![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Werken ecologische zwemvijver Boekenbergpark dadelijk hervatten ? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
4 | 100,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 4. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Hierbij een poll - graag een expliciete steun per PM -
(Zie ook De nieuwe gazet van donderdag ll)
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Opgepast! Eerst even wat achtergrondinfo. Wat is er mis met dat zwembad? Waarom wordt het gesloten? Is het bouwvallig? Of vallen jonge Zweden er mensen lastig?
Laatst gewijzigd door baarle : 6 mei 2006 om 13:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je weet toch dat Groen! voor het toegooien, en het VB tegen is?
Daarom dat een aanzienlijk aantal groenen naar het VB leunen in Deurne, ze hebben een hele groene politiek gevoerd de laatste jaren. Persoonlijk vind ik ijsberen wel tof - ik stel voor dat de raad die zwempoel aan de club schenkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Lombas : ik hou de partijpolitiek bewust buiten de kwestie, alhoewel de initiatiefneem(ster) op een lijst staat voor district & de plannen die nu gedwarsboomd worden opgesteld zijn door een groene schepenen
en de VLD blijkbaar een beslissing wil rekken tot na october & we bovendien alle politieke partijen zullen verzoeken om een duidelijke stellingname zonder zich achter het gerechterlijk dispuut te verbergen. Voor VB zou het inderdaad wel spijtig zijn want het komt het zakencijfer van de huidige (hen gunstig gezinde paviljoenuitbater) niet ten goede. Maar zoals gezegd : de partijpolitiek moet hier buiten gehouden worden, want dat stuurt de zaak onvermijdelijk op de lange baan. Vermits de situatie zo is dat een overdonderende meerderheid van de bewoners in de directe omgeving absoluut niet willen dat de werken gestopt worden hoop ik, de ijsberen, de buurtcomité's enz.; dat dit op zichzelf voldoende druk zal leggen op de klagers om hun procesinspanningen te stoppen.
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Baarle : waar staat uwen stella feitelijk ? Voor elke rechtgeaarde antwepenaar
of mensch in de wijde omgeving is dat Boekenbergparkzwemdok een begrip: het bestaat sedert 1936 werd in 1966 verbouwd met filterinstallaties enz.. maar voldoet niet meer aan de zeer strenge VLAREM II normen. Men heeft het volgende bedacht : we bouwen er een ecologische zwemvijver, die dan via plantjes zou gezuiverd worden. dit lijkt misschien wat onzinnig maar in diverse buitenlanden heeft men met succes dergelijke openluchtzwembaden ingericht. De Vlaamse regering - minister Peeters en de diensten voor monumenten en landschapszorgen keurden het project goed - zodat er gewerkt kan worden. Enkele (een ieniemienie kleine minderheid) die in feite het zwembad weg willen spanden een proces aan wegens punten en komma's in het plan. Eeuwige anti-autoritaire anarchisten dat wij zijn willen we deze keer in ons eigen ijsberige belang het stadbestuur een riem onder het hart of vieze versa steken via een petitie and all tyhat it takes to convince our opponents otherwise (het voorstel er in de hittegolfmaanden er een nudistenzwemdok van te maken werd helaas verworpen). ik startte zoeven ten behoeve van de internetters zoeven een msn groep op met als adres : [email protected] - wordt lid en geniet mee van het nieuws vers van de lever. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu wil het toeval dat ik jarenlang in de buurt van dat park gewoond heb, er vaak doorfietste en jouw zwembad dus best wel ken. ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() De bedoeling was dus wel uitvinden of je uit de buurt "Antwerpen" bent
(hier staan overal Stella's weet je wel) de groepsURL is :http://groups.msn.com/zwemboekenbergja Als je bij Msn op "virtuele groepen" klikt staat de groep onder Sport - Watersport DDank voor de betoonde interesse voor de problemen van de Antwerpenaren zijnde de dikke nekken of sinjoren....
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Geachte Dames en Heren,
Als lid van het klein comité buurtbewoners, dat een petitie verzamelde in de omgeving van het Boekenbergpark te Deurne (Antwerpen) wens ik U een duidelijke vraag te stellen in verband met het standpunt van Uw partij, die mogelijk betrokken zal geraken in de nieuwe bestuursconstellatie na de aanstaande gemeenteraadsverkiezingen. Achtergrondinformatie : Het huidige stadsbestuur zag haar hoop op een vlugge realisatie van de zwemvijver in het Boekenbergpark in rook opgaan, na de klacht door 7 buurtbewoners van de aanpalende Van Baurscheitlaan. Als buurtbewoners wilden wij wel eens weten waarop deze klacht gebaseerd is en of er inderdaad een groot aantal bewoners zich in deze argumenten kan terugvinden. Rondom het park bevinden zich ca. 250 woningen, wij belden bij al deze woningen aan en hadden met al deze mensen een gesprek , ook enkele straten in de directe omgeving, sportclubs en de gebruikers van het Arena-zwembad hadden de gelegenheid deze petitie te tekenen. Het resultaat was overweldigend : behalve de 7 originele klagers, waarvan één zelfs onze petitie mee ondertekende, zijn alle buurtbewoners voor de onmiddelijke aanvatting van de werken ,om de plannen opgesteld door stadsbestuur en goedgekeurd door de Vlaamse overheid onmiddelijk te doen voortgaan. Vrijdag 2 juni ll. overhandigden wij samen met de voorzitter en enkele bestuursleden van de "Deurnese Ijsberen" deze petitie met 2.000 handtekeningen aan de Antwerpse bestuurders nl. de burgemeester Patrick Janssens en schepen Chantal Pauwels. Tijdens het gesprek , dat wij met deze bewindslieden aangaande de kwestie hadden, bevestigden zij nog steeds goede hoop te hebben opdat de klacht ingetrokken zou worden en dat komende gesprekken met de "tegenpartij" in een positieve sfeer van start gaan vermits het stadsbestuur bereid is in overleg en dank zij de goedkeuring en de goede samenwerking met de Vlaamse Gewestregering, op de concrete punten van betwisting toegevingen wil en kan doen. De spoedige oplossing en het voltooien van het zwembad zijn voor de club "Deurnese ijsberen" en laat hierover geen enkel misverstand bestaan, een kwestie van leven of dood. Het is overduidelijk dat bij deze petitie partijpolitieke overwegingen geen enkele rol speelden. Geruchten over mandatarissen, kanditaat-mandatarissen van deze of gene partij, die om het even welke rol gespeeld zouden hebben of nog spelen willen wij om evidente redenen niet in eender welke discussie betrekken. Hetgeen telt is de snelle voortgang op weg naar een oplossing. Zelfs de advocaat van "De 7 Baurscheitlaanbewoners" deelde aan de voorzitter van de "Deurnese Ijsberen" mede dat het vernieuwen van het zwembad op zich geen enkel probleem is. Onze vraag : Wij schrijven U en alle andere politieke formaties derhalve aan omdat er door het feit van de gemeenteraadsverkiezingen een onzekerheidsfactor in de voortgang van deze zaak is: een grote eensgezindheid is niet altijd een garantie voor een grote snelheid. Nieuwe bestuurders, nieuwe coalities dreigen de "erfenis" van hun voorgangers al eens in een lagere schuif al dan niet verticaal te klasseren. Daarom hadden wij graag een ondubbelzinnig partijstandpunt met betrekking tot deze zaak, standpunt dat wij uiteraard, zoals deze open brief op onze webstek zullen publiceren. Url : http://groups.msn.com/zwemboekenbergja Met vriendelijke groeten, Roger Verhiest - buurtbewoner -