![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() [SIZE=1]Bron: de standaard online[/SIZE]
[SIZE=1][/SIZE] [SIZE=1]BRUSSEL - De correctionele rechtbank van Brussel heeft twee medewerkers van het Centre islamique belge (CIB) veroordeeld tot tien maanden gevangenisstraf elk, waarvan de helft met uitstel. De twee hadden op de website van het CIB aangezet tot rassenhaat tegenover joden.[/SIZE] [SIZE=1]De 26-jarige Abdel Rahman Ayachi en de 30-jarige Raphaël Gendron, zijn verantwoordelijk voor de website van het Centre islamique belge (CIB). Naast de gevangenisstraf moeten ze ook elk een boete van 15.000 euro betalen en 2.500 euro storten aan het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding. Dat had een klacht ingediend en zich burgerlijke partij gesteld. Het bedrag dient om de schade en de beledigende uitlatingen van de advocaat van de verdediging, Sébastien Courtoy, tegenover de joodse gemeenschap te herstellen. Twintig mensen, die lid zijn van het collectief 'Dialogue et Partage', krijgt elk één symbolische euro. De twee beklaagden werden schuldig bevonden aan negationisme, minimalisering van de omvang van de nazi-misdaden en aanzetten tot rassenhaat, in het bijzonder tegenover joden, via een videomontage en uitlatingen die strafbaar zijn volgens de wet. [/SIZE] [SIZE=1]kld[/SIZE] [SIZE=1][/SIZE] Er bestaat dus blijkbaar nog wel gerechtigheid in dit land. Waarop wacht men om deze heerschappen terug te schoppen naar hun Jihad en Hezbollahvrienden in Libanon?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nu ook nog de radicale zionisten buiten. 8) Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 21 juni 2006 om 19:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() EN de negers?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ga enkel niet akkoord met dit:
Citaat:
Als ik zin heb om cynisch over Joden te zijn, dan doe ik dat toch? "Schade" mijn aars dus... Alles zou mogen zolang er niet tot geweld wordt aangezet of een Holocaust ontkent wordt. Als ik een vriendelijk gesprek met Joden voer in het echte leven ga ik ook niet mijn "ware" gelaat verbergen. Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 21 juni 2006 om 19:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Het opmerkelijkste was de statement van één van die islamitische baardprimaten tijdens het VRT-nieuws : wat was hij blij dat hij terecht stond in België, un pays démocratique, en niet in Israël, alwaar hij levenslang in een cel zou zitten.
Opmerkelijk want die moslimextremist verloochent dus zijn islamitische ideologie als het erop aankomt zijn eigen hachje te redden. Democratie en islam zijn als water en vuur. Volgens koran en debiele randgeschriften telt er maar 1 gezag, dat van allah, en in een islamitische theocratie wordt dat gezag in de praktijk gebracht door een handvol mafkezen van zijn kaliber die nooit van mensenrechten en een deugdelijk gerechtelijk apparaat gehoord hebben of willen horen. Hij misbruikt dus met een glimlach op zijn hypocriete tronie de Westerse instellingen en beginselen waartegen hij zich in een islamitische theocratie met man en macht zou verzetten, en dit om er goeiekoop van af te komen. Zo kennen we de moslims inmiddels al, steeds van verschillende wallletjes eten als het hen goed uitkomt. Opmerkelijk ook omdat deze mafkees doorheeft in hoeverre dhimmitude al wortel geschoten heeft in het Belgisch justitieel apparaat en hij dat even ongeneerd duidelijk maakte voor de camera's. De rechters hebben beslist dat deze islamitische negationisten alvast niet uit hun burgerrechten ontzet worden zoals de revisionisten Verbeke wel te beurt viel. Tja, t'is ook duidelijk voor de PS-benoemde rechters dat de verkiezingen naderen en men het islamitische kiesvee niet te veel mag ontstemmen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een schande dat mensen vervolgd en veroordeeld worden omwille van een website.
Niemand is verplicht om die 'kwetsende' website te bezoeken. De 'opgelopen schade' (in feite onaantoonbaar) van een bezoek, is geheel vrijwillig.
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vind toch dat er grenzen moeten bestaan aan de vrije meningsuiting. Provoceren en beledigen zou een grondrecht moeten zijn. Enkel aanzetten tot geweld zou niet mogen in mijn opinie noch het ontkennen van iets dat bewezen is.
Over "racisme": als ik een Jood een "haakneus" wil noemen, een zwarte een "nikker", een Marokkaan een "makak" dan zou dat wèl moeten mogen omdat het geen wezenlijke schade berokkent. Straks moeten we de nabestaande familie Vandersteen veroordelen omdat Crimson er Semitisch uitziet en de geestelijke vader van Suske en Wiske bekend stond om zijn minachting voor Joden. Aan zieligdoenderij heb ik geen boodschap. Het moment dat ik een persoon zich daaraan schuldig zie maken is de verleiding juist groter kwetsend over te komen. Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 21 juni 2006 om 20:48. |
![]() |
![]() |