![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Voor sommigen is kennis het ultieme doel in het leven. Hoe stel je je ultiem open voor kennisaanname? Lezen uiteraard, maar wat lees je, en waar haal je het om uit die miljoenen werken net dát te lezen? Hoe baken je je kennisgebied af? Er zijn zoveel interessante zaken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewoon geen tv kabel abo nemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Then it's the Bomb, the Bomb, the Bomb, the Bomb, the Bomb, the Bomb, the Bomb That will bring us together Nature is a language - can't you read ? Nature is a language - can't you read ? ‘Ask’ by The Smiths |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() 'mkay, niet zo'n populaire thread precies
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Boekenkennis is voor Joden
![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mijn kennisgebied is voorlopig nog niet afgebakend, ik ben in veel te veel geïnteresseerd. En ik moet vaak mezelf een halt toe roepen omdat ik zoveel dingen tegelijk wil weten/leren (en dus boeken lees of naar sites surf) zodat er op het einde van de dag alleen maar flarden ongeordende kennis in mijn hoofd over blijven (die ik dus heel snel vergeet, wegens ongeordend). ![]() Het internet is trouwens een niet te onderschatten gevaar voor mensen die nieuwsgierig zijn. De werken die ik meeneem uit de bib zijn haast altijd werken van auteurs die een zekere reputatie hebben opgebouwd en belangrijk zijn in het establishment van die kennis op dat domein. Het is niet moeilijk deze te kiezen als het gaat uit een vakgebied waarvan je zelf al een minimum inleiding toe hebt gehad. Je kent de 'grote namen' dan meteen. Als het gaat om een vakgebied waarbij je zelf van nul moet beginnen is dat heel wat moeilijker. Voor hetzelfde geld kies je een boek uit van iemand die als een idioot gezien wordt in zijn eigen vakgebied. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() 'kennisaanname' is een zelfverzonnen woord. dat kan wijzen op schizofrenie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Kennisverwerving ware beter geweest. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Ik lees verzameld werk van Mitgard tot mijn hoofd ontploft.
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat belooft voor Herman Decroo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
1- Aangeboren kennis, vaak intuitie of instinct genoemd en belangrijk voor de individuele overleving, ontwikkeling en sociale handhaving. Later een onmisbare hulp voor de verwerving van zogenaamd spiritueel inzicht. 2- Aangeleerde kennis, onderwezen door derden of de kennis die word aangereikt door thuis, school en omgeving. 3- Zelfverworven kennis, hetgeen je leert en ondervind door eigen ervaring. Op de juiste wijze toegepast, geven andere soorten van kennisverwerving zoals Dharana, luciede dromen en hypnose, elk op zich toegang tot de alles omvattende kennisopslag (Akasha-de-kosmische-geheugenbank aka het collectief bewustzijn van C.G. Jung), maar da's een ander verhaal. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Tuurlijk, maar daar duiken toch nog problemen bij op. Immers moet je eerst de kennis opdoen eer je kan zeggen dat het je niet interesseert, en bovendien zijn er zoveel kennisdomeinen, waar begin je? Verder is het geïnteresseerd zijn in vele dingen eerder een belemmering, en moet je noodgedwongen wel wat gaan afbakenen. Met flarden kennis over van alles en nog wat ben je niet veel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Weet iemand trouwens een website waarop online gepubliceerde boeken staan, gratis uiteraard.
![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 24 juli 2007 om 17:37. |
![]() |
![]() |