![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik vertrek binnenkort naar barcelona, zijn er plaatsten dat ik zeker moet bezoeken, of hebben er mensen misschien enkele tips?
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() de Giralda schijnt zeer mooi te zijn.
zeker eens opzoeken |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() het Prado is ook een must
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Barcelona is echt wel de moeite waard, vooral te voet of met de fiets is het een aangename belevenis. Koop een Trotter en je weet waar je heen moet ![]()
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
op reis, ik heb al zo'n boekje waar veel instaat maar mss dat er al iemand geweest is en die mij een tof cafetje of plekje wist te vertellen he btw weet iemand toevallig of er daar een vlaams of belgisch cafe is?
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() Hetzelfde Prado als in Madrid?
![]()
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik weet hier een zalig belgisch cafétje zijn, maar daar komen bijna nooit toeristen. Kzal je op deze draad nog wel laten weten waar het juist is, met de metro vrij snel en makkelijk te vinden.
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Camp Nou, de voetbaltempel van Barcelona, niet enkel het stadion is prachtig maar ook de occommodatie rond het veld en het museum is een toeristische trekpleister.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
thx
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar als je in het buitenland dan toch iets fatsoenlijk wilt drinken, tja... dan toch maar... BTW, ik heb in België nog niet veel cafés gezien die zoveel verschillende soorten bier hebben als die kerel hier. ps: het beste belgisch café op spaanse bodem is ongetwijfeld in Madrid, aan de achterkant (trappen naar beneden) van Plaza Reial (of één of ander plein in Madrid) ![]()
Politics is the art of preventing people from taking part in affairs which properly concern them (Paul Valery) Laatst gewijzigd door LeMmOnN : 20 juni 2006 om 11:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Gouverneur
|
![]() Het Belgisch cafétje:
Kruispunt Av. de Madrid - Rambla de Brasil (als je op dit kruispunt staat, aan de rechterkant (van Rambla de Brasil) naar beneden stappen en na 50m stap je een cafétje voorbij (het is zo klein dat je goed moet kijken), normaal gezien zit het afgeladen vol met biergenieters en de patroon heeft zowat 200 of meer verschillende bieren in huis. Via de Metro: volgende haltes zijn Badal of Plaza de Sants of Plaza del Centro interessant. (je moet in ieder geval nog een 500meter of meer stappen) Via taxi: Kruispunt Av. de Madrid en Rambla de Brasil en 50meter stappen www.viamichelin.com Enjoy!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() En in Calle de la Reina Cristina (kortbij de jachthaven in het centrum) is er een bangelijk cava-stulpje,
je eet en drinkt er je te pletter voor een appel en een ei. Let wel, je zult geen plaats hebben, zo druk, maar maak je geen zorgen, doe net als iedereen... WRINGEN totdat je je eten en drinken hebt gekregen. Prijs van een fles Cava: 4€ Prijs van een broodje Zalm of iets dergelijks: 2 a 3€ In dezelfde straat koop je goedkoop mobieltjes en dergelijke, als je van plan bent, zeer agressief afdingen, anders ga je bedrogen buiten... www.viamichelin.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() de sagrada familia.
grimmige, organische architectuur, als was het van een buitenaardse beschaving. je moet er van houden, van Gaudi. ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gaudi zijn huizen zijn de moeite! Evenals zijn kathedraal!! Verder hebde zo ad haven een standbeeld van Columbus, daar is t ook de moeite om wat rond te lopen, en er geeft ook zo een superbrede winkelstraat op uit en zo Laatst gewijzigd door MaXiMuS : 20 juni 2006 om 11:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik raad u het boek "17 promenades dans Barcelone" van Xavier De Coster en Martine Lecluse aan.
![]() Geen enkele foto, maar alles in tekeningen. Niet alleen de toeristische plekjes staan erbij, maar alle interessante gebouwen. Zelf vind ik vooral de 19e eeuwse buurt mooi (met fantastische Art-Nouveau huizen). Het oude stad moet je natuurlijk ook gezien hebben, maar is enorm toeristisch. De 20e eeuwse rand vind ik nogal vuil. Als je een huis van Gaud�* wil bezoeken, raad ik je Palau Guëll aan (in één of andere zijstraat van de Ramblas). Dat huis zit ruimtelijk veel knapper in elkaar dan het bekendere Casa Battló. Muceu Nacional (MNAC) vlakbij Montjuic is ook de moeite. Vrij goedkoop, en zeer veel te zien. In de buurt heb je ook het pavilioen van Mies Van Der Rohe. De laaste keer dat ik naar Barcelona ging, heb ik niet in Barcelona zelf geslapen, maar in het veel goedkopere Calella. Op drie kwartier sta je dan met de trein in het centrum van Barcelona (de trein is er ongeveer even goedkoop als in België). Dat scheelt flink wat kosten, en zoveel tijd verlies je er niet door. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jaja, ik ken dat. Ben daar vlakbij (tapasbars in de rotsen uitgehouwen) nog geweest met sinksen.