Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 mei 2004, 17:46   #1
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

De Dossinkazerne is in het Mechelse een begrip. Tijdens wereldoorlog II werd het gebouw gebruikt als deportatiekamp voor Joden. Honderden, zoniet duizenden Joden werden hier opgeborgen in afwachting van een definitieve deportatie naar de u welbekende concentratiekampen. Vandaag vind je er een Joods museum en een Joods herdenkingsmonument.

Enkele vertegenwoordigers van de AEL hadden er niet beter op gevonden dan bij het monument dit wansmakelijk en luguber toneelstuk op te voeren:

Bekijk de fotoreportage op de AEL website: http://www.arabeuropean.org/AEL-BE/F...tiemuseam.html
Oud 11 mei 2004, 17:52   #2
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Sorry Patje, hoezeer ik ook tegen de principes van het AEL ben, maar hier hebben ze wel degelijk op 1 ding gelijk... Israël moordt.
Oud 11 mei 2004, 17:56   #3
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Sorry Patje, hoezeer ik ook tegen de principes van het AEL ben, maar hier hebben ze wel degelijk op 1 ding gelijk... Israël moordt.
en die held die ze daar aanbidden op de 4e foto ook niet zeker?
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 18:01   #4
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
en die held die ze daar aanbidden op de 4e foto ook niet zeker?
Wat ook die troep doet het is verdacht. In Mechelen hebben ze hun slachtoffer Yassin, een moordenaar met slachtoffers willen vergelijken. Daarbij willen ze het conflict hier importeren en nog eens chantage op de joodse bevolking uitvoeren. Moest dat bij hen gebeuren dan schreeuwen ze moord en brand en zijn er niet genoeg autos en inkelramen om in te slaan.
dagallemaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 18:06   #5
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil juist aantonen hoe AEL de Holocaust misbruikt om de eliminatie van een terroristenleider aan te klagen. Het besmeuren van een herdenkingmonument voor Joodse slachtoffers lijkt verdacht veel op antisemitisme.
Oud 11 mei 2004, 18:08   #6
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

AEL is schuldig aan massa-ophitsing en hoeft zich niet op dergelijke manier te uiten.

Inderdaad is het duidelijk dat de Palestijnse kwestie voor beide partijen een lastige zaak is en dat beide partijen schuldig zijn aan moord maar vergeet niet dat het de Joden zijn die Palestina bezet hebben en dat het ook de Joden zijn die wel meer van de wereld in handen hebben zoals bijvoorbeeld Amerika.
Ik praat geen enkele Islamiet goed maar de Joden zijn minstens even gewelddadig!
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 18:17   #7
imponderabilia
Schepen

imponderabilia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Citaat:
Ik wil juist aantonen hoe AEL de Holocaust misbruikt om de eliminatie van een terroristenleider aan te klagen. Het besmeuren van een herdenkingmonument voor Joodse slachtoffers lijkt verdacht veel op antisemitisme.
Dit IS gewoon antisemitisme, en het laat alleen maar zien wat voor zieke breinen de AEL zoal verzameld.

babeth wat hebben de joden die in de tweede wereldoorlog zijn omgekomen te maken met de huidige situatie in Israel?

[size=6]NIETS[/size]

Wat hebben de joden als personen in ons land te maken met de situatie in Israel?

[size=6]NIETS[/size]

Op welk gebied houdt de Dossinkazerne enig verband met de situatie in Israel?

[size=6]GEEN[/size]

Ik walg van dit soort mensen die dit soort acties bedenken en zo belangerijke monumenten uit onze geschiedenis onteren!
Wat is de volgende stap, de Ijzervlakte?

Dit mag niet ongestraft gelaten worden, en ik hoop dat iemand die de tijd en kennis heeft zich burgerlijke partij stelt tegen dit soort praktijken!!!
Oud 11 mei 2004, 18:29   #8
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door imponderabilia
Citaat:

Dit IS gewoon antisemitisme, en het laat alleen maar zien wat voor zieke breinen de AEL zoal verzameld.

babeth wat hebben de joden die in de tweede wereldoorlog zijn omgekomen te maken met de huidige situatie in Israel?

[size=6]NIETS[/size]

Wat hebben de joden als personen in ons land te maken met de situatie in Israel?

[size=6]NIETS[/size]

Op welk gebied houdt de Dossinkazerne enig verband met de situatie in Israel?

[size=6]GEEN[/size]

Ik walg van dit soort mensen die dit soort acties bedenken en zo belangerijke monumenten uit onze geschiedenis onteren!
Wat is de volgende stap, de Ijzervlakte?

Dit mag niet ongestraft gelaten worden, en ik hoop dat iemand die de tijd en kennis heeft zich burgerlijke partij stelt tegen dit soort praktijken!!!
u somt het mooi op. Er is geen enkele reden voor de AEL om een herdenking van een Palestijn anno 2004 te houden aan een monument dat enkel en alleen verwijst naar de holocaust, ik denk dat iedereen het daar wel over eens is?...
Oud 11 mei 2004, 18:31   #9
Brabo
Parlementslid

Brabo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door imponderabilia
Is er ook nog een reden waarom dit bestraft zou moeten worden - buiten het feit dat hun boodschap u niet aanstaat?

P.S. De vertoning was inderdaad nogal smakeloos.
Brabo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 18:32   #10
blabla
Vreemdeling

Standaard

da ze da dan aan de ambassade gaan doen of zoiet.
blabla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 18:43   #11
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
De Dossinkazerne is in het Mechelse een begrip. Tijdens wereldoorlog II werd het gebouw gebruikt als deportatiekamp voor Joden. Honderden, zoniet duizenden Joden werden hier opgeborgen in afwachting van een definitieve deportatie naar de u welbekende concentratiekampen. Vandaag vind je er een Joods museum en een Joods herdenkingsmonument.

Enkele vertegenwoordigers van de AEL hadden er niet beter op gevonden dan bij het monument dit wansmakelijk en luguber toneelstuk op te voeren:

Bekijk de fotoreportage op de AEL website: http://www.arabeuropean.org/AEL-BE/F...tiemuseam.html

Walgelijk! Hoe durven deze incivieken zo'n schandelijke daden uit te voeren op zo'n symbolische plaats! Gooi ze buiten, die AEL-fascisten! Gooi die vuile anti-semieten buiten!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 19:21   #12
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Walgelijk! Hoe durven deze incivieken zo'n schandelijke daden uit te voeren op zo'n symbolische plaats! Gooi ze buiten, die AEL-fascisten! Gooi die vuile anti-semieten buiten!
Eerlijk gezegd loop ik niet erg hoog op met de AEL en diens voorman, maar ze hebben toch wel een beetje gelijk wanneer ze de onderdrukking en wilde verknechting van het Palestijnse volk aan de kaak stellen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 19:27   #13
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Een regelrechte schande! De koppeling tussen de Joodse gemeenschap in ons land en de daden van Israël is gewoon zuiver antisemitisme. Moest er een protest zijn tegen de moslimgemeenschap omwille van de daden van een moslimland, dan zou voor de AEL (terecht) het kot te klein zijn.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 19:32   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Een regelrechte schande! De koppeling tussen de Joodse gemeenschap in ons land en de daden van Israël is gewoon zuiver antisemitisme. Moest er een protest zijn tegen de moslimgemeenschap omwille van de daden van een moslimland, dan zou voor de AEL (terecht) het kot te klein zijn.
De manier lijkt me inderdaad niet opportuun, maar de inhoud van hun protest lijkt me dat toch wel.
Oud 11 mei 2004, 19:40   #15
PAJOT
Banneling

Standaard

Ik ben ook geen voorstander van het AEL, maar deze actie kan ook op mijn goedkeuring rekenen. Ik zie niet in wat hier verkeerd mee is.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 19:40   #16
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Hoezo? De inhoud is dat de AEL een duidelijke link wil leggen tussen Joden over de ganse wereld en de daden van Israël.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 19:42   #17
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoezo? De inhoud is dat de AEL een duidelijke link wil leggen tussen Joden over de ganse wereld en de daden van Israël.
In zekere zin is dat juist ook. Juist door de sterke joodse invloed op de VS-bestuursorganen en hoogste niveaus kan de staat Israël overleven. Dagelijks stort de VS vele miljoenen steun in de staatskas van Israël. Zonder die financiële hulp zou Israël niet kunnen overleven. Daarnaast is er dan nog eens de logistieke, militiare en diplomatieke steun.
Oud 11 mei 2004, 19:47   #18
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
In zekere zin is dat juist ook. Juist door de sterke joodse invloed op de VS-bestuursorganen en hoogste niveaus kan de staat Israël overleven. Dagelijks stort de VS vele miljoenen steun in de staatskas van Israël. Zonder die financiële hulp zou Israël niet kunnen overleven. Daarnaast is er dan nog eens de logistieke, militiare en diplomatieke steun.
ik herhaal mijzelf

Er is geen enkele reden voor de AEL om een herdenking van een Palestijn anno 2004 te houden aan een monument dat enkel en alleen verwijst naar de holocaust
Oud 11 mei 2004, 19:47   #19
Brabo
Parlementslid

Brabo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Persbericht vd AEL:

Citaat:
"Naar aanleiding van de moord op onze broeder Abdelaziz Al Rantissi door de zionistische bezetter eist AEL België van de Belgische overheid dat ze haar woorden nu eindelijk eens omzet in daden.

De Arabisch islamitische gemeenschap in dit land is het beu om enkel en alleen maar veroordelingen te horen van de fascistische & terroristische daden van de Israëlische regering.

De AEL eist van de regering dat het consequent handelt en alle diplomatieke, economische en politieke banden met Israël verbreekt. Terwijl Louis Michel vanuit zijn luie zetel veroordelingen uit, sterven er dagelijks Palestijnen door toedoen van de zionistische bezetter. Met dit soort lippendienst zijn de Palestijnen niets gediend.

Om haar woorden kracht bij te zetten zal AEL een kleine symbolische actie houden op woensdag 21 april om 19 uur aan het Joods Museum in Mechelen. Het museum staat er ter herdenking van de holocaust die meer dan 50 jaar geleden plaatsvond. Een holocaust die de zionisten vandaag de dag nog steeds te pas en te onpas politiek misbruiken.

Met de symbolische actie wil AEL de nadruk leggen op 3 belangrijke zaken:

1) Sinds meer dan 50 jaar is er een andere holocaust, een andere etnische zuivering, aan de gang. Het is de etnische zuivering van Palestijnen en dit door de zionistische staat Israël.

2) Het symbool van de holocaust tijdens WO II wordt vandaag de dag nog steeds gebruikt om het lijden van de Palestijnen goed te praten en de daden van Israël met de mantel der liefde te bedekken.

3) Het grootste deel van de Joodse gemeenschap, dat de holocaust aan den lijve heeft ervaren, heeft zich nooit gedistantieerd van dezelfde gruweldaden van een Israëlische regering die zich de regering van alle joden op deze wereld noemt.

Dit is onaanvaardbaar en daarom zal de AEL haar verantwoordelijkheid in deze kwestie opnemen en blijven opnemen. AEL roept iedereen die waarden als vrijheid, gelijkheid en menswaardigheid hoog in het vaandel draagt op om hetzelfde te doen.

AEL plant nog tal van andere acties om druk te blijven zetten op onze regering teneinde hen het fascisme en het zionisme consequent te doen bestrijden."
Het lijkt me vooral dat de AEL de link wil leggen tussen de situatie in Israël en de holocaust.
Brabo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 19:48   #20
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Er is geen enkele reden voor de AEL om een herdenking van een Palestijn anno 2004 te houden aan een monument dat enkel en alleen verwijst naar de holocaust
Er is geen enkele reden waarom Israël wederrechtelijk en tegen alle resoluties van de VN in grote stukken Palestijns land bezet, Palestijnse dorpen vernietigt, Palestijnen van hun geboortegrond plukt, vermoordt, verdrijft... tenzij bruut imperialisme en expansiedrang.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be