![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Ben je voor Vlaamse en Palestijnse onafhankelijkheid? | |||
Ik ben VOOR Vlaamse en VOOR Palestijnse onafhankelijkheid |
![]() ![]() ![]() |
18 | 58,06% |
Ik ben VOOR Vlaamse, maar TEGEN Palestijnse onafhankelijkheid |
![]() ![]() ![]() |
6 | 19,35% |
Ik ben TEGEN Vlaamse en TEGEN Palestijnse onafhankelijkheid |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,23% |
Ik ben TEGEN Vlaamse, maar VOOR Palestijnse onafhankelijkheid |
![]() ![]() ![]() |
6 | 19,35% |
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Antwoord de vraag bitte
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() graag gedaan
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Elk volk heeft recht op zelfbestuur in een eigen staat!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Ik ben niet voor een Vlaamse onafhankelijkheid, maar ook niet radicaal tegen, ik ben voor een gezond land met een gezond bestuur. Als dit kan met Wallonië derbij, des te beter.
Wat die andere kwestie betreft, ik ken teweinig over de problematiek ginder om me hierover uit te spreken.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Indien Vlaanderen onafhankelijk zou worden, moet Vlaanderen op het vlak van het buitenlandbeleid in de eerste plaats uitstekende betrekkingen onderhouden met zowel Amerika als Israël.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Waarom? Zij zijn geen reet geïnteresseert in Vlaanderen, behalve als ze ons kunnen gebruiken voor hun eigen profijt.
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Ik vind dit wel eigenlijk een heel platte vorm van recuperatie: Jij geeft helemaal geen shit om de Vlaamse onafhankelijkheid, maar eens temeer om de Palestijnse. Maar om je zaak sympathieker te maken koppel je maar gauw het ene aan het ander.
Nu daar bestat een woord voor: koppelverkoop. Je mag de beide producten houden: Vlaamse onafhankelijkheid en Palestijnse onafhankelijkheid. Ik wil geen extra staten met extremisten: geen Vlaamse en ook geen Islamistische! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben niet tegen de Palestijnse onafhankelijkheid zoals die uitgetekend is door de VN. Maar ik ben wel tegen de wederzijdse spiraal van geweld in die regio.
En Vlaanderen onafhankelijk. Ik ben zeker niet tegen, als dat betekend dat we 5 regeringen minder moeten betalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() De situatie is niet vergelijkbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Situatie is niet vergelijkbaar
Palestijnen mogen een staat oprichten , als ze Jeruzalem aan de Joden en Christenen geeft , de Hamas uitlevert aan België , en natuurlijk toestaat dat Arabische Christenen een Enclave mogen oprichten in het land |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() De hamas uitleveren aan België? What in heaven's name for?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() De Palestijnen hadden al lang geleden hun staat moeten uitroepen in plaats van te wachten op de goedkeuring van wie dan ook. En ze hadden de grenzen al lang moeten vastleggen en alles wat door Israel betwist wordt voorwerp van onderhandelingen maken. Ze hadden een pak verder gestaan dan vandaag.
Au fond ben ik voor één land waar nu Palestina en Israel liggen: een seculiere staat waarbij het principe één man/vrouw één stem geldt. Geen ethnisch zuivere Joodse staat en geen ethnisch zuivere Palestijnse staat dus. Wat België betreft ben ik voor het subsidiariteitsprincipe. Hoe lager het beslissingsniveau, hoe liever. Maar Vlaanderen als onafhankelijk land hoeft niet voor mij. Als Vlaanderen onafhankelijk wordt, dan ben ik ervoor om met Brabant, Antwerpen en Limburg af te scheuren. Dat die Vlamingen dan hun plan trekken, wij als Bourgondiërs richten onze eigen staat wel op. Vlaanderen stopt namelijk aan de Schelde: Vlaanderen, dat is "over 't water". Ik vind het overigens ook een verschrikkelijk lelijke vlag, die zwart-gele vod. Van oorsprong Turks, by the way. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() En dat noem jij een type foutje?
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Waar staat de optie: ik ben voor Vlaamse secessie en de Palestijnse zaak kan me gien kluut'n schelen?
![]() |
#18 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat heeft vlaamse onafhankelijkheid met palestijse te maken? Nul,0. De grondslagen zijn verschillend: palestijnen willen een moslimstaat op basis van sharia, een theocratie. En de islam wil de hele wereld de baas zijn , ook Belgie. Maar over my dead body |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
PS: ik denk dat wat jij schrijft over de Palestijnen enkel opgaat voor Hamas...
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |