Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2006, 14:04   #1
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard Signalement Antwerpse moordenaars

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...F25062006_027#

zondag 25 juni 2006 | Bron: BELGA
Politie zoekt getuigen

BRUSSEL - De politie heeft zondagmiddag getuigen van het incident op de Antwerpse bus van zaterdag opgeroepen zich te melden. Er is een persoonsbeschrijving verspreid van drie van de daders, die verdacht worden van doodslag van een 54-jarige man.
In de oproep stelt de politie dat de man overleden is aan de gevolgen van de mishandeling. Gisterenmiddag was nog niet duidelijk in welke mate er sprake was van een oorzakelijk verband.

Getuigen die zich al gemeld hebben spreken van daders met een allochtoon uiterlijk. ,,Het zestal agressors heeft de noodrem van de lijnbus ingeschakeld om vervolgens te voet te vluchten vermoedelijk via de Carnotstraat in de richting van de Kerkstraat'', weet de politie over de vlucht van de daders.

Van drie van de verdachten is een accurate beschrijving beschikbaar. De eerste is een jongen van 15 �* 16 jaar. hij droeg een oranje t-shirt en hemd, is 1,60 meter lang en heeft grote uitpuilende ogen en grote voortandeneerste persoon. Hij zou haar in piekjes dragen.

De tweede persoon wordt 17 of 18 jaar oud geschat. Hij zou ongeveer 1,è( meter grot zijn, heeft een grote neus en acné. Zijn haar is achteruit gekamd. Hij droeg een blauwe jeans en een zwart T-shirt met op de rugzijde ,,Puta Madre'' en op de voorzijde het cijfer ,,69''. De teksten waren met zilver afgeborduurd.

De derde persoon droeg een oranje t-shirt en witte beige broek. Hij had een zwarte bril op en is naar schatting 1,75 �* 1,80 meter lang.

Van de drie anderen is minder bekend. Een van hen droeg een blauwe t-shirt en een witte of beige pet. Een andere droeg een rode t-shirt met witte tekening. De zesde had een gele t-shirt aan en droeg een bril.

De politie roept getuigen op zich te melden bij een politiepost naar keuze. Er zou op de bus een koppel hebben gezeten dat de feiten van dichtbij zag gebeuren.
Oud 25 juni 2006, 14:06   #2
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF25062006_008

De zes daders zijn jongeren tussen 18 en 21 jaar oud. Er is sprake dat het zou gaan om allochtone jongeren, maar het parket kan dat niet bevestigen tot zolang de daders ook effectief zijn opgepakt
Oud 25 juni 2006, 14:08   #3
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Weet je wat mij eigenlijk nog het meest stoort aan deze ganse zaak?

1. Die buschauffeur bleef maar verderrijden terwijl die jongeren amok maakten, zelfs toen de man klappen kreeg.

2. Niemand van de passagiers is die man gaan helpen toen hij geslagen en geschopt werd.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 14:12   #4
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht

1. Die buschauffeur bleef maar verderrijden terwijl die jongeren amok maakten, zelfs toen de man klappen kreeg.

2. Niemand van de passagiers is die man gaan helpen toen hij geslagen en geschopt werd.
Waar was jij gisteren om 16 uur, Kim?

Een buschauffeur wordt niet genoeg betaald om zijn leven te riskeren.

De passagiers hebben groot gelijk dat ze niets gedaan hebben: degene die wel iets gedaan heeft is nu dood.

Ik beschouw dit soort reacties als vermijdingsgedrag: je weigert te focussen op de echte verantwoordelijken en gaat dan maar de omstaanders aanpakken.
Oud 25 juni 2006, 14:12   #5
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je schiet op de verkeerde personen, Kim.
Neem de moordenaars als schietschijf.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 14:13   #6
tooninjo
Vreemdeling

Standaard

2. Niemand van de passagiers is die man gaan helpen toen hij geslagen en geschopt werd.[/quote]

Zou ji die mens helpen? Ge weet toch een mens is een raar wezen.
tooninjo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 14:14   #7
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In dergelijke situatie, flink op de rem staan da die gasten me klieken en klakken door de bus vliegen m.a.w uit evenwicht halen.
En punt 2: chauffeurs uitrusten met pepperspray om amok makers plat te leggen tot politie komt.
Rechtvaardige zelfverdediging als verantwoordelijke voor de veiligheid van zijn passagiers.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 14:15   #8
SirGalahad_
Burgemeester

SirGalahad_'s schermafbeelding

Standaard

Een buschauffeur dient idd te stoppen maar ik ken buschauffeurs die om die reden ook agressief behandeld werden. Eentje ervan heeft ooit een mes op de keel gekregen...

Supporters van Danneels zeker? Kim, ben je ooit tegenover een bend(je) Zweden komen te staan die agressief bezig zijn? Zou JIJ ingrijpen? Op risico van eigen lijf?

ps hopelijk gaat de Zweedse gemeenschap mij niet beschuldigen van vooringenomenheid en racisme
  4. In the '60s, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.
SirGalahad_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 14:15   #9
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Je schiet op de verkeerde personen, Kim.
Neem de moordenaars als schietschijf.
Maar zeer gedeeltelijk akkoord. Ik weet dat het op dit niet moment niet populair klinkt, maar ook die moordenaars zijn slachtoffers. Van hun opvoeding (of het gebrek daaraan), maar bovenal van een overheid die al decennialang weigert hen ook maar de minste norm voor te houden. De ware verantwoordelijken zijn de Schreibtischmörder die doen alsof ze ons regeren.
Oud 25 juni 2006, 14:17   #10
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Mijn benedenbuurman is ook busschaffeur.
Misschien kan je eens met hem gaan praten voor je tot je kardinaal-Daneels-achtige conclussie komt?

By the way,

Ik herinner me zoiets van buschaffeurs van de lijn die niet langer over de Houthalense Meulenberg wilden rijden.

Enig idee wie daar de oorzaak van waren?
Oud 25 juni 2006, 14:17   #11
SirGalahad_
Burgemeester

SirGalahad_'s schermafbeelding

Standaard

In dergelijke situatie, flink op de rem staan da die gasten me klieken en klakken door de bus vliegen m.a.w uit evenwicht halen.
=> En alle ouderen, kinderen, moeders met peuters ook? Je hebt teveel Rambo filmkes gezien dude...

En punt 2: chauffeurs uitrusten met pepperspray om amok makers plat te leggen tot politie komt.
=> Ik geef je een pepperspray en zal JOU eens tov 6 ***** mannen zetten. Eens zien hoe groot je bent met je spuitbusken...
  4. In the '60s, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.
SirGalahad_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 14:17   #12
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Ja ja, het is makkelijk om achteraf te zeggen wat je allemaal zou kunnen doen. Die bus is een zoals oorlogszone: niemand kan verplicht worden om zich daarin te begeven.

Citaat:
Mits uitbetaling van een maandelijkse gevarenpremie van pakweg 500 euro, kan je zoiets misschien vragen.

Citaat:
Rechtvaardige zelfverdediging als verantwoordelijke voor de veiligheid van zijn passagiers.
Ja, wie gaat de drastische wetswijziging die daarvoor nodig is stemmen?

Laatst gewijzigd door baarle : 25 juni 2006 om 14:18.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 14:19   #13
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Maar zeer gedeeltelijk akkoord. Ik weet dat het op dit niet moment niet populair klinkt, maar ook die moordenaars zijn slachtoffers. Van hun opvoeding (of het gebrek daaraan),

daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 14:20   #14
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar zeer gedeeltelijk akkoord. Ik weet dat het op dit niet moment niet populair klinkt, maar ook die moordenaars zijn slachtoffers. Van hun opvoeding (of het gebrek daaraan), maar bovenal van een overheid die al decennialang weigert hen ook maar de minste norm voor te houden. De ware verantwoordelijken zijn de Schreibtischmörder die doen alsof ze ons regeren.
Daar zit iets in.

Maar degenen die doen alsof ze ons regeren waren er ook al toen er nog niet zoveel jongeren waren van 'allochtone' afkomst maar die even kansarm (en zelfs nog kansarmer) waren dan zij....
Oud 25 juni 2006, 14:23   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, wie gaat de drastische wetswijziging die daarvoor nodig is stemmen?
Dat zal moeilijk zijn nadat ze de machtelozen nog machtelozer hebben gemaakt met hun wapenwet.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 14:53   #16
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Maar dat is verdomme de job niet van een chauffeur. Als die zich dagdagelijks spuitend met pepperspray doorheen de bus moet werken dan heb je een probleem met die jongeren, niet de chauffeur.

Erg hoor...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 14:57   #17
Jan Dupont
Vreemdeling

Jan Dupont's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oink?
Jan Dupont is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 14:57   #18
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Maar dat is verdomme de job niet van een chauffeur. Als die zich dagdagelijks spuitend met pepperspray doorheen de bus moet werken dan heb je een probleem met die jongeren, niet de chauffeur.

Erg hoor...
Dan zit er niets anders op dan op elke bus, trein, tram-en metro gewapend personeel mee te laten rijden zodat de gebruikers veilig op hun plaats van bestemming geraken.

Hebben we daar niet genoeg politie voor dan scholen ze het leger maar om.
Oud 25 juni 2006, 15:01   #19
Jan Dupont
Vreemdeling

Jan Dupont's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF25062006_008

De zes daders zijn jongeren tussen 18 en 21 jaar oud. Er is sprake dat het zou gaan om allochtone jongeren, maar het parket kan dat niet bevestigen tot zolang de daders ook effectief zijn opgepakt
Ik denk, Baarle, dat het parket hier goed aan doet na de ervaring met de moord op Joe Van Holsbeeck. Niet? Dus mensen die nu al over de - niet bevestigde - zekerheid beschikken dat het om allochtone, Marokkaanse jongeren gaat, die moeten toch wel een beetje begrip op kunnen brengen voor het feit dat zowel parket als media enigszins terughoudend zijn vooraleer zij een definitief 'etiket' op de daders kleven. Bovendien kan - ik althans - niet opmaken uit de bovenstaande beschrijvingen welke de origine van de daders is.
Bedankt trouwens, Baarle, om deze beschrijving ook op dit forum te plaatsen, een mens weet nooit.
Jan Dupont is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 15:07   #20
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dan zit er niets anders op dan op elke bus, trein, tram-en metro gewapend personeel mee te laten rijden zodat de gebruikers veilig op hun plaats van bestemming geraken.
Tijd voor een verhaaltje.

Zoveel jaren terug kocht ik een hond, enkele maanden oud. Dat zotte jonge beest deed niets anders dan alles kapot maken: kleding, schoenen, planten, pas geplante boompjes, niets was veilig. Wij begonnen alles uit zijn weg te zetten zodat hij nergens meer aankon, maar het bleef duren. Toen begonnen we alle planten en boompjes te beschermen met kiekendraad. Hij vond toch nog een weg.
Na een tijdje begon het me te dagen dat dit een heilloze weg was, en ik besloot de zaak om te draaien. In mijn tuin werd een omheining geslagen rond een stukje grond, een hondehok erin en de hond ook. En plots moesten we niets meer verstoppen of tegen de hond beschermen. De zaak was opgelost zonder dat we nog van hot naar her moesten lopen.
Na een jaartje was het beestje door zijn puberteit en stopte hij met alles te vernietigen. De hondenwei werd gesloopt en de hond mocht weer vrij rondlopen. Iedereen content.

Laatst gewijzigd door baarle : 25 juni 2006 om 15:09.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be