![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() [SIZE=3]Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat globalisering momenteel gepaard gaat met lokalisering en vervlakking. Niet dat“Big Brother”of “Het leven zoals het is” of het “Echt Antwaarps Teater” geen recht van bestaan zouden hebben. Wel jammer dat er zo weinig tegengewicht is dat bovendien hoe langer hoe minder gesubsidieerd wordt. [/SIZE]
[SIZE=3]Zo zie je maar, enerzijds voor diversiteit pleiten, anderzijds diezelfde diversiteit de kop indrukken. De nieuwe markteconomie zet zijn culturele afbraakbeweging gestaag maar zeker verder. Marionet van dienst is o.a. el sympatico Bert Anciaux. Populisme verpakt als cultureel beleid! Hierbij een artikel van de site van Indymedia geplukt:[/SIZE] [SIZE=4]"Rotte Tomatte" voor Bert Anciaux[/SIZE] by Peter Van de Ven 23/06/2006 (23:43) De nieuwe toewijzing van cultuursubsidies bedraagt 20% meer dan de vorige, maar desondanks betekent deze maatregel een verschraling en een cultuurafbraak. De cultuursubsidies stijgen met 20%, maar de toelage voor klassieke muziek daalt. Het procentuele aandeel voor klassieke cultuur is daardoor sterk verminderd. Het aandeel is niet alleen sterk gedaald, de invulling ervan is op maat van "de grote schaal". Het orkestgebouw van Brugge krijgt erg veel, dit om reeds gesubidiëerde orkesten een podium te geven. Daardoor zijn die laatste dubbel bevoordeeld. De minder-grootschalige projecten kunnen daardoor hun levensnoodzakelijke betoelaging vaarwel zeggen. En dat alles in naam van de "diversiteit". Het cultuurbeleid van Bert Anciaux is eens te meer een echte ramp, voor de muzikanten, voor de muziekliefhebbers, en voor België als land. Waarom? 1. De beknotting van klassieke muziek betekent een sterke ontmoediging voor jonge en minder jonge muzikanten die het al moeilijk hebben in een zeer concurrentiële markt. Hoe lang kunnen zij de stommiteiten van zulk een cultuurbeleid blijven verdragen? 2. Door deze beroepsonzekerheid wordt het vak van muzikant minder aantrekkelijk, om het zacht te zeggen, waardoor ook de norm van het muziekonderwijs meer en meer amateuristisch zal worden. In zoverre dit nog amateuristischer kan tenminste. 3. Deze beleidsmaatregelen vergroten de diversiteit niet, ze verkleinen ze juist, door uitsluitend het grootschalige te subsidiëren: grote orkesten moeten blijkbaar nog groter. Voor populaire muziek daarentegen is versnippering de regel. 4. De cultuurarmoede die ongetwijfed van dit beleid het gevolg zal zijn, herleidt België meer en meer tot een cultureel ontwikkelingsland. Bert Anciaux heeft nog steeds niet begrepen dat wie zijn land eert, de klassieke cultuur waardeert. 5. Indien cultuur in het algemeen meer zelfbedruipend moet worden, zal de prijs van de tickets stijgen, waardoor cultur letterlijk minder toegankelijk wordt. Bert Anciaux is een catastrofe voor België, een ramp voor Vlaanderen. Ik kan alleen hopen dat zo veel mogelijk mensen dit inzien. Gezocht: nieuwe en betere minister van cultuur. Bron: Indymedia Laatst gewijzigd door Jacki : 29 juni 2006 om 12:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die subsidies beginnen meer en meer te dienen om Anciaux een electoraat te kopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Anciaux lol bij die mens moet ik enerzijds lachen omdat hij de helft van de tijd loopt te bleiren, anderzijds komt er een enorme woede op omdat hij de enige is die op de gevoelens van de mensen inspeeld, door zich voor te doen als een man die met z'n zaak inzit, en met z'n zaakjes bezig is... terwijl enkel z'n zeteltje en z'n maandelijkse premies hem intresseren, en werkt iemand hem tegen maakt hij daar wel een politiek steekspelletje van met hem in de "slachtoffer rol" natuurlijk. Nee sorry zulke mensen zie ik liever niet in het bestuur van een land zitten dank u & bye bye Bertje
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() Ik kan de indymedia-poster enkel maar bijtreden.
cultuur schijnt dezer dagen beperkt te worden tot het ronstrooien van centen, liefst aan wie ze het minst van al nodig heeft: subsidies voor K3, geld voor Mevr. Je t'adore, geld voor wat mislukte poëzie onder een pot verf ... Uiteraard kom je er wel mee in de blaadjes (of je jezelf erdoor populair mee maakt is een andere zaak) .... Waarom kan/kon dat geld niet gebruikt worden om kleine en grotere klassieke artiesten/evenementen/voorstellingen etc te subsidiëren die het geld écht kunnen gebruiken ? Op deze wijze kan cultuurbeleid mensen kennis laten nemen met andere kunstvormen en kunnen meerdere artiesten ervan leven, meer dan enkel de man die een pot verf investeerde om een paar miljoen Oud-Belgische Centjes te krijgen. Er zijn bijvoorbeeld meer dan genoeg mensen die een instrument bespelen, les volgen aan een academie, en naar een concert willen kijken waar hun instrument in voorkomt ... Ik maakte in een andere draad al eens de opmerking dat je voor ietwat deftiger werk verplicht bent te kijken naar ARTE en anderen ... Waarom niet eens een stukje toneel of een klassiek concert / tafelmuziek / zelfs voor mijn part een concert van een of andere (vlaamsche/Belgische*) groep of zanger etc op canvas ipv de zoveelste oorlogsdocumentaire. Ik verwijs maar naar de Koningin Elisabeth-wedstrijd: Akkoord het was het enige dat nog in realtime werd uitgezonden, en je moest er Fred Brouwers bijnemen, maar de laatste keer mocht je toch in uitgesteld relais midden in de nacht zitten koekeloeren OF overschakelen naar de waalse zender * al naar geaardheid schrappen wat niet past |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Heeft Bert Bleiter ooit anders gedaan ?
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelijk wat je die gast in zijn pollen stopt, hij krijgt het kapot...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Bert wie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Er gaat teveel geld naar cultuur terwijl onze justitie in geldnood zit. Mede een nefast gevolg van de staatshervormingen die veel geld hebben geplaatst waar het niet thuishoort: in de gemeenschappen.
Laatst gewijzigd door Hans1 : 29 juni 2006 om 14:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er gaat gigantisch veel geld naar het juridisch laten begeleiden van elke asielzoeker die hier aanklopt. Dit op vraag van uw helden, de PS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dit is dan ook noodzakelijk om de rechten van elk persoon te kunnen waarborgen. Het Westen zuigt het Zuiden leeg, de administratieve poeha kunnen ze nu toch wel bijnemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Je kunt zeggen wat je wilt, maar "Het leven zoals het is:...." is in mijn ogen één van de betere dingen die tot nu toe op de VRT zijn gekomen. Het brengt de mensen volgens mij ook dichter bij elkaar aangezien mensen zich op die manier kunnen associëren met bv agenten die in een bepaalde situatie worden geplaatst.
Edit: ik ben het zowaar eens met een artikel van Indymedia! ![]()
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 30 juni 2006 om 01:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gezeik. Geef me voorbeelden van hoe Vlaanderen het zuiden leegzuigt en dan heb je mijn aandacht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Je mag al eens beginnen met het definiëren van het Westen want 7 van de 10 keren wordt er met "het Westen" de Angelsaksische wereld bedoeld.
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wacht... weet nu geen enkele linkse drijfveer iets te vinden om mijn dorst naar kennis te lessen. Komaan... waar heeft Vlaanderen het zuiden uitgezogen ? En kom niet af met Leopold II he, dat is een belgische vorst die voor la wallonie en bruxelles werkte. Dus we zoeken nog steeds naar Vlamingen die in naam van Vlaanderen de congo leegzogen of die magreb landen mishandelden om nu een migratie naar onze contreien mogelijk te maken. Ik denk dat je geen voorbeelden kan vinden.
|
![]() |
![]() |