![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Artikel overgenomen van De frut: http://www.gva.be/nieuws/buitenland/...C-84341CE96A02}
De Europese Unie zal geen grenzen tussen Israël en de Palestijnse gebieden erkennen die unilateraal door de Israëlische regering zijn vastgelegd. Dat heeft Europees commissaris voor Externe Betrekkingen Benita Ferrero-Waldner maandag verklaard in Jeruzalem, waar ze het nieuwe Europese hulpmechanisme voor de Palestijnen uit de doeken gaat doen. "Unilaterale stappen zullen niet naar vrede leiden. Duurzame vrede kan enkel door dialoog en onderhandelingen bereikt worden", zo waarschuwde Ferrero-Waldner op een persconferentie met de Israëlische minister van Buitenlandse Zaken Tzipi Livni. Het terugtrekkingsplan van premier Ehud Olmert, en meer bepaald de geplande ontmanteling van tientallen joodse kolonies op de Westelijke Jordaanoever, noemde de eurocommissaris "een moedige daad". Weeral hebben die Europese lafbekken niet de moed om tegen hun radikaal-islamietische drukkingsgroepen in te gaan. Bijna 65 jaar na het begin van de holocaust blijft het antisemitische spook in Europa ronddwalen en dat terwijl grote Europese steden en buitenwijken stilaan bolwerken vormen van islamitisch radikalisme. Dat Europa zal ondergaan aan islamitisering is een kwestie van tijd maar Israël zou Europa niet meer moeten aanvaarden als gesprekspartner voor vrede. De Verenigde Staten daarintegen nemen wel een veel moediger standpunt in terzake.... Old Europe Go Home!!!!! ![]() Laatst gewijzigd door Sinistra : 19 juni 2006 om 17:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Yeah, maar vooral het nieuwe PC-Europa Go Home
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Tussen Palestijnen en Joden blijft het oorlog tot er een vrede wordt gesloten. Dat lijkt een evidente waarheid, maar er wordt nog altijd geen geloof aan gehecht. De EU heeft gelijk.. maar dat telt niet : men moet gelijk krijgen.
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Men wil weer financiële hulp geven aan de Palestijnen. Dus beste Israëlische burger, als u naaste, kind of ouders uiteengereten worden bij een bomaanslag van een zelfmoordterrorist weet dan dat de bommengordels betaald werden door de Europese overheid...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() U haat Palestijnen, niet?
Ik durf wedden dat ge een dood palestijns kind minder erg vind dan een joods of amerikaans. Wat da ge ook zegt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat de EU het gat likt van de islam en de palestijnen in het bijzonder verwondert me niet. De EU kiest voor eigenbelang en potentiele stemmenwinst in de migrantengemeenschap. Dat ze daarvoor een democratie in een zee van haat laten stikken kan hun niet schelen.
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() De EU moet volgens mij noch het gat van Israël, noch het gat van de Palestijnen likken.
Laatst gewijzigd door netslet : 19 juni 2006 om 17:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Haha, grappig dat ge dit zegt, want dit is in feite de essentie van een democratie. ![]() edit: ik zeg dit niet om tegen uw schenen te schoppen of zo, is gewoon een neutrale opmerking. Laatst gewijzigd door KrisKras : 19 juni 2006 om 18:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Vreemdeling
|
![]() Volledig met u eens, Timmeke. Ik vind het schandalig dat mijn belastingsgeld op dit moment weer gebruikt wordt om terroristen zich te laten bewapenen om zich in Israël op te blazen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Ik haat geen Palestijnen. Zij zijn welkom als gelijke burgers in een 1 en onverdeeld Israel. Wat ik wel haat zijn de gehersenspoelde maniakken van Hamas en Hezbollah die omwille van een zogenaamde taak voor god bereid zijn om mensen met een andere godsdienst mee te sleuren in een verschrikkelijke dood.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
zionisten (zoals u) zijn imperialisten. De joden zouden eens goed moeten voelen wat ze het palestijnse volk aandoen. Al 60 jaar wordt europa een vals schuldgevoel aangepraat en heeft de jood zich in een onaantastbare positie gewrongen. de holocau$t heeft de nodige poen in het laatje gebracht en doet dat nog steeds ![]() Het ergste van al vind ik nog dat ze nu exact hetzelfde doen waar ze na 60 jaar nog over mekkeren. Onderdrukking en agressie tegen het volk dat ze stap na stap uit "hun" grondgebied verwijderd hebben. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 19 juni 2006 om 18:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
BTW; De Israeli moeten wel nog altijd eens beseffen dat het veel vanzelfsprekender is dat Israel Palestina een Arabische staat zou zijn, in plaats van een joodse. Het is niet omdat je geld en wapens hebt dat je zomaar de wet kunt dicteren. Trouwens; er vallen nog steeds meer dan 3 keer meer palestijnse doden dan Israelische... Het is israel die hier aan massaterreur doet, en niet omgekeerd. De palestijnen zijn gewoon meestal gelegitimeerde verzetstrijders, die uiteindelijk tot veel in staat zijn, zelfs hun leven te geven voor hun families die dagelijks gemassacreerd worden... Men vergeet dat blijkbaar wel eens.
![]() |
![]() |
#13 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Israël moet in mijn ogen de grenzen van '48 respecteren, de zogenaamde groene lijn. De holocaust was heel erg en mag nooit vergeten worden. Maar de Joden ondergaan nu geen holocaust, het is de pot die de ketel verwijt dat hij zwart ziet. Het zou me niet verbazen als jij een orthodoxe jood bent trouwens, zo het type dat een Groot Israël wil, maar vanwege geloofs-overtuigingen niet in het Israëlische leger wil dienen.
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ga je ook zo reageren als de Palestijnen voorstellen om unilateraal de grenzen te bepalen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De groene lijn dateert van 1949. Toen Palestina onafhankelijk werd van Groot-Brittannië, kregen de joden een moeilijk controleerbaar gebied. Maar na de Eerste Israëlisch-Arabische Oorlog hadden de Israëli hun gevied vergroot. De rand van dat gebied is dus de Groene Lijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() Ben ik volledig mee akkoord, maar dan wel een overwegend palestijns israel, want bij gelijk gewicht, heeft de arabische bevolking een vrij grote meerderheid.
![]() Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 19 juni 2006 om 20:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 19 juni 2006 om 20:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En ik kan er niet aan doen, maar op mensen als jij, Timmeke, moet ik kotsen tot en met. Israelische aanvallen, een apartheidsmuur, ... en dat allemaal in je eigen land Palestina. Je zou het godverdomme meemaken moeten. Klagen tot en met en zich onderdrukt voelen en maar verwijzen naar WOII en tot nog ergere dingen in staat zijn. Ik kots op al dat zionistisch gespuis en wens het ze niets meer of niets minder toe dan het doorzettingsvermogen en idealisme van Hamas, Hezbollah, Al-Aqsa, ... Erg om te zeggen, maar je moet het niet gaan zoeken. Pas u aan of verhuis, wat hier moet gelden moet daar ook gelden, dus: zionisten zoek een ander plekje om je imperialistische neigingen bot te laten vieren (misschien ergens in de VSA) en donder gewoon op! Laatst gewijzigd door Vlaams-nationalist : 19 juni 2006 om 20:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het moet wel gezegd worden zoals het is: het Israëlisch Hooggerechtshof heeft gezegd dat de Veiligheidsmuur een deel moet worden aangepast: niet alleen de Israëlische veiligheid is voor hen van belang, ook voor de Palestijnen moet het nog een beetje leefbaar blijven. Maar als je die reportage in de Standaard leest over hoe Joodse kolonisten zich gedragen, vraag je je af wat ze met "leefbaar" bedoelen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stel dat de Franstaligen hier zouden een muur bouwen rond Brussel en de faciliteitengemeenten. En Wanneer ze dan toch bezig zijn, wordt ineens ook Merchtem, Asse, Grimbergen, Zavetem, Tervuren, Leuven, enz... binnen de muur genomen. De Vlamingen die binnen die muur komen te wonen, verliezen ineens hun grond en mogen ergens anders in een vluchtelingenkamp zitten wegrotten.
De Vlaamse regering, die uit Brussel verdreven is, zit in ballingschap in Gent. Maar met de regelmaat van de klok zetten FDF-tanks het Vlaams-parlement en de ministeries af. Alle Vlaamse industriegebieden worden fel versterkte kolonies van de Franstaligen. Idem voor de belangrijkste autostrades en gewestwegen. De VN grijpt niet in want grote broer Frankrijk stelt telkens zijn veto tegen ingrijpen. Enz... |
![]() |
![]() |