![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hopelijk escaleert het geweld nu weer niet.
Abou Jahjah was juist van plan om het hier voorgoed af te bollen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Deze keer zullen de Europeanen dat varkentje gaan wassen. De Amerikanen zijn nog te druk bezig.
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Boycot, isolement, eventueel oppositiegroepen helpen dictator te onttronen, en indien nodig een mitlitaire ingreep.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zoals het grote voorbeeld in Irak, veronderstel ik?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We kunnen van de fouten leren. Syrië is trouwens Irak niet. Hoedanook, Syrië zomaar laten doen is veel erger. En gezien jij geen oplossingen biedt ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Rest dan nog enkel economische sancties, maar of die veel uithalen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De nieuwe taktiek om Syrië in een actieve en positieve rol te dwingen zou wel eens de juiste kunnen zijn. Het bewijs dat je niet zomaar een regime kunt afzetten en een nieuw neerpoten is reeds geleverd in Afghanistan en Irak. et Syrië en Iran gaat men hopelijk niet dezelfde fout maken. Veranderingen hebben nu eenmaal veel tijd nodig om écht iets uit maken voor de bevolking. Je kan dat niet met bruut geweld afdwingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Let's not jump to conclusions. Het is zeker mijn bedoeling niet om de Syrische regering te vergoelijken, maar het is (nog?) niet zeker dat ze betrokken was bij de moord op Gemayel. Dit kan ook een intern-Libanese affaire zijn. De Gemayel-dynastie heeft veel vijanden gemaakt de laatste 50 jaar.
En dan over de poltiek t.o.v. Syrië: een invasie is niet aan de orde. De Iraq Study group van James Baker III pleit juist voor het betrekken van Syrië en Iran bij een regionale oplossing. Binnenkort is er trouwens een mini-top in Teheran met de Iraanse president Ahmedinejad, de Iraakse premier Maliki en de Syrische president Assad.
![]() |
#12 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Nu sla je toch wel meer dan een stap over, hoor! De ervaring leert me dat in zulke "voor-de-hand-liggende" verhaaltjes, de schuldige zich meestal in een piepklein vergeten hoekje verbergt. Bij dergelijke politieke moorden, moet je altijd kijken naar wie er nu in feite belang bij heeft. Syrie? Tja, dat Gemayel anti-Syrisch was, was al eerder bekend. Dat ze hem daarvoor dan ook zouden vermoorden, weet ik toch zo niet. Bijna alle libanezen zijn fel tegen Syrie (jach, hoe zou je anders, als ze je land zo lang bezet hebben?). Bovendien zat Gemayel, Syrie ook niet echt in de weg. Hij bezat geen sleutelpositie om het tij te doen keren, of hield niets (de grande importance) tegen. Door hem uit de weg te schuiven wint Syrie niet bepaald. Wel integendeel, zoals gisteren goed zichtbaar, wordt de Libaneese bevolking er alleen maar meer anti-Syrisch op! Hezbollah? Ook zij begeven zich niet in het epicentrum van de verdenking. Het is inderdaad waar dat Hezbollah malcontent was met de huidige machtsregeling in Libanon. En dat ze zich niet evenredig vertegenwoordigd voelden in het politieke leven. Maar zij hadden al actie ondernomen. Ze hadden hun ministers al teruggetrokken uit de regering, en zo het land politiek stilgelegd. Bovendien zijn ze met een moord niet zoveel. Het bemoeilijkt alleen de onderhandelingen met de tegenpartij, vergroot de druk en vernietigt de volksnationalistische eenheid, die ze tijdens de Israelisch/Libanese oorlog zo sterk hadden opgebouwd. Dus ook zij, lijken mij niet schuldig. Amerika/Israel? Het is niet mijn bedoeling (omdat het Amerika is), er zomaar een domme, linkse en heel bevooroordeelde houding op na te houden. Doch vallen de verschillende puzzelstukjes, verdorie goed in elkaar. Wie is het die de regio al zo lang totaal onder controle wil hebben? Wie is het die Israel deze zomer, maar naar hartelust, Libanon liet bombarderen, en zei dat ze het recht op zelfverdediging hadden? Wie is het die tegen een onmiddelijk staakt-het-vuren was? En wie is het, die zo graag zijn land, tot minstens aan de Litani rivier zou vergroten? Het is Amerika, die op het eind het meest is (en daar komt het in de politiek altijd op neer: belangen) met de moord. Bovendien doen ze het op het juiste moment, met de juiste persoon, in het juiste jasje. Nu Hezollah zich terugtrekt (het politieke spanningsveld is geschapen), vermoordt men een christen (bedoeld om de bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten), die anti Syrisch is (goede dekmantel. want syrie is het eerst geviseerd). Amerika/Israel wint op alle fronten met de moord. * de eenheid van het land is gebroken. Alle groepen bevechten elkaar. Heel gemakkelijk om het land in te nemen! Je moet er maar gewoon eentje uitkiezen, en hem bevooroordelen, en je hebt totale controle (Romeins oeroud Verdeel en Heers principe!). * Hezbollah, onder controle. Kunnen ze volledig kapot maken en ontwapenen. Iets wat ze al langer wilden. * Excuus om nu ook Syrie binnen te vallen. Syrie is beticht van moord en heeft banden met "de terreur". * Eerherstel voor Israel. Ze hebben Libanon deze zomer niet klein gekregen, daarom zullen ze nu des te harder terugslaan. Al deze redenen maakt Amerika/Israel voor mij verdachte nummer 1. Maak de politieke oefening ook, en je zult zien, het kan haast niet anders. In alle geval, de toekomst zal wel uitwijzen, wie de opdrachtgever was ... groetjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Lang leve de kuddegeesten! Laatst gewijzigd door Ciccio : 22 november 2006 om 18:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet toegeven, Ciccio, dat mijn eerste gedachte uitging naar 'Mossad'.
Ik wacht echter liever, net zoals u dat blijkbaar ook doet, de resultaten van het hopelijk vandaag nog startende en zeer grondige politie-onderzoek af. En ik bid dat de gemoederen in Libanon niet al te hoog gaan oplaaien. Dat land heeft zijn portie ellende voorlopig echt wel gehad, denk ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We kunnen ons natuurlijk afvragen wat Syrie denkt te winnen met het vermoorden van mensen die "Libanon voor de Libanezen" promoten.Het Syrische leger,dat in 1976 LIbanon binnenviel om te intervenieren in de oplaaiende burgeroorlog zat tegen 1986 al evenzeer in een "Libanees" wespennest .Tegen toen was Syrie al afwisselend "bondgenoot" en "vijand" geweest van zowat iedere culturele,godsdienstige en filosofische groep die er te vinden was...
Het "Syrisch" belang had toen al een onbekend aantal Syrische soldaten het leven gekost..... Daarom,in onvervalste "samenzweringsstijl" neig ik eerder de hand van de Mossad te vermoeden.Israel heeft er belang bij (denken ze) het politiek conflict tussen Hezbollah aan de ene zijde en de "anderen" (zowel Christenen als Moslims) eens lekker op te stoken... In het cynische machtsspelletje van "geheime diensten" is een kogel snel geplaatst.... En dan is er natuurlijk ook nog de mogelijkheid dat er binnen de Maronitische gemeenschap van Libanon nog wat oude rekeningen openstaan tussen de machtige families..... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 22 november 2006 om 19:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Misschien heeft hij zich laten zelfmoorden?
![]() |
#18 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Reactie van de Benedictus XVI: Paus veroordeelt ‘duistere krachten’ die Libanon willen vernietigen.
bron: http://www.katholieknederland.nl/act...FJaar2006.html Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zou niet graag tot die familie Gemayel behoren. Af en toe wordt er daar ene van afgeknald.
![]() |
#20 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dus tenzij het weer complotterdecomplot en NWO-hoho wordt, denk ik niet dat de Mossad er achter zit.
![]() |