze benoemd of bevorderd konden worden. Intelligentie, inzet, werkkracht, onafhankelijkheid werden minder belangrijke eigenschappen dan het bezit van de juiste partijkaart.

Laatst gewijzigd door daiwa : 23 mei 2006 om 22:14.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 22:41   #13
dinoo
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik heb de voorbije dagen uit vele monden vernomen dat het VB een partij is die haat verspreidt onder de bevolking. Racisme is gemeengoed geworden door de propaganda van het VB... In Vlaanderen ademen we dagelijks racisme in dankzij het VB (dixit Jef Vermassen).
Is er iemand die mij kan aantonen dat het VB racistisch is? Ik bedoel aantonen, niet "schijn-argumenten geven".
Ik vraag een bron (liefst van het VB zelf) waaruit blijkt dat die partij daadwerkelijk racistisch is of racisme verspreidt (of haat tegenover bepaalde groepen).
Zoiets is volgens mij niet te bewijzen (in de wetenschappelijke betekenis van het woord), net zo min als te bewijzen is dat de CD&V katholiek is of zelfs niet dat (ik neem maar iets) Australië bestaat. Er is dus altijd interpretatie in 't spel. Wat wel kan volgens mij, is dat het VB deze (blijkbaar onterechte) "verdachtmakingen" kan stoppen, door hun antiracisme expliciet te tonen. Bijvoorbeeld door op hun affiche in plaats van een blank blond meisje een allochtone en autochtone samen te zetten. Mijn vraag : waaroom laten ze deze open doelkans zomaar liggen, ze zouden op slag een stuk geloofwaardiger zijn op gebied van racisme ?
dinoo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 23:29   #14
oz457
Lokaal Raadslid

oz457's schermafbeelding

Standaard

Het "niet-racist" zijn koop je af. M.a.w. als je geen racist ben, betaal je buitenlanders, geef je hen geld, geef je hen steun, geef je hen meer rechten dan vlamingen, geef je hen bijstand, geef je hen voorkeursbehandeling, geef je hen....
Als je tegen het geven bent, ben je racist.
Dit is mijn conclusie van wat analytisch denken.
Dus, aldus de politiek correcten, open je beugel, en geef... anders ben je racist.
Het VB wil dat geven af schaffen, dus het VB is een racistische partij.
oz457 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 23:43   #15
dinoo
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oz457 Bekijk bericht
Het "niet-racist" zijn koop je af. M.a.w. als je geen racist ben, betaal je buitenlanders, geef je hen geld, geef je hen steun, geef je hen meer rechten dan vlamingen, geef je hen bijstand, geef je hen voorkeursbehandeling, geef je hen....
Niet akkoord.
U verwart uw interpretatie van de realiteit met de feiten.
Buitenlanders (ik veronderstel dat U asielaanvragers bedoeld ?), krijgen geen geld meer van de overheid ( recent besluit), hebben zeker niet meer rechten dan Belgen ( en dat hoeft ook niet ) en nog veel minder een voorkeursbehandeling ( en dat hoeft al evenmin). Voor niet asielzoekende buitenlanders geldt trouwens hetzelfde.
dinoo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 03:59   #16
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dinoo Bekijk bericht
Niet akkoord.
U verwart uw interpretatie van de realiteit met de feiten.
Buitenlanders (ik veronderstel dat U asielaanvragers bedoeld ?), krijgen geen geld meer van de overheid ( recent besluit), hebben zeker niet meer rechten dan Belgen ( en dat hoeft ook niet ) en nog veel minder een voorkeursbehandeling ( en dat hoeft al evenmin). Voor niet asielzoekende buitenlanders geldt trouwens hetzelfde.
Daar zegt u het zelf ... recent besluit omdat er toch meer en meer protest vanuit de bevolking die vinden dat er meer en meer 'eigen' mensen hier in de kou blijven staan? ( vanuit alle overtuigingshoeken buiten links en de asielaanvragers/niet-asielzoekende buitenlanders zelf ).

Niet meer rechten dan Belgen? Wrm krijg ik dan te horen van mensen bij VDAB dat een bepaalde job enkel toegankelijk is voor migranten?

Geen voorkeursbehandeling? Wrm moet ik dan langer wachten op een sociale woning terwijl mijn appartement uitgebrand is en ik met mijn 2 kindjes op straat stond, gewoon omdat ze geen plek hebben daar ze net een aantal asielzoekers geplaatst hadden vanuit een andere provincie?

Het is allemaal makkelijk uitgelegd, en nu te zeggen dat ik daarom racist ben, terwijl er een hele hoop mensen in eigen land, nog veel erger nood hebben aan goeie en betaalbare huisvesting (ik denk nog maar aan de vele daklozen in ons land die zich in het putteke van de winter mogen content stellen met een taske warme soep, opdat de politiekers hier toch maar goed en gewetensvol zouden kunnen slapen en wakker worden).
Ik vraag mij eigenlijk al niet meer af, ik ben er ondertussen al zeker van, dat heel het migrantenbeleid alles zo overkoepeld en overschaduwd, dat we een groot deel van onze eigen mensen (Belgen) vergeten en dik in de kou laten staan. En dan schrikt men ervan, dat een Vlaams Belang zo'n grote partij kan worden.
Mijn prognose? Als het zo verder blijft gaan hier in dit apenlandje, zullen ze nog heel vaak die partij moeten gaan veroordelen om ze buiten spel te houden, maar denk dat er stelselmatig meer en meer mensen voor zullen kiezen, niet uit racisme, wel uit ontevredenheid over de huidige regering. En zolang men dat niet doorheeft of weigert te blijven inzien...zal het gewoon groter blijven worden. En niet alle Vl. Bel. kiezers zijn marginalen, domoren, gekken, of hoe men ze nog wil noemen. Anders zou het erg gesteld zijn met de Belgskes.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 08:22   #17
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Niet meer rechten dan Belgen? Wrm krijg ik dan te horen van mensen bij VDAB dat een bepaalde job enkel toegankelijk is voor migranten?
Geen voorkeursbehandeling? Wrm moet ik dan langer wachten op een sociale woning terwijl mijn appartement uitgebrand is en ik met mijn 2 kindjes op straat stond, gewoon omdat ze geen plek hebben daar ze net een aantal asielzoekers geplaatst hadden vanuit een andere provincie?
Kijk dat bedoel ik dus. De traditionele partijen (maar toch paars nog meer dan oranje-kweetniewat...) zijn onverantwoord bezig (geweest). Dat kan niemand ontkennen. Uit de put kruipen zal echter niet onmiddellijk gaan, waarmee ik bedoel: de goede resultaten van een inhaalbeweging zullen er eerder zijn dan terugkerende kiezers.

Citaat:
Ik vraag mij eigenlijk al niet meer af, ik ben er ondertussen al zeker van, dat heel het migrantenbeleid alles zo overkoepeld en overschaduwd, dat we een groot deel van onze eigen mensen (Belgen) vergeten en dik in de kou laten staan. En dan schrikt men ervan, dat een Vlaams Belang zo'n grote partij kan worden.
Nu ja VB maakt er zelf het hete onderwerp van uiteraard. Zo kan ik evengoed zeggen dat het afpakken van middelen van migranten belangrijker wordt dan geven aan eigen volk.

Citaat:
En niet alle Vl. Bel. kiezers zijn marginalen, domoren, gekken, of hoe men ze nog wil noemen. Anders zou het erg gesteld zijn met de Belgskes.
...met de Vlamingen.
leve de manmanman club
Oud 24 mei 2006, 15:47   #18
sn00py
Banneling

Standaard

Allez, bedankt allemaal, voor de uitleg. Ik heb wel geen concreet antwoord gekregen op mijn oorspronkelijke vraag over VB en racisme. Wat ik nu wel besef, is dat racisme eigenlijk verschillende betekenissen heeft. Misschien d�*�*rom is het moeilijk om aan te tonen dat het VB racistisch is.
Feit is dat ik het moeilijk kan geloven, bij gebrek aan "harde" argumenten. Als iemand mij zegt "Alle zwartzakken afschieten" (en zo lopen er jammer genoeg mensen rond), dan is dat voor mij duidelijk een racist. Daarmee wil ik zelfs niet discussiëren. Anderzijds, als iemand zegt "Ik vind dat hier geen plaats is voor criminele vreemdelingen", vind ik dat geen racisme.
Ik vind de suggestie van Dinoo wel interessant: waarom eens geen allochtoon op een affiche van het VB. D�*t zou pas een statement zijn dat ze -zoals ze zelf zeggen - de hand uitsteken naar vreemdelingen die zich aanpassen, die Vlaming onder de Vlamingen willen zijn (dit wil voor mij niet zeggen dat ze geen moslim kunnen zijn). Hiermee zouden ze perfect kunnen aantonen dat ze tegen racisme zijn.
Maar ik vrees dat de tegenstanders zelfs d�*n nog kunnen zeggen dat het een opportunistische, louter tactische zet is...
Oud 24 mei 2006, 16:09   #19
xylitar
Schepen

Standaard

[quote=sn00py;1724772]Allez, bedankt allemaal, voor de uitleg. Ik heb wel geen concreet antwoord gekregen op mijn oorspronkelijke vraag over VB en racisme. Wat ik nu wel besef, is dat racisme eigenlijk verschillende betekenissen heeft. Misschien d�*�*rom is het moeilijk om aan te tonen dat het VB racistisch is.
Feit is dat ik het moeilijk kan geloven, bij gebrek aan "harde" argumenten. Als iemand mij zegt "Alle zwartzakken afschieten" (en zo lopen er jammer genoeg mensen rond), dan is dat voor mij duidelijk een racist. Daarmee wil ik zelfs niet discussiëren. Anderzijds, als iemand zegt "Ik vind dat hier geen plaats is voor criminele vreemdelingen", vind ik dat geen racisme.
...
...
quote]

in welke catergory mogen we uitlatingen dan onderbrengen in de trend van :"Hand in hand terug naar eigen land!!" met begeleidende foto... om er maar een te noemen...?

/edit : echte vraag

Laatst gewijzigd door xylitar : 24 mei 2006 om 16:10.
xylitar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 16:14   #20
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Internationalist, dat is niet wat ik bedoel. Een besluit van een rechtbank dat door velen als erg omstreden beschouwd wordt. Ik heb gevraagd aan te tonen dat het VB racisme aanmoedigt of racistische ideeën spuit, zoals zo vaak wordt beweerd (maar helaas zonder verdere argumenten).
En Steben, jij bent blijkbaar op de hoogte van wat er leeft binnen VB-rangen. Maar het verdragen van racistische ideeën is niet hetzelfde als die ideeën naar buiten brengen. Het is net d�*t wat ik zoek, een duidelijk citaat van een of ander VB-er, waaruit blijkt dat het VB racistisch is en dat ideeëngoed verspreidt, zodat wij Vlamingen het elke dag inademen (Jef Vermassen beweerde dit in Terzake, maar helaas, zonder dit aan te tonen).
Ik vraag dit omdat ik mij kan vinden in de meeste punten van het VB, maar toch ook verdraagzaamheid hoog in het vaandel voer. Ik probeer verdraagzaamheid ook zoveel mogelijk door te geven aan mijn kinderen...Ik denk dus dat ik VB zal kiezen in oktober, maar ik begin te twijfelen omdat iedereen de mond vol heeft over dat racisme, evenwel zonder "bewijzen". Als het VB racistisch is zal ik een varkentje tekenen op de kiesbrief, want ik zie geen andere partij waar ik mij goed bij voel...
Als paradox kan dat tellen.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be