![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag publiceerde 'De Tijd' via zijn krantencommentaar een uitstekende analyse van de toestand in Belgique anno juni 2006.
Niet dat ik mij illusies maak dat de VB-haters met deze analyse akkoord zullen gaan. Wie echter een beetje gezond verstand heeft kan ze onmogelijk zonder meer van tafel vegen, maar moet toegeven dat het CS geen goede zaak is geweest. Behalve (een paar decennialang) voor links misschien, maar die tijd lijkt zo goed als voorbij te zijn. Hoog tijd dus dat degenen die het VB steevast 'Vuil-B' noemden er rekening mee beginnen te houden dat deze partij met rasse schreden uncontournable aan het worden is, terwijl de onverslaanbaar gewaande maffiapartij, de PS, onderaf gaat. Alles wijst erop dat de tijd gekomen dat de slinger de ander kant zal gaan uitslaan. Alles wijst erop dat de voorwaarden om tot een onafhankelijke Vlaamse staat te komen aanwezig zijn, en wat nog belangrijker is, dat ze allemaal tegelijkertijd tot stand komen. 1/ De intens gevreesde verkiezingen kunnen niet langer dan tot volgend jaar uitgesteld worden. 2/De nog veel erger gevreesde, maar onvermijdelijke communautaire onderhandelingen evenmin. 3/ Na het BHV-debacle is er minder toenaderingsgezindheid tussen de twee grote Belgische gemeenschappen dan ooit tevoren. 4/ Er zijn geen centen meer om de onmogelijke eisen van Franstalig Belgique mee te betalen. 5/ Het VB wordt té groot zodat er enkel nog met onwerkbare tripartites kan geregeerd worden, wat neer komt op een nog groter immobilisme. De kiezer zorgt wellicht voor eenzelfde toestand die de partijen in Tsjecho-Slowakije verplichtte tot een boedelscheiding: er kon immers niet langer tot politieke akkoorden gekomen worden. 6/Een recente peiling van de Stemmenkampioen wees uit dat nu al 51% van de Vlamingen voor Vlaamse onafhankelijkheid kiezen. 7/ Vriend noch vijand is bij machte de studie van de groep 'In de Warande' te weerleggen. 8/ De Belgische monarchie, 'het cement van Belgique' genoemd, verliest zienderogen aanhang. Volgens de Vlaamse Indicatoren haalde ze in 2004 al geen 50% meer. 9/ Prins Philippe, de gedoodverfde toekomstige oppergaai is niet gewenst in Vlaanderen en wordt bovendien onbekwaam geacht door politiek Belgique. 10/ Zelfs een landsdeel met nog geen miljoen inwoners verkreeg intussen via een referendum zijn onafhankelijkheid. [SIZE=4][/SIZE] [SIZE=4][/SIZE] [SIZE=4] Citaat:
[/quote][/SIZE]
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Tijd is de krant van het VEV die aanschurken tegen het VB.
Dus 'what 's your point' ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dit je enige punt als tegenargumentatie?
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Hans1 : 16 juni 2006 om 15:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() En in Tsjechoslovakije, waarnaar het Belang zo graag verwijst, was er niet eens een referendum...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En toch werd de politiek door de verkiezingsuitslag geen andere keuze gelaten dan de splitsing....
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Één positief woord over het Vlaams Belang en je bent een Vlaams Belang-krant, gevolg: je telt niet meer als geloofwaardige bron. Goh, goh, wat een intellectueel betoog toch.
Laatst gewijzigd door Metternich : 16 juni 2006 om 15:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En nu de echte reden waarom je lacht als een boer die kiespijn heeft, Hans.
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar lees jij dan dan dat positief woord over het VB?
![]() |
#11 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och ik ken voldoende VB-kiezers voor wie ik dit artikel met plezier wil uitprinten. Misschien moeten we zelfs overwegen om het op onze website te plaatsen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd.
Al was het maar hierom: Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stel mij de volgende vraag: waarom zouden de Vlaamse partijen het CS niet behouden na de Vlaamse onafhankelijkheid?
In Antwerpen is nog altijd het geval; en de Vlaamse regering is ook een tripartite... Indien het CS een machtspelleke is, dan hebben geen enkele reden om het af te schaffen, zelfs in een onafhankelijk Vlaanderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit kan er wel bij. Ik kan niet in de mensen hun hart kijken laat staan dat ik op de hoogte ben van de interne discussies maar men kan er niet aan ontsnappen dat het met name de SP.a geen bal lijkt te schelen of het VB nu 10%, 20% of 25% van de stemmen haalt en dat ze zelfs meer stemmen mogen halen als je hun beleid bekijkt. Dit vond ik echter niet het belangrijkste in de tekst.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Vreemdeling
|
![]() Voor wie het niet graag horen wil!
Maar België leeft!!! En hoe hard jullie ook met jullie ersatz leeuwke zwaaien, dat zal het blijven doen! Vergeet niet dat jullie zwarte leeuw met rode tong en klauwen op gele achtergrond van oosterse oorsprong is, meegebracht door Filips van de Elzas, Graaf van Vlaanderen. En dat Vlaanderen/vlamingen zijn/hun bestaan te danken heeft/hebben aan zijn verfranste broeders (de walen). Door dat zijn in hun strijd tegen de toemalige franse vijand gesteund werden door de troepen van Jan Van Namen, zoon van Guy de Dampierre, Graaf Van Vlaanderen. En dat jullie VB'ers en NVA'er niet alleen verraad plegen aan jullie eigen volk maar ook aan onze vlag door met de ersatz leeuw te showen. Ik heb net als iedereen in dit Belgen land door de eeuwen heen Vlaamse/Duitse en Franse roots. En daar ben als Belg zo fier op, omdat het nu juist dat is wat ons Belgen zo speciaal maakt. Dus stopt met onze afkomst te verloochen! MBG Ooffr OMBR Eendracht maakt Macht |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
De zichzelf democratisch noemende en op een hoopje geborstelde linkerzijde zorgt voor een onafhankelijk Vlaanderen en dan gaan we naar een perfect werkbaar en voor Vlaanderen heilzaam tweepartijenstelsel. Ik ben voor!
![]() |
![]() |
#18 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat: