![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Islam in Europa verbieden? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
29 | 49,15% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
30 | 50,85% |
Aantal stemmers: 59. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Islam verbieden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Eigenlijk moet je gewoon al het geloof verbieden, zijn we gelijk van een heleboel gezeik af.
![]() Een geloof verbieden haalt helemaal niets uit, als je iets verbiedt dan weet je dat het averechts werkt en dus zal leiden tot enkel meer fundamentalistisch geweld. maar goed in de gaten houden hoe de religie uitgeoefend/ belijdt wordt lijkt me nuttiger.
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Volgende vraag dan maar, islam uitroepen als staatsgodsdienst?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Hmm.... nee, dank U! Maar de totale scheiding van godsdienst en staat lijkt mij op zijn minst stukken aantrekkelijker.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang je je aan de wet houdt en de maatschappij niet schaadt, maakt het niet uit
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() "De Islam" bestaat overigens niet zomin als er één christendom of één joodse godsdienst zou bestaan..
Zullen de grenzen van die godsdiensten verhevigen of verwateren ? Nu lijkt me toch al een verwatering door het noemen van "God" door de meeste godsdiensten ipv "Allah", "Jahweh" enz..
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() nog 5 ja-stemmen, dan domineert islam 'de wereld'
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is al gebeurd.
![]()
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementslid
|
![]() Ik ben niet paaps en onderstaande las ik op ander forum. Hier nog een filmke. Kijk naar de volgende video en zie hoe moslims denken over niet-moslims, wat hun status zal zijn en welke behandeling zij zullen krijgen in een moslimland. Dit kan ook jou overkomen indien moslims in jouw land in aantal blijven toenemen. Het doel van islam is het overal voor het zeggen te krijgen. Dit is wat islam onder vrede verstaat. Klik hier: http://www.youtube.com/watch?v=jaUmFvg2zNU&mode=related&search=mullah _________________ http://www.youtube.com/watch?v=RN4AL-AOyfs&search=muslims http://members.lycos.nl/generaalpardon/islam.htm Genoeg reden de islam te verbieden net als Mien Kampf van Hitler. Die wou de übermens maken op grond van ras, de islam wil de übermens op basis van religie. Nazisme en Islam: broer en zus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben eerder voorstander van een universele religie die geen enkele godsdienst verbiedt maar ook niemand verplicht godsdienstig te zijn.
Leven en laten leven.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 8 juli 2006 om 14:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Het aumisme dus.
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Raar..... ik wist daar dus niets van. Ik ontdek het voor het eerst.
Het Aumisme is een aktieve, dynamische religie waarin we samen, zonder onderscheid in klasse, in ras, in geloof, de nieuwe waarden van de Mensheid kunnen opbouwen, met eenvoudige, concrete middelen die toegankelijk zijn voor eenieder…" HAMSAH MANARAH
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Graag gedaan.
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dank u...... verschillende mensen uit verschillende continenten komen tot dezelfde conclusie. Misschien omdat het zo logisch is en eigenlijk zo eenvoudig. Al het ingewikkelde herleid tot een eenvoudige universele positieve kern.
Ik kijk dikwijls naar 'Tribe' en dan merk ik dat er ook verwantschap is met het Animisme en met bijvoorbeeld het sterk geloof van de Mongolen in de verbondenheid tussen verleden, heden en toekomst. Wat heeft de mens zichzelf toch aangedaan door godsdienstoorlogen te voeren en te denken dat de ene godsdienst meer was dan de andere.......
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 8 juli 2006 om 21:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Maar 33,3% (meer dan 25%
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |