![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben blij dat ik werk heb,het is een uitweg,weg van armoede Wie kent het gevoel van armoede? Mij doet het nog heel veel pijn om er aan terug te denken!!! Durf soms wel eens te wenen als ik er aan terug denk Ervaringsdeskundige!!!!
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik op mijn manier, probeer ook uit die cirkel te raken, en het ziet er naar uit dat het, na meer dan 13j van de meest doffe ellende (wel steeds fulltime gewerkt tot over ruim een jaar), het einde eindelijk in zicht komt. Dat ik daarbij dan ook armen zal kunnen helpen, is eens zo mooi meegenomen voor mij, een echte opsteker dat het echt anders kan zijn. Je bent mee het bewijs, net als ikzelf, dat het ook op een andere manier kan zijn/gaan ! Net die moed en die goede wil zijn vaak al een enorme stap vooruit om die cirkel te doorbreken en je leven in eigen handen te nemen en het op fatsoenlijke manier te kunnen leven. Al mogen de minimumlonen/uitkeringen/vervangingsinkomens gerust opgetrokken worden, door de steeds duurder wordende huren en dagelijkse behoeften. Armoede is een heel ruim en delicaat onderwerp vaak. Niet alle armen kunnen aan de slag (ziekte, gepensioneerden etc). Voor hen is het wel degelijk nodig dat er een ander beleid komt, opdat ook zij een menswaardig bestaan kunnen leiden. Tenslotte kan het ons allemaal overkomen (laat ons hopen van niet). Je kan armoede op zoveel manieren proberen aanpakken, geen enkele manier kan ervoor zorgen dat er geen mensen in de kou blijven staan. Men kan namelijk niet voor iedereen goed doen altijd. De kunst is om dat tot een absoluut minimum te beperken. En zij die het pertinent vertikken om hun eigen leven in handen te nemen, als gevolg van gemakzucht, zij horen een nieuwe kans te krijgen, maar niet tot in het oneindige toe. Het zijn ook zij die het verknallen voor de mensen die het wel goed bedoelen, het zijn zij die ervoor zorgen dat onze regering voor een stuk al die klote maatregelen onderneemt. Het zijn dan ook zij die het hardst staan te gillen als er zo'n maatregelen genomen worden. Laatst gewijzigd door Duupje : 20 september 2006 om 11:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel juist van u duupje!!!!!
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Lol
![]() Laatst gewijzigd door debbie : 20 september 2006 om 11:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiterst constructieve bijdrage van u wederom. Alle geluk vind jij het grappig dat andere mensen blij zijn eens ze uit die enorme put raken. Toch iemand die zich kan amuseren met anderen uit te lachen die op een goed spoor zitten...
![]() ![]() Niet alle mensen voelen zich te goed om te gaan werken of om de 'vuile' karweitjes op te knappen (strijk en poetswerk). Het was te denken dat het voor u, beneden de stand ligt. Binnen VWS ben jij natuurlijk steeds de enige,de allerslimste en snuggerste die de meest intelligentste uitspraken doet(i might hope not)! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Met VWS willen we een langdurig struktureel oplossing voor armoede dat niet op individualisme draagt!Dat is onze stratégie,onze ideologie.
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz Laatst gewijzigd door guerin : 20 september 2006 om 15:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Als je bedenkt dat er in Begië gemiddeld slechts één baan voor 32 werkzoekenden zijn. Voor Wallonië bedraagt dat cijfer 45. Reken daar nog eens al de mensen bij die leven van een minimumpensioen, die invalide zijn en al de mensen die werken maar nog steeds arm gebleven zijn. Dat is de realiteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() en die structurele oplossing is...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, elk geval van armoede is vaak een heel verhaal op zich en dus wel degelijk individueel te bekijken. Werken/opleidingen doen (voor zij die het kunnen) kan in veel gevallen inderdaad een grotere ademruimte om te beginnen al geven. En dan al die jobs die niet ingevuld raken ? Al die knelpuntberoepen waar ze bijna schreeuwen om meer volk ? Allemaal onzin zeker ? Er zijn veel werklozen, maar er staan ook nog altijd veel jobs open, ik denk dat men niet moet klagen, tot al die jobs (er rekening mee houdend dat ongeveer de helft nepjobs betreffen) ingevuld zijn. Pas dan zou je kunnen stellen dat er te weinig jobs zijn. Als er inderdaad geen meer zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() De industrie moet zich niet aanpassen aan de werklozen. Dat is onzinnig en kostelijk. Waarom zou een baas 10 arbeiders in dienst nemen als 1 robot hetzelfde werk kan doen ?
Legt mij eens uit waarom in Nederland men wel de werkloosheid kan terugdringen tot 3.9 % en de langdurige werkloosheid tot 1.9 % ? Ik vermoed dat de mentaliteit van de hollander er iets mee te maken heeft. Zodra de mentaliteit van de Belg verandert, komen we er wel weer ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Een struktureel oplossing is het bekijken wat de verhoudingen tussen het noodzakkelijk en het overbodig en daar dan sleutelen.
neen,wij weigeren armoede als een individueel probleem te bekijken,dat is veel te gemakkelijk voor diegene die er baat bij hebben en moeilijk voor de anderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zijn al die werklozen dat zo kieskeurig, of vinden ze die sollicitaties gewoonweg niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Met U zullen de armen er wel uitgeraken... ![]() ![]() ![]() U hebt alleszins het handteken dat U verdient... ![]() << Laten we lui zijn in alle dingen, behalve in het lief hebben en drinken, behalve in het luieren.>> Dat Duveltje en Cookie@vws in uw clubje worden toegelaten is wel onvoorstelbaar... Personen die op individuele basis proberen uit de armoede te geraken... Daar is er zelfs een bij die zelfs durft ondernemer te spelen en werkezels in dienst te nemen... Foei! ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 20 september 2006 om 21:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nou ja het zal nog eens 40 jaar zoveel blijven en dan nog eens. In gedachten ben ik eventjes bij LL die op de sukkel is en dan zijn al die "doe woorden" zo hol als een leeg biervat. Zoveel talent. Zo spijtig. Als je hem ziet doe hem minstens mijn groeten.
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de werkgevers is het een dure zaak en voor de werknemers is het een slechte zaak. Van hun bruto naar netto is het warm en koud geblazen immers en omgekeerd. Dus zitten we in een pathstelling (de één plooit niet voor de ander) ![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb al heel veel zin gehad zijn posting eens door te mailen naar een paar van die politieke losers en instanties, die verantwoordelijk zijn voor zulke mensonwaardige situaties. Maar uiteindelijk zitten zij in hun ivoren torens en hoeven zij zich geen zorgen te maken over wat de volgende dag kan brengen. Ik blijf wel geloven in Limburgse Leeuw zijn enorme kracht, hij komt er weer door, daar ben ik zeker van. Hij is niet alleen, dit maken veel mensen mee, elke dag opnieuw. Ik wou dat ik iets kon doen... Zoveel talent..zoveel kracht..zoveel innerlijke goedheid..enorm droevig moest dat verloren gaan in hem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of als er niet tijdig opslag is. Of als de index er niet bij ligt. Maar het zijn even goed de eersten om de anderen wandelen te sturen en nog eens uit te lachen daarbij. Spijtig maar waar een mens staat er steeds opnieuw alleen voor.
![]() |