![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor één keertje weer trakteer ik jullie op een copy/paste van de VB site. Enkel omdat hun teksten meestal waar zijn (behalve de beoordeling die gebonden is aan eigen appreciatie). Maar ik denk dat de minder EU-georienteerde linkserd dit artikel ook wel kan smaken. Het geeft een beetje een "hoe gaat het daar" blik.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() De Raad van Europa is iets anders dan de EU.
![]() |
#3 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onlangs was een klein ,bedeesd,mannetje,voorzitter van potentieel de grootste politieke,economische en militaire macht op deze planeet te gast in de praatbarak in een gebiedje in het Noorwesten van betreffende potentiele macht...(belgie)
Hij smeekte bijna om hulp ![]() Het lijkt allemaal wel een beetje op de Romeinse Senaat van de Romeinse repulbliek net voor de overname door Sulla (nog eens ,maar dan definitiever, overgedaan door caesar later). De "gestelde lichamen" konden zichzelf wel ontzettend belangrijk vinden en zich wentelen in hun weelde,procedures en gevestigde orde. Ondertussen leefde "de straat" zijn eigen leven,en lag de echte macht elders. In de late jaren van de Romeinse republiek lag de macht bij diegenen die de meeste en beste legioenen kon doen marcheren,en,in verre buitenlanden voldoende kapitaal verzameld had.(met ALLE mogelijke middelen).Kort daarna werd het een dictatoriale oorlogsmachine,een keizerrijk zelfs....No need voor een "praatbarak" Bij wie ligt de macht in de EU,zien we,in Moskou of Beiing al niet ECHTE machten in verre buitenlanden opduiken die ALLE middelen willen en kunnen inzetten? De zwakheid straalt er gewoon vanaf bij iedere internationale bijeenkomst of crisis van enige belang,de onbeslistheid is shockerend,het gebrek aan toekomst visie is duidelijk als je gewoon maar kijkt naar de (mooie) websites van de Unie,waarop massa wetteksten over.....navelstaarderij...te vinden zijn.... De "uitbreiding" is gewoon een vlucht vooruit,het toegeven dat dit systeem niks meer te bieden heeft,verdrink dan maar het systeem in nieuwe details denken ze precies,als onze postjes maar veilig zijn. De "Raad van Europa","het Europees Parlement",de "Europese Pijler van de NATO",synoniemen van zwakheid,van verzamelingen bijziende boekhoudertjes... Nog een les van de Romeinen,maar dan op het einde van hun heerschappij. Ze mochten ondervinden dat je,vanuit een zwakke,maar rijke positie niet kunt blijven de omliggende,maar agressievere,volken "afkopen".. Kijk naar de serieuse financiele bijdrages van de EU ,al dan niet via de VN.Schraap het dunne laagje tekst dat lult over "menselijkheid","hulp","stabilisatiepakt" er af en besef waarover het ECHT gaat: ZWAKHEID... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Kijk af en toe eens naar actua tv als u het kan ontvangen en dan kan u met uw eigen ogen zien wie er werkt en wie niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even overzetten naar het "echte" leven.
Als ik het grootste deel van de tijd niet op mijn werk verschijn,en het blijkt dat het "systeem" (of het "non"-systeem) toch blijkt te werken,is het dan gewaagd te veronderstellen dat mijn funktie volstrekt nutteloos is? Wat gebeurt er dan met ikke en/of mijn funktie(één keer raden) ![]() |
![]() |
![]() |