![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De Stemmenkampioen laat ons deze week de keuze tussen niet politiekers: een aantal uitgesproken linkse figuren en mensen uit de sport of entertainment.
Dus laat ons zeggen: wie verkies je in de regering Bracke of Boonen? Ik begrijp de professoren niet die ons voor die keuze stellen. Wat kan men daar nu uit afleiden? Wat is de bedoeling van een dergelijke vraag? Meer zinvol zou zijn: Vermeersch of Bodifée? ; Bracke of Bavo? Wat denken jullie hierover? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Schepen
|
![]() Die vraag gaat nog eens aantonen dat vele mensen hypocriet of dom zijn. Boonen zal hier veel stemmen halen, door zijn populariteit. Dat die waarschijnlijk behoorlijk incompetent is om bepaalde functies uit te voeren vergeet men even. (mijn assumptie, wie weet is die enorm competent
![]() Maar dezelfde mensen klagen dan wel dat "de politiek" niks doet, de verkeerde dingen doet,.... Mensen krijgen de politici die ze verdienen. En in deze enquete zal het resultaat nog enigszins meevallen, omdat de mensen die hieraan meedoen meestal al iets geintresseerder zijn. Een ander resultaat dat er (weer eens) uit zal komen is dat mensen met een aantrekkelijk uiterlijk beter scoren, en mensen die we "vertrouwen" beter scoren (bv bavo claes scoort beter dan pfaff) Laatst gewijzigd door TheBlackadder : 5 juni 2006 om 13:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Boonen is de neef van Hendrik
![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Meende da nu dat da familie is van de beruchte politieker?
Nu ja dat Tommeke niet capabel zou zijn zou ik ook niet durven zeggen zu, ik denk dat hij nog over meer capaciteiten beschikt dan sommige parlementsleden.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van mijn voorzitter, ja.
![]() |
![]() |
#6 |
Schepen
|
![]() vond ik ook een beetje vreemde samenstelling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Burgemeester
|
![]() Wat kiest u?
Spic of Span? Johnny of Walker? Den Dikken of Den Dunnen? Peppi of Kokki? Bassie of Adriaan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Schepen
|
![]() jammer dat eddy wally er niet tussen stond
![]() of samson en gert Laatst gewijzigd door vjeeke : 5 juni 2006 om 15:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() ik heb in ieder geval voor Laura Lynn gestemd
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door PAJOT : 5 juni 2006 om 16:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() Ik heb zeker voor Urbanus gestemd.
Laatst gewijzigd door Piet Hein : 5 juni 2006 om 16:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het enige wat ik kan bedenken is dat ze proberen uit te zoeken wie ze bij de 'democratische' partijen rap-rap een postje moeten geven. Ik vind het maar een belachelijke vraagstelling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders heb ik zijn dubbelganger bij de 'ongeschikten' gezet. Hoe dan ook... Als er één iemand ongeschikt is, dan is het toch wel onze liberaal Siegfried Bracke. ![]() Volgens de inleiding hadden de BV'ers op de lijst niets met politiek te maken. Wat deed Van Rossem er dan bij? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een van de mindere peilingen van stemmenkampioen.
Onnuttig en vrij waardeloos. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Ik kies voor Kekki. Diene Poppi vind ik maar nen dommen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() inderdaad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Partijlid
|
![]() Tom Boonen komt in aanmerking voor de titel van sympathiekste Vlaming dus alleen al daarom zeker niet in de politiek gaan.
Siegfried Bracke heeft de nodige intellectuele en politieke competentie in huis, hij zou er beter in passen dan de talrijke partijslaven wier voornaamste verdienste erin bestaat dat ze altijd stemmen zoals de partijbonzen het willen. Ik heb Bracke graag, hij is interessant. Natuurlijk is hij tegen het Vlaams Belang, welke VRT-journalist is dat in het openbaar niet ? Hij m�*g er (in zijn binnenste) ook tegen zijn, toch ? Zeker als hij voor een andere partij in de politiek gaat. Bracke heeft niet het onaangenaam fanatisme van sommige andere zeer partijdige VRT-journalisten : Phara de Aguirre (klinkt als een oorlogskreet) bijvoorbeeld hoeft niet in de politiek te gaan, ze doet nu al volop aan partijpolitiek. Phara is niet interessant, zij is voorspelbaar. Bracke is iemand die (in zijn binnenste) niet meer gelooft in het cordon sanitaire en dat is tegenwoordig bijna de toetssteen van politiek fatsoen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Ik denk dat Bassie een goede politieker zou zijn...
|
![]() |
![]() |