Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2006, 10:35   #1
Pieterjan
Parlementslid

Pieterjan's schermafbeelding

Standaard Elio Di Rupo komt naar Kortrijk

Citaat:
Klapstuk van het gala is de special guest: Waals minister-president Elio Di Rupo. Talent Factory 2006 haalt de minister-president naar Vlaanderen onder het motto: ‘Invitation aux Wallons et �* la communauté française’. HOWEST - departement Hiepso wil een brug slaan tussen Wallonië en Vlaanderen en meer Waalse studenten kennis laten maken met de mogelijkheden van de unieke masterclass Communicatiemanagement én Journalistiek die het departement biedt. De studietrajecten zijn toegankelijk voor Waalse studenten die al in het bezit zijn van een universitair diploma of een diploma Communicatiemanagement, Public Relations of Marketing.

Minister-president Elio Di Rupo ontvangt ter die gelegenheid een erebachelor in Communicatie- management voor zijn maatschappelijke verdiensten op het vlak van communicatie en de bijzondere invulling van de relatie met de burger in de politieke praktijk.
Ik zou iedereen willen oproepen om op die avond aanwezig te zijn. Voor die Talent Factory (what's in the name...) zal wel vanuit de hogeschool een hapje en drankje voorzien zijn (als kleine extra stimulans)

Maar eigenlijk zou de ware beweegreden moeten zijn, dat den Elio daar niets te zoeken heeft. Zijn communicatie zorgt net voor een verdere verzuring en frustratie bij de Vlaamse bevolking. Zijn halsstarrige houding en zijn ambiguïteit tijdens de laatste PS-crissisen tonen aan dat de man niet van goede wil is én dat zijn communicatie zelfs tekort schiet binnen de eigen rangen.

Daarenboven wil ik, als student aan het hiepso, deze man op geen enkele manier verbonden weten aan de hogeschool waar ik studeer. Maar deze beweegreden is uiteraard volledig persoonlijk...

Concreet:
WANNEER? DONDERDAG 22 JUNI 2006 (vanaf 19.30)
WAAR? R. DE RUDDERLAAN in KORTRIJK (departement HIEPSO)
Gratis bussen vanaf het station van Kortrijk
ACHTERAF: afterparty en een receptie (georganiseerd van de hogeschool en dus niet echt mijn verantwoordelijkheid)
Oud 10 juni 2006, 11:33   #2
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan Bekijk bericht
Ik zou iedereen willen oproepen om op die avond aanwezig te zijn. Voor die Talent Factory (what's in the name...) zal wel vanuit de hogeschool een hapje en drankje voorzien zijn (als kleine extra stimulans)

Maar eigenlijk zou de ware beweegreden moeten zijn, dat den Elio daar niets te zoeken heeft. Zijn communicatie zorgt net voor een verdere verzuring en frustratie bij de Vlaamse bevolking. Zijn halsstarrige houding en zijn ambiguïteit tijdens de laatste PS-crissisen tonen aan dat de man niet van goede wil is én dat zijn communicatie zelfs tekort schiet binnen de eigen rangen.

Daarenboven wil ik, als student aan het hiepso, deze man op geen enkele manier verbonden weten aan de hogeschool waar ik studeer. Maar deze beweegreden is uiteraard volledig persoonlijk...

Concreet:
ACHTERAF: afterparty en een receptie (georganiseerd van de hogeschool en dus niet echt mijn verantwoordelijkheid)
Di Rupo op Talent Factory !!
Wetende wat die man allemaal vertegenwoordigt als PS-voorzitter en nog veel meer kan die uitnodiging enkel maar betekenen: Ofwel dat de politiek correcten totaal verblind zijn. Ofwel dat mensen met meer verstand die man, en al waarvoor hij staat, totaal in de vernieling willen rijden.

Laatst gewijzigd door luc broes : 10 juni 2006 om 11:34.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2006, 11:41   #3
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou iedereen willen oproepen
Denk goed na voor ge iets doet.

Denk na. Doe iets media-fähig en niet de klassieke trut.
Oud 10 juni 2006, 11:51   #4
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Laat u door baarle niet opjutten.
Keihard reageren!
Veel Vlaamse leeuwen.
Harde actie.
Oud 10 juni 2006, 11:52   #5
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Laat u door baarle niet opjutten.
Keihard reageren!
Veel Vlaamse leeuwen.
Harde actie.

Thanks Staaf, 't was een tijdje geleden dat ik nog zo gelachen heb.

Laatst gewijzigd door baarle : 10 juni 2006 om 11:54.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2006, 12:27   #6
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Concreet:
Mijn beste PieterJan,

Bent U zeker aan het HIEPSO te studeren? Zo ja, sta me toe te vermelden dat uw inzichten in de communicatie en marketing strategie toch dat ietsje 'jeneséskwa' kunnen gebruiken. Het idee om tutti op dit forum uit te nodigen op andermans feestje, ttz. partycrashen in het erelintjes circuit ..Ik weet het zo nog niet.

Eregewijs,
virmiljoen

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 10 juni 2006 om 12:28.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2006, 12:43   #7
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Mijn beste PieterJan,
Bent U zeker aan het HIEPSO te studeren? Zo ja, sta me toe te vermelden dat uw inzichten in de communicatie en marketing strategie toch dat ietsje 'jeneséskwa' kunnen gebruiken. Het idee om tutti op dit forum uit te nodigen op andermans feestje, ttz. partycrashen in het erelintjes circuit ..Ik weet het zo nog niet.
Beste Pieterjan, sta me toe je goede raad te geven:
Ga naar Charleroi en laat je door Van Cau en Di Rupo inwijden in de geheimen van goede communicatie, en er gelijktijdig toch nog goed bij varen!
En vooral: beleefd blijven op andermans feestjes.
Zoals Di Rupo beleefd blijft op andermans kosten.
Oud 10 juni 2006, 12:45   #8
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

Geen strategie (zoals wel duidelijk is) gewoon een oproep aan zij die het niet eens zijn met a. zijn komst b. waar hij voor staat c. wat hij communiceert

Daarnaast vind ik dat we als studenten toch ook iets in de pap mogen brokken. Blindelings meestappen in zijn tour de flandre vind ik gewoon een verkeerd, en onkritisch signaal, van een hogeschool.
Pieterjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2006, 12:50   #9
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

Luc,

Het zou ook óns feestje moeten zijn (van zij die er studeren, inclusief mezelf) maar nee, wat krijgen we als klapstuk....Di Rupo! Voor de weinigen die al politiek geïnteresseerd zijn zal dit niet zozeer een welkome aanvulling zijn maar eerder een ergernis van jewelste...
Oud 10 juni 2006, 12:50   #10
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Geen strategie (zoals wel duidelijk is) gewoon een oproep aan zij die het niet eens zijn met a. zijn komst b. waar hij voor staat c. wat hij communiceert
Geen strategie => resultaat: enkele trek- en duwbeelden beelden op TV, gemengd met wat ongewenst vestimentair vertoon => impact: ge hebt u afgereageerd en Jan Modaal gedegouteerd.

Lees wie daarvan profiteert: http://forum.politics.be/showpost.ph...81&postcount=4

Laatst gewijzigd door baarle : 10 juni 2006 om 13:01.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2006, 12:54   #11
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zou ook óns feestje moeten zijn (van zij die er studeren, inclusief mezelf) maar nee, wat krijgen we als klapstuk....Di Rupo!
Waarom nodigt ge hem dan uit?
Citaat:
Voor de weinigen die al politiek geïnteresseerd zijn zal dit niet zozeer een welkome aanvulling zijn maar eerder een ergernis van jewelste...
Je kan ook je vooroordelen opzij zetten, en eens luisteren wat die man te vertellen heeft.
Oud 10 juni 2006, 12:55   #12
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Geen strategie => resultaat: enkele trek- en duwbeelden beelden op TV, gemengd met wat ongewenst vestimentair vertoon => impact: ge heb t u afgereageerd en Jan Modaal gedegouteerd.

Lees wie daarvan profiteert: http://forum.politics.be/showpost.ph...81&postcount=4
Een strategie is uiteraard verkieselijk.
Maar het ziet er wel naar uit dat zowel Jean Modaal als Jan Modaal gedegouteerd geraken door Di Rupo en trawanten.
Oud 10 juni 2006, 12:57   #13
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Waarom nodigt ge hem dan uit?
Dat is het hem net, we kregen geen enkele inspraak, we staan met de rug tegen de muur.

Citaat:
Je kan ook je vooroordelen opzij zetten, en eens luisteren wat die man te vertellen heeft.
Dat zullen we zeker doen, maar zorgt die ene toespraak dan wel plots ervoor dat man recht heeft op een eretitel terwijl hij de ene communicatieve flater na de andere opstapelt?
Oud 10 juni 2006, 12:57   #14
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
resultaat: enkele trek- en duwbeelden beelden op TV,
De gewelddadigheid van de anti-Belgische krachten kunnen niet genoeg aan bod komen in de media.
JAn Modaal behoort ingelicht te worden welk soort Vlaanderen de separatisten voor ogen hebben: een beknepen landje waar men andersdenkenden niet via dialoog tegemoet komt, maar met intimidatie, en fysiek geweld nekt.

Citaat:
gemengd met wat ongewenst vestimentair vertoon => impact: ge heb t u afgereageerd en Jan Modaal gedegouteerd.
........ maar ook geïnformeerd.

Citaat:
Oud 10 juni 2006, 13:00   #15
luc broes

Standaard

Citaat:
1) Waarom nodigt ge hem dan uit?
2) Je kan ook je vooroordelen opzij zetten, en eens luisteren wat die man te vertellen heeft.
1) Hij werd door hogerhand uitgenodigd
2) Als je dat recent artikel in La Libre gelezen hebt over Charleroi, kun je dan nog over vooroordelen spreken. En hoe zou een vooroordeel dan nog strenger kunnen zijn dan een rustig beredeneerd oordeel na kennisname vannde feiten?
Of denk je dat Di Rupo en de PS niets met mekaar te maken hebben.
Oud 10 juni 2006, 13:00   #16
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

A. Geweld is geen optie (hoe minimaal dit ook moge zijn)
B. Afwijzing van de persoonlijking van de PS-staat is een doel
Oud 10 juni 2006, 13:01   #17
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat zullen we zeker doen, maar zorgt die ene toespraak dan wel plots ervoor dat man recht heeft op een eretitel terwijl hij de ene communicatieve flater na de andere opstapelt?
Voila, ge hebt uw invalshoek.

Denk eens na hoe ge d�*t op een slimme, media-fähige manier aan bod kunt laten komen.
Oud 10 juni 2006, 13:01   #18
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is het hem net, we kregen geen enkele inspraak, we staan met de rug tegen de muur.
(Hoge)schoolkeuze is vrij.
Je wist op voorhand naar wat voor school je ging (autoritair bestuurd zonder inspraak) en welke de politieke strekking er was (blijkbaar vredelievend, communicatief én open-minded t.a.v. Wallonië en de Waalse politici)

De enige verdedigbare actie: eis samen met alle studenten die van uw gedacht zijn een wijziging van het programma onder dreiging van de school te verlaten en elders te gaan studeren.
Of zijn de baten van een diploma hoger dan de kosten van een politiek statement te maken?
Geen probleem hoor.
Ik heb daar begrip voor.
8)
Oud 10 juni 2006, 13:03   #19
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Je wist op voorhand naar wat voor school je ging (autoritair bestuurd zonder inspraak) en welke de politieke strekking er was (blijkbaar vredelievend, communicatief én open-minded t.a.v. Wallonië en de Waalse politici)
het sluipend gif der PS-indoctrine...
Oud 10 juni 2006, 13:03   #20
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dit is onzin van een superieur niveau.

Studenten hebben altijd inspraak geëist in het concrete beleid van hun universiteit, zeker als het over politieke aspecten ging.

Geen reden waarom dat plots niet meer oirbaar zou zijn als het over de Belgische chouchou Di Rupo gaat.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be