![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.hln.be/hlns/cache/det/art....bron=homeArt5
Moeder van verdwenen meisje Nathalie moet zoontje afstaan Het kleine broertje van Nathalie, een van de twee verdwenen meisjes, is toevertrouwd aan de sociale dienst voor jeugdhulp. De moeder mag voorlopig niet meer voor de baby zorgen nadat ze in de nacht van vrijdag op zaterdag haar dochtertje en stiefdochtertje kwijtspeelde op een braderie. Café Zaterdag, de dag na de verdwijning, werd de moeder van Nathalie opnieuw in een café gesignaleerd. Ze had haar zoontje Sylvain bij zich. Een man bood aan de baby bij hem te slapen te leggen. Hij verwittigde de politie en haalde als argument aan dat een baby niet in het café thuishoort. De sociale diensten hebben de kleine Sylvain bij zijn moeder weggehaald. De sociale dienst voor jeugdhulp ontfermt zich nu over het kind. Amaaaaaai, ze zit nogal in met de verdwijning van haar 2 kinderen.... Hier kan ik dus echt niet meer bij met mijn gezond verstand. Marginaliteit ten top...</STRONG></EM></U></I></B> |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het kind zijn leven is nu ook om zeep.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Die vrouw was voor haar kind aan het zorgen, op het moment dat ze het haar afpakten. Waar moeien die man en heel de sociale reutemeteut zich mee? Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 13 juni 2006 om 09:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() Het is toch bedenkleijk dat ouders hun kleine kinderen zomaar in de nachtelijke uren nog laten rondlopen in straten en café's ?? Daar schort toch iets aan ouderlijke verantwoordelijkheid en minimale zorg ! Zonder de vinger te wijzen wat het (ontvoerings-)gebeuren zelf betreft is het dan nog bedenkelijker wanneer, zoals in de pers te lezen, de moeder wat over haar theewater heen was en niet meer goed besefte wat er aan de hand was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jij ook maar iets van gezond verstand in uw 'lieftallig' hoofd zou hebben zitten, zou je verstaan dat dit niet kan, kinderen hebben niets verloren in café's zo laat en kunnen daar niets bij leren. En de eerstvolgende keer dat ik u hier nog zie reageren op een draad, welke u totaal niet aangaat, krijgt u van mij zeker weten hetzelfste antwoord nog : wat doet u hier, het gaat u niet aan, gelieve uw mening voor zichzelf te houden. Een forum dient om te praten namelijk. Want wie bent u om te zeggen wat mij wel en niet aangaat en waar ik al dan niet op mag reageren ? Mvg Laatst gewijzigd door Duupje : 13 juni 2006 om 09:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 13 juni 2006 om 12:02. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ge dus uw kinderen op café verloren zijt, dan is het café misschien de beste startplaats voor de zoektocht....... Citaat:
Kinderen thuis opsluiten en dan op café gaan lijkt mij ook geen oplossing. Citaat:
Wat 'leren' betreft: de boog kan niet altijd gespannen staan. Konstant leren is stresserend, ook voor kinderen.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Baarle blijkbaar niet, die vindt het normaal dat je kinderen 's nachts regelmatig meezeult naar cafés, een 'verworven recht'... Fatsoen, is dat nog gekend? Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door genehunter : 13 juni 2006 om 12:14. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Als mama zich liever poepeloerezat zuipt dan een oog te houden op haar kinderen, dan is er wél een probleem. Met "vrijheid" heeft zoiets dan niets meer te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() Steriliseren is een optie...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Niet nodig... in veel gevallen neemt de kroost in een latere fase zelf wel wraak.
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Idd, maar 6 jonge kinderen op een braderij laten loslopen tot 3 uur 's morgens, moment waarop de moeder-pottenpakster besloot om naar huis te gaan en haar kinderen bijeen te gaan scharrelen, getuigt ook niet van veel verantwoordelijksheidsbesef. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ....... is een veel te subjectief gegeven.
Het is niet dienstig om een standpunt mee te onderbouwen. Citaat:
Een verplichting is het echter niet. Citaat:
Maar of uw 'ontspanningsvormen' superieur zijn aan café-bezoek, zou ik niet durven stellen. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch kunnen er verzachtende omstandigheden zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Een beschaafd mens gebruikt sedatieven. Citaat:
De kindjes hadden zich ook beter lazarus gezopen. Dan waren ze op de bank bij moeder blijven liggen.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Eur. Commissievoorzitter