![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kreeg gisteren even de papieren versie van Gazet van Antwerpen in handen met een artikel over de nieuwe aanpassingen ivm de anti-discriminatiewetgeving.
Mijn oog viel op volgende paragraaf ![]() "Indien bijvoorbeeld een Marokkaan niet wordt aangenomen, terwijl hij weldegelijk het beste beantwoordt aan de criteria, dan moet de firma hem zes maanden loon uitbetalen. Indien de Marokkaan niet wordt aangenomen, terwijl hij niet beantwoordt aan de gevraagde criteria, moet men hem drie maanden loon uitbetalen" Begrijp ik dit nu verkeerd? Is er iemand die het bewuste artikel (weekend-krant) ter hand heeft?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() En de rest van de aanpassingen? Zou daar het aankomende proces voor iets tussenzitten ![]()
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door Gorefest : 28 mei 2006 om 16:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() Op p.7 staat onder de kop "Ministerraad hervormt antidiscriminatiewet": "(...) een Marokkaan die solliciteert en wegens zijn afkomst niet wordt aangenomen, zal zes maanden salaris krijgen als hij de beste was en drie maanden als hij niet aan de voorwaarden voor de job voldeed".
Wat hier achter zit mag joost weten. Letterlijk gezien betekent de passage natuurlijk: zodra een Marokkaan ergens solliciteert, geschikt of niet, krijgt hij drie maanden salaris. Maar dat zal wel niet de bedoeling zijn, veronderstel ik.
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou het kunnen dat men bedoelt: een Marokkaan die niet aan de voorwaarden van de job voldeed krijgt drie maanden loon als de werkgever hem ZEGT dat het komt omdat hij marokkaan is? Welke oen gaat zoiets nu zeggen? Deze aanpassing van de wet biedt ook leuke voorzichten als er 10 marokkaanse sollicitanten komen opdagen, waarbij er in feite vijf voldoen aan alle criteria en de anderen net niet! Dat kost de zoekende werkgever dus 4x6 maanden loon aan de geslaagde maar niet weerhouden kandidaten + 5x3 maanden loon aan degenen die niet geschikt waren. verder is alles in orde hier in dit landje!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 28 mei 2006 om 16:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nee:
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
(grapje, maar de positieve discriminatie begint lachwekkend te worden). ![]() Multicultureel? Neen! Multiraciaal? Ja! Laatst gewijzigd door Duym : 28 mei 2006 om 17:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Stel ik heb een bedrijf en er komen 20 marokkanen bij mij solliciteren om een job. Eén ervan vind ik de capabelste van de hoop en het lijkt mij best wel een nette jongen, dus die mag bij mij komen werken. Maar dan moet ik wel nog 19*3 maanden salaris betalen aan die andere marokkanen, terwijl ik toch helemaal niet discrimineer want ik huur een marokkaan in. Dat zijn 4,75 jaarlonen ![]() Dit kan toch niet goed zijn voor de economie? Als er teveel marokkanen voor een job die ik aanbied komen solliciteren kan ik zo failliet gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als dit echt geen verkeerde interpretatie door de pers is, dan is dit de meest walgelijke wet ooit.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Link naar die wet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verkoop wat je hebt en verhuis. Ik heb ook goesting om dat te doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Koop de papieren versie van de Gazet van Antwerpen, of kijk eens in het Staatsblad misschien?
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het denkbeeld dat men iemand die niet geschikt is en zelfs niet heeft gewerkt toch een paar maand wedde moet uitbetalen is natuurlijk pure Kafka.
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze aanpassing van de wet lijkt me overduidelijk gebaseerd op de uitlatingen van Ferryn, die stelde dat allochtonen niet geschikt waren voor die jobs.
We krijgen hier hoe langer hoe meer op maat gemaakte wetten precies. Mogen mensen met een strafblad in feite wèl gediscrimineerd worden? Vele bedrijven hanteren de norm dat men een blanco strafblad moet hebben alvorens te kunnen solliciteren. Tijd voor een volgende aanpassing? Iemand met een strafblad die aan alle vereisten voldoet en niet wordt aangenomen krijgt zes maanden loon, iemand die niét aan alle vereisten voldoet maar wel een strafblad heeft krijgt drie maanden loon. Allez, vooruit aan het werk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Zo werkt dat dus bij die extreem rechtsen ? Ze lezen een paar zinnen en ze verzinnen de rest erbij ![]()
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
want 1 milj vlamingen stemmen al voor de partij die minstens de helft van je vacht als onaanvaardbare kleur bestempeld in onze samenleving ![]()
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit is nu de 2e nieuwe thread die ik lees op het forum binnenland,
en 2 maal blijken het nonsens: Ene die Michel Follet citeerd (sinds wanneer brengt die iets relevant ?) en ene die een paar zinnen van een kranteartikel heeft gelezen en de rest er efkes bijverzint ![]() amaai, wat een zootje ongeregeld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niets te vinden in de electronische versie... vreemd Zo het een vergissing was of de GVA bij de neus genomen werd zal ze dit waarschijnlijk liever vergeten dan een rectificatie te plaatsen in de krant van maandag Laatst gewijzigd door filosoof : 28 mei 2006 om 19:22. |
|
![]() |
![]() |